• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Moterswap C25XE naar C32XE (Z32SE)

Klopt maar de gsi of i500. Is qua vermogen niet als een normale v6 maar als er vermogen verschil tussen die 2 zit dat wee ik niet precies...

Kijk t wel even af want wil t liefste n X30XE aangezien ik heb begrepen dat een 3.2 geen verschil kwa vermogen zal uitmaken ivm de c25xe aanbouw delen en de prijs van n X30XE lager liggen dan van n 3.2

Blok is er inmiddels bijna klaar voor om eruit getakelt te worden

cf3f8b0c6b909144bb3ac52cd405e30c.jpg

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Probeer xr1 hier op t forum anders ff. Onderdelen man van de Omega :jerry

Succes en veel plezier met klussen man :thumb

Greetz Emiel

Inmiddels is t blok eruit

6d6f73ccc7b5b655c1a6d42acc46b6da.jpg

Nu dus n mooie lege ruimte waarbij ik nu op me gemak de moter steunen kan van vervangen

cf53255260de6d5461666f3525c028a0.jpg

En het 'beruchte gat'

37a19bb32d54592d112abe9f1c81b8fe.jpg

2 drijfstangen afgebroken......hoeveel pech kun je hebben....hier een stukje vd boosdoener in de carterpan

d8d4bff8af2442c8074173ff65da29d7.jpg

Zaterdag kijken naar een ander blok t word een Z32SE

Gisteren moter opgehaald Z32SE uit een Signum

4b0bc549f80d254e7f3129fcac0f5761.jpg

175.400 km , uit 2004 , 3 maanden garantie , voor €600

Nu ben ik bezig met alles vht blok af te slopen en om te bouwen naar C25XE draadboom

2b9b6ae7aef4f851e43b0549b6d96355.jpg

zal volgende week ergens klaar zijn voor inbouw want moet even w8ten op diverse onderdelen:

Aluminium kleppendeksels X25XE (nog steeds naar op zoek)

Injectoren+drukregelaar 2.6/3.2 (Y26SE/Y32SE) ivm dat die hogere druk kunnen leveren)

Gasklep C25XE ivm het bij mij afgebroken kvs pijpje

En natuurlijk gelijk een nieuwe distributie riem set en tevens ook gelijk een nieuwe koppeling

https://vimeo.com/147046715

Hij loopt inmiddels! Nu nog FF een lek uitlaatspruitstuk maken (de achterste tegen schutbord aan) dus dat word nog FF klote haha maar ook dat komt uiteindelijk weer goed , denk dat ie volgende week ergens weer rond rijd

ja helaas wel op de oprit haha :jerry wel met wat telefonische technische info van mensen zoals wim-v6 en XR1 A.K.A berry (bedankt nog voor de telefonische support :thumbup ) was vergeten hoe een aantal slangetjes zaten maar de rest heb ik inderdaad zelf gedaan king: maar we zijn nog niet klaar eerst nog even de uitlaat lekkage repareren !

Ivar,

Het schudden van het blok en de loop is niet helemaal goed, en denk niet dat dat enkel uitlaat is.

Klopt je ontstekingsvolgorde wel? Of heb je mischien niet alle pakkingen vervangen van het inlaat traject?

Alle pakkingen vht inlaat traject zijn vervangen maar t zou goed kunnen dat de volgorde niet klopt! Wat zou de volgorde moeten zijn dan Ron?

@wim-v6 wrote:Werkelijke Cilinder (ontstekings) volgorde is 1-2-3-4-5-6

cilinder telling loopt als onderstaand:

auto zijde

1-3-5-

-2-4-6

radiateurzijde

en kwam nog een foto van mezelf tegen met de bobine omschrijving

TestenDismoduleOpelV6riemmotoren.jpg

Willem

ja man alles vd C25XE zit erop , spruitstukken,sensoren etc alleen wel grotere injectoren/drukregelaar van een Y26SE/Y32SE omdat die meer benzine leveren (drukregelaar 3.8 bar ipv 3.0 )

Terug
Naar boven