• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mooiste manta verkiezingen??

Ja de regels zullen we toch eventjes samen op moeten stellen, ach als er elke keer dezelfde winnaar is moeten we gewoon aan de bak om onze manta's weer NOG mooier te maken!:jerry

Het commentaar moeten we modden, of duidelijke regels opstellen in het geven van commentaar.

warom nu weer alleen de manta

wat dacht je van bvb de mooiste opel van 1950-1951

1952-1953

enz.lijkt me vele malen leuker en veel meer deelnemers

maar wie ben ik ,probeer het voor iedereen hier

een beetje leuker te maken,en niet voor 1 groep.

was maar idee jongens ,ben niet boos:hmmz:hmmz

vgr tonsr.:wub:wub

haha we moeten ergens beginnen he Ton. Het is nu eventjes makkelijk om te peilen op ons vetrouwde manta deel. Als het aanslaat hier zal het gegarandeerd verder gaan in andere topics!

idd we zitten hier int manta gedeelte dus enkel manta

heb nog wel ergens leuk plaatsje van mijn manta waar kan ik ze posten ?

Nou ik had eigenlijk meer response/votes verwacht. Valt op dit moment nog een beetje tegen als je gaat kijken naar de views.

MODERATOR. Zijn er mogelijkheden om MOD rechten te krijgen op 1 topic?

origineel gepost door eddepet007

idd we zitten hier int manta gedeelte dus enkel manta

heb nog wel ergens leuk plaatsje van mijn manta waar kan ik ze posten ?

Fotoshoot-topic :vertag

OT: zo'n fotowedstrijd lijkt me een goed idee. Kan eventueel gepaard gaan met kalender enzo :P Misschien dat dit ook kan icm de Mantaclub? Dat de winnaar erin komt ofzo.

meerdere foto's hoeft in princiepe niet..

stel nu dat er per maand een max is van 15 deelnemers (lijkt me redelijk?)

en alle 15 sturen 5 foto's in, in alle formaten.. evt bmp afbeeldingen etc.

dat maakt dus 15x5=75 foto's..

da's voor non-breedband users al vast een ramp ivm laden enzo,

en wanneer je bij de laatste foto bent beland ben je al vergeten hoe de manta van 't eerste plaatje er ook al weer uit zag.

ik zou zeggen begin met 1 foto per auto,

en dan kunnen we er laterna nog hier en daar aan snijden :)

@Monzaron, als ieder een eigen topic opent voor z'n foto's dan wordt hele forum wel erg vol en onoverzichtelijk denk ik:hmmz

Ik kan me ook wel vinden met 1 foto per deelnemer, wat ook een idee zou kunnen zijn om naast de foto met de mooiste mant ook mee te wegen of de foto mooi is, dat het beeld compleet past bijv.

Ik heb fotos gezien van manta's die me op zich niet echt aanspreken, maar in combinatie met de fotocompilatie het totaalplaatje wel weer erg mooi maakt en omgekeerd.

In zo'n geval wordt het ook een uitdaging om de "mooiste" ook het mooist op de foto te krijgen en kan dus toch de minder mooie de mooiste worden van die maand..jaar..etc.

daar sluit ik me helemaal bij aan black-commo

ieder een eigen topic is geen optie dat kost te veel tijd om uit te zoeken en te bekijken.

het idee vind ik ook echt super,:thumbup:D

maar wel zo dat iedereen 1 foto van zijn manta mag insturen,

maak er een maandelijkse wedstrijd van elke maand en winnaar

de winnaar niet meer mee mag doen voor de volgende wedstrijden

de maand winnaar ook de foto word op ( bijvoorbeeld de kalender )

zoals al gezegt probeer dit met de omcn te doen maak voor volgend jaar hier een

maandelijkse wedstrijd van en de winnaars komen in een kalender voor 2011

om dan toch wat over de winnaar te weten te komen kunnen de winnaars

in het clubblad iets schrijven over hun auto ( bijvoorbeeld hoe lang ze hem hebben

wat ze er aan gedaan hebben en wie ze natuurlijk zijn )

en voor het stemmen, is het niet makelijk om alle foto's die per maand worden opgestuurd een nummer te geven en dat opel forum leden hun stem ( maar 1 keer ) naar een mail adres sturen en die telt hoevel stemmen de foto krijgt ( dus zeg maar Redmen stem op foto nummer 35 )

of wordt het zo allemaal te veel :P

Laten we een keer een voorbeeld topic maken, volgens mij is de manier hoe nog niet helemaal duidelijk :D

Morgnen maak ik een topic!

origineel gepost door MonzaRon

origineel gepost door Black_Commo

@Monzaron, als ieder een eigen topic opent voor z'n foto's dan wordt hele forum wel erg vol en onoverzichtelijk denk ik:hmmz zijn er dan zoveel mooie Manta's :o:D:D

Maak er dan bijv een Manta Shoot Subforum van,

voor iedere Manta user een topic, met daarin zijn fotos.

met 5 foto's heb je genoeg, voorkant, achterkant,

l + r zijkant, en de motorruimte, dus een duidelijk beeld van de Manta. :kewlpics

;)

Dat is echt overbodig, hou vandaag het forum in de gaten. Denk dat ik er wel aan toe kom

kan me idd wel vinden in 't idee van Henk :thumbup

ik zou zeggen: Open een topic waar mensen hun mooiste foto kwijt kunnen.

houdt dit bij zeggen van 2 weken geopend,

een beheerder van de verkiezingen slaat alle foto's op,

maakt 't topic leeg met reacties,

past de beginpost aan, met daarin alle foto's, bijbehorende info & een pol.

en de rest van de maand kan er gestemt worden, easy as that ;)

origineel gepost door Emiel-Manta

kan me idd wel vinden in 't idee van Henk :thumbup

ik zou zeggen: Open een topic waar mensen hun mooiste foto kwijt kunnen.

houdt dit bij zeggen van 2 weken geopend,

een beheerder van de verkiezingen slaat alle foto's op,

maakt 't topic leeg met reacties,

past de beginpost aan, met daarin alle foto's, bijbehorende info & een pol.

en de rest van de maand kan er gestemt worden, easy as that ;)

Ben het ook eens met Henk, echter moet je proberen zo min mogelijk werk te hebben met het topic. En op de manier waarop je dat hierboven doet is dat wel veel werk, leuk voor diegene die tijd zat heeft maar dat kan IK persoonlijk niet garanderen.

Beter start je topic, met duidelijk regels dat er alleen gereageerd mag worden de eerste 2 weken met een inschrijving, zo'n reactie zal dan bestaan uit :

Onderwerp : Inschrijving

==========================================

Peerke1987

Manta A1

omschrijving... blablabla

FOTO

Onderwerp : Inschrijving

Henk 400RR

Manta B

Omschrijving blbalabal

FOTO

=========================================

Zolang niemand er dan een reactie tussen plaats, kun je gewoon de poll aanpassen op de gebruikers reactie na 2 weken.

Peerke1987 1

Henk 400RR 2

zoveel werk is 't niet hoor,

heb die verkiezingen op andere fora ook al eens gedaan..

kwestie van alle reacties kopieren (codering foto's dus ook)

opslaan,

topic verwijderen, nieuw aanmaken, en alle gekopieerde reacties in de beginpost plakken.

dan nog even een poll fixxen, en klaar is kees!

daar zou ik de tijd wel voor hebben op een zondag ofzo.. ;)

dit houdt 't overzichtig!

want je hebt er altijd wel van die mensen tussen zitten die tussentijds toch even ergens op moeten reageren ;)

is dit in de doofpot gezet of word er achter de schermen hard aan gewerkt? Heb al een aantal foto's klaar staan van een van de Manta's:jerry

origineel gepost door JOZO

is dit in de doofpot gezet of word er achter de schermen hard aan gewerkt? Heb al een aantal foto's klaar staan van een van de Manta's:jerry

lol:P heeft er eentje nogal zin in een verkiezing

zou zelf ook graag mee willen doen maar me manta is nog niet af plus dat ik een BCC heb en dan is het eigenlijks onmogelijk om te winnen:hmmz want de b en a zijn gewoon favorieten ( zijn nogal veel cc haters )

heey redmen ik vin da je kans maak aangeziek een cc bij mij wel een zwak is en die van u volg ik al met open ogen in het clubblad.:wors

origineel gepost door Redmen

origineel gepost door JOZO

lol:P heeft er eentje nogal zin in een verkiezing

zou zelf ook graag mee willen doen maar me manta is nog niet af plus dat ik een BCC heb en dan is het eigenlijks onmogelijk om te winnen:hmmz want de b en a zijn gewoon favorieten ( zijn nogal veel cc haters )

Heb nogal wat foto's van een shoot voor de Opeltestdag van me dagelijkse manta. Vind ze best de moeite waard om mee te doen met die foto's. Maar het echte paradeplaatje is nog under constructionking:

Nog een extra opmerking: kan er dan ook niet een stelregel bij dat er een geschatte waarde/kosten bij moeten.

Mijn manta is zeker niet de mooiste maar denk dat ik wel een hele goede prijs/kwaliteit verhouding heb aangehouden.:jerry

Terug
Naar boven