• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?)

moter van 1.2 ligt eruit. foto in het donker dus niet super duidelijk. Tevens 1.2 moter te koop incl voorpoten, remklauwen/schijven, radiateur enz.

1.2zondermoter.jpg

Mijn kadett was origineel ook een 4 bak (een 1.3.s)

je kan zo dezelfde schakelstang gebruiken. die past zo op de bak. bij je pook moet je een stukje van het kunstof weghalen zodat je de bewing naar zijn 5 kunt maken. dan is het voor elkaar.

niet vergeten dat hij wel afgesteld moet worden ;)

met de brandstofpomp heb ik gewoon een kadett gsi pomp met originele beugel etc op de originele plaats gehangen. (rechts van reservewiel bak)

en deze dan met nieuwe leidingen aansluiten op de aanvoer vanaf je tank,.

succes!

origineel gepost door macoe16v

met de brandstofpomp heb ik gewoon een kadett gsi pomp met originele beugel etc op de originele plaats gehangen. (rechts van reservewiel bak)

Zo, topic lag even plat, maar ik ben weer aan de gang. Auto staat buiten, dus ik heb 2 maanden niets meer gedaan. Onder 0 graden sleutelt niet zo lekker.

c20ne hangt er ondertussen in, inclusief alle andere dingen onder de moterkap (stuurbekrachtiging, voorpoten, remmelarij enz) Ik ben nu bezig met de kabelboom. Dit blijkt allemaal heel logisch in elkaar te zitten en netjes opgedeeld in delen. 1 deel blijft op de moter zittten, 1 deel voor achter het dashbord met zekeringenkast wat je aansluit op de moter, 1 deel voor de verlichting voor en achter en 1 deel voor de elektrische ramen, spiegels en cv.

Mijn vraag gaat over de brandstof pomp e.d., ik wilde hem onder de auto gaan hangen, maar dit blijkt er allemaal veel anders uit te zien als bij een station. Bij een station zitten de brandstofpomp, -filter en een drukdingetje op een plaat net voor de achteras, maar bij de hatchback zit daar de tank. Macoe16v heeft het hierboven over dat het rechts van de reservewielbak moet zitten, heeft iemand hier een foto van ofzo? Ik kan zo 1,2,3 niet verzinnen hoe dit zou moeten zitten origineel. Zit het bij een hatchback ook op een plaat met 3 bouten aan de auto geschroefd??

De pomp hangt inderdaad samen met de drukregelaar en het filter aan één plaat onder de auto.

Aan de balk, achter het rechter achterwiel, naast de reservewielbak.

Misschien zitten daar alleen twee gaten in de balk (vorm: een rondje met een streep er door heen (soort opellogo :) )).

Daarvoor kan je bij de VOD een paar speciale moertjes met verende klemmetjes krijgen, die je in die gaten klemt. Dan kan je met 2 M8 boutjes de plaat met pomp enzo ophangen.

AstraUnderside014Custom.jpg

Niet helemaal duidelijk maar je ziet de reservewielbak (linksboven) en het achterwiel.

Als je dat GM nummer nog wil doorgeven glenngsi, graag!

Hierbij een foto van het plaatje van de caravan. De gele rondjes zit hij mee aan de auto, de rode rondjes zit de hele reut mee aan het plaatje dmv rubberen dingetjes met draadeinden aan beide kanten. Dit is dus duidelijk anders als de hb, aangezien die met 2 bouten vastzit.

brandstof.jpg

Ik heb de 2 gaten gevonden die boven door commocruiser worden aangegeven. Heeft iemand een plaatje/foto van het plaatje van een hb? Is dit gewoon een recht plaatje wat ik even zelf kan maken. (of heeft iemand er 1 over/te koop?)

Zo te zien is de rest wel helemaal hetzelfde. Klopt het dat het bij een hb ook met 3 van die rubber-draadeind dingetjes vastzit?

brandstof2.jpg

Terug
Naar boven