• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

moterswap, welk gereedschap een must have?

@ baasj: heb nergens gezegt dat het geen geld mag kosten.

Mijn 1.6 8v rijd nog perfect en mankeert helemaal niets. maar wil een nieuwe uitdaging aangaan. 1 van de redenen van een x20xev: je vind ze hier genoeg op de sloop, dus mocht er wat stuk gaan, kan ik de onderdelen zo ophalen.

Wil het blok gewoon perfect en netjes opbouwen, zonder in te leveren op de kwaliteit. moet natuurlijk wel leuk blijfen.

@ Haasje: tkx voor je berichten. kan ik tenminste wat mee.

nu graag weer ontopic. dames :jerry

ik zijk je nie af hoor

geef alleen mijn mening

koop ook ni graag rommel van iemand

dus verkoop ik dat ook niet aan een ander..

geen zin in stress om zo een onzin wat totaal niet nodig is

maak zelfs dikke verlies op het blok...

als het maar bij een liefhebber terecht komt

en fatsoenlijk behandeld word na alle werk die erin zit:P

ik zijk je nie af hoor

geef alleen mijn mening

koop ook ni graag rommel van iemand

dus verkoop ik dat ook niet aan een ander..

geen zin in stress om zo een onzin wat totaal niet nodig is

maak zelfs dikke verlies op het blok...

als het maar bij een liefhebber terecht komt

en fatsoenlijk behandeld word na alle werk die erin zit:P

ik zeg wat over je ... " wat niet helemaal gepast is" daar haak ik op in... en als je dan zegt het enige wat ik vervelend vind is het blok kopen via het forum.. en dan in de context van je niet gepaste verhaal... zeg ik op mijn beurt als je het vervelend vind hier dan kun je beter wegblijven.

misschien bedoelde je het niet zo... maar zo kwam het wel over bij mij en daarom reageerde ik dan ook zo.

verder misschien verstandig om het hierbij te laten aangezien we allemaal voor dezelfde hobby zitten hier en de boel betaalbaar en gezellig willen houden voor elkaar....

mocht je dan toch nog wat persoonlijk willen zeggen dan via u2u aub dan houden we dit topic verder schoon.

ik zeg wat over je ... " wat niet helemaal gepast is" daar haak ik op in... en als je dan zegt het enige wat ik vervelend vind is het blok kopen via het forum.. en dan in de context van je niet gepaste verhaal... zeg ik op mijn beurt als je het vervelend vind hier dan kun je beter wegblijven.

misschien bedoelde je het niet zo... maar zo kwam het wel over bij mij en daarom reageerde ik dan ook zo.

verder misschien verstandig om het hierbij te laten aangezien we allemaal voor dezelfde hobby zitten hier en de boel betaalbaar en gezellig willen houden voor elkaar....

mocht je dan toch nog wat persoonlijk willen zeggen dan via u2u aub dan houden we dit topic verder schoon.

robert_corsa heeft steek 4x100 en achter trommelremmen. dat heb ik opgemerkt uit andere foto's van zijn auto. kun je dan zomaar een 2 liter blok met 160 pk erin leggen? en hoe zit het met de versnellingbak en koeling... brandstoftoevoer is al aangekaart zag ik.

ik heb een z18xe met 125 pk en 5x110 en voor en achter schijven... dat is toch ook niet voor niets of wel?

@Robert, ik gun je het van harte zo'n twee liter blok, maar probeer wel alles te overzien hé. je auto moet ook opnieuw door rdw gekeurd worden!

robert_corsa heeft steek 4x100 en achter trommelremmen. dat heb ik opgemerkt uit andere foto's van zijn auto. kun je dan zomaar een 2 liter blok met 160 pk erin leggen? en hoe zit het met de versnellingbak en koeling... brandstoftoevoer is al aangekaart zag ik.

ik heb een z18xe met 125 pk en 5x110 en voor en achter schijven... dat is toch ook niet voor niets of wel?

@Robert, ik gun je het van harte zo'n twee liter blok, maar probeer wel alles te overzien hé. je auto moet ook opnieuw door rdw gekeurd worden!

@ derartz: 4x100 kan gewoon behouden worden. Haasje reed met een z1.6xe als ik het goed heb, 101 pk, met 4x100. hij rijd nu met een 2.0 16v met 315 pk, met nog 4 x 100.

radiateur kan ik gewoon behouden. dus koeling blijft in principe het zelfde. versnellingsbak wordt een f18.

@ derartz: 4x100 kan gewoon behouden worden. Haasje reed met een z1.6xe als ik het goed heb, 101 pk, met 4x100. hij rijd nu met een 2.0 16v met 315 pk, met nog 4 x 100.

radiateur kan ik gewoon behouden. dus koeling blijft in principe het zelfde. versnellingsbak wordt een f18.

@2000 wrote:@Haasje17 wrote:@Baas J. wrote:x20xev met 160pk? yeah right...

In de toekomst wil je m "onder handen" nemen, wat wil je dr nog aan doen dan...er valt niet veel aan te doen volgens mij :P

En 135 naar 160 pk is een peulenschilletje. Helaas zijn vele lui in zoeken naar onderdelen en roept men al snel. Dat kan niet.

En neem eens een kijkje in het huidige motorsegment van opel. 1.4 en 1.6 met 140 en 180 pk.

quote]

Peulenschil? dan wil ik wel eens weten hoe.....luchtfiltertje en snelle vonken?

De 1.4/1.6 motoren met 140 en 180 pk zijn turbo motoren.... is een totaal andere materie

Enkel een goed chiptuning bedrijf helpt de standaard X20XEV al naar de 150 PK en dan zijn die 10pktjes niet heel moeilijk meer.

En inderdaad. de nieuwe motoren zijn 1.4 en 1.6 turbo motoren. Maar ook het nonturbo motor segment ligt kwa pk's weer een stukje hoger.

En hiermee wil ik enkel duidelijk maken dat motor volume steeds minder uit maakt en je dus van vrijwel elke motor ook een turbogeladen motor kunt bouwen.

En als je dan gaat kijken naar de NEL en NET motoren dan zijn dit motoren met lage druk turbo. Lage druk turbo toepassen op de X20XEV zou ook pk's moeten opleveren en hierbij kun je gewoon de stock internals behouden.

@2000 wrote:@Haasje17 wrote:@Baas J. wrote:x20xev met 160pk? yeah right...

In de toekomst wil je m "onder handen" nemen, wat wil je dr nog aan doen dan...er valt niet veel aan te doen volgens mij :P

En 135 naar 160 pk is een peulenschilletje. Helaas zijn vele lui in zoeken naar onderdelen en roept men al snel. Dat kan niet.

En neem eens een kijkje in het huidige motorsegment van opel. 1.4 en 1.6 met 140 en 180 pk.

quote]

Peulenschil? dan wil ik wel eens weten hoe.....luchtfiltertje en snelle vonken?

De 1.4/1.6 motoren met 140 en 180 pk zijn turbo motoren.... is een totaal andere materie

Enkel een goed chiptuning bedrijf helpt de standaard X20XEV al naar de 150 PK en dan zijn die 10pktjes niet heel moeilijk meer.

En inderdaad. de nieuwe motoren zijn 1.4 en 1.6 turbo motoren. Maar ook het nonturbo motor segment ligt kwa pk's weer een stukje hoger.

En hiermee wil ik enkel duidelijk maken dat motor volume steeds minder uit maakt en je dus van vrijwel elke motor ook een turbogeladen motor kunt bouwen.

En als je dan gaat kijken naar de NEL en NET motoren dan zijn dit motoren met lage druk turbo. Lage druk turbo toepassen op de X20XEV zou ook pk's moeten opleveren en hierbij kun je gewoon de stock internals behouden.

of die turbokit van diblas voor de x20xev op www.lenktuning.de

Turbo-Power ohne Turboloch X20XEV 245 PS Kompletter Bausatz bestehend aus: Turbo mit Krümmer und Flammrohr, Flowtec Saugrohr, Ladeluftkühler, Flowmaster Sportfilter mit Flow Pipe, GR A Edelstahlanlage und Metall-Sportkatalysator, Motronicanpassung sowie Montagematerial

wil ik ook wel op mn vectra b als ik het geld er voor over heb.

of die turbokit van diblas voor de x20xev op www.lenktuning.de

Turbo-Power ohne Turboloch X20XEV 245 PS Kompletter Bausatz bestehend aus: Turbo mit Krümmer und Flammrohr, Flowtec Saugrohr, Ladeluftkühler, Flowmaster Sportfilter mit Flow Pipe, GR A Edelstahlanlage und Metall-Sportkatalysator, Motronicanpassung sowie Montagematerial

wil ik ook wel op mn vectra b als ik het geld er voor over heb.

Je motorswap zal nu wel niet doorgaan, maar ik wil nog ff je lijstje aanvullen voor een eventuele revisie:

- 1/4 en 1/2 duims momentsleutels, zodat je een behoorlijk bereik hebt voor bijv. het aantrekken van je kopbouten

- Zuigerveertangen

- Zo'n mini-ontstopper om je kleppen en klepzittingen te kunnen schuren.

- De rest zijn redelijk standaard zaken.

Verder maakt een goede spoelbak het poetswerk wel een stuk gemakkelijker, net als een brug en een ruime werkbank.

Je motorswap zal nu wel niet doorgaan, maar ik wil nog ff je lijstje aanvullen voor een eventuele revisie:

- 1/4 en 1/2 duims momentsleutels, zodat je een behoorlijk bereik hebt voor bijv. het aantrekken van je kopbouten

- Zuigerveertangen

- Zo'n mini-ontstopper om je kleppen en klepzittingen te kunnen schuren.

- De rest zijn redelijk standaard zaken.

Verder maakt een goede spoelbak het poetswerk wel een stuk gemakkelijker, net als een brug en een ruime werkbank.

Terug
Naar boven