• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor B corsa 1.5 diesel in een D Kadett.

De Isuzu diesel kan gekoppeld worden aan zowel een smallblock bak (1.5D 1.5TD 1.7D Corsa-B Combo (F13WR Bak) als aan een Bigblock bak (Astra-F 1.7TDS 1.7TD ic / Vectra-A 1.7TD F18WR / F18WR+ bak).

Willem

hmm, dan moet ik toch eens gaan kijken wat voor bak ik heb.

weet niet meer of het een f16 of f18 was?

valt ie er verder zo in? geen gedoe met vliegwielen, koppelingen etc?

kabelboompje uitpluizen ben ik nooit zo bang voor. vind het erger als ik stad en land moet gaan afzoeken voor de juist assen of vliegwiel... en daar dan ook nog eens een klein fortuin voor kan gaan betalen.

hmm, dan moet ik toch eens gaan kijken wat voor bak ik heb.

weet niet meer of het een f16 of f18 was?

valt ie er verder zo in? geen gedoe met vliegwielen, koppelingen etc?

kabelboompje uitpluizen ben ik nooit zo bang voor. vind het erger als ik stad en land moet gaan afzoeken voor de juist assen of vliegwiel... en daar dan ook nog eens een klein fortuin voor kan gaan betalen.

kan wel vertellen dat een diesel tank toch echt anders is als een injectie tank.

meen hier op het forum gezien te hebben dat een injectie tank een aanvooer op het vlotter heeft zitten.

dat is bij een diesel toch al anders, zit ook een flink klotsschot in als ik het goed zie door het vlotter gat.

zal kijken of ik wat foto's kan maken als ik de tank ga wisselen van de aansluitingen, ligt nu in de doos achterin de auto ;)

kan wel vertellen dat een diesel tank toch echt anders is als een injectie tank.

meen hier op het forum gezien te hebben dat een injectie tank een aanvooer op het vlotter heeft zitten.

dat is bij een diesel toch al anders, zit ook een flink klotsschot in als ik het goed zie door het vlotter gat.

zal kijken of ik wat foto's kan maken als ik de tank ga wisselen van de aansluitingen, ligt nu in de doos achterin de auto ;)

ben benieuwd hoe die tank er uit ziet. mag ik vragen wat die koste?

had zelf een GTE tank nodig vanwege een ombouw naar injectie, maar heb nu een originele 1.3 tank aangepast. ook de binnenkant.

het principe heb ik afgekeken van een manta B injectietank.

ben benieuwd hoe die tank er uit ziet. mag ik vragen wat die koste?

had zelf een GTE tank nodig vanwege een ombouw naar injectie, maar heb nu een originele 1.3 tank aangepast. ook de binnenkant.

het principe heb ik afgekeken van een manta B injectietank.

ik was 100 euro inc verzenden voor een nieuwe tank kwijt.

jij hebt zoon verdieping erin gemaakt zeg maar? daar had ik ookal aan zitten denken, leek me allee niet zo praktisch met "te veel" verlagen....

tis allemaal beetje lastig te zien, zonder hem open te slijpen ;)

ik was 100 euro inc verzenden voor een nieuwe tank kwijt.

jij hebt zoon verdieping erin gemaakt zeg maar? daar had ik ookal aan zitten denken, leek me allee niet zo praktisch met "te veel" verlagen....

tis allemaal beetje lastig te zien, zonder hem open te slijpen ;)

het principe komt van een B manta injectietank af, deze heb ik doormidden geslepen om het 1 en ander af te kijken.

hier wordt gebruik gemaakt van een kunststof bakje met een aanvoer pijpje van 10mm.

via dat pijpje stroomt het bakje vol en bij een scherpe bocht blijft dat bakje vol zitten en loopt je brandstofpomp niet droog.

Foto-3WQIQ6KB.jpg

omdat dit bakje de vorm van de tank heeft kon ik deze niet gebruiken.

daarom een bakje van staal gemaakt:

Foto-BAP4LCBS.jpg

aanvoer pijpje eraan:

Foto-EOPQDHMN.jpg

2 gaten in de tank gemaakt:

Foto-RKL7IJEC.jpg

Foto-DZKW8PVJ.jpg

onderkant dicht gemaakt, je ziet het bakje eruit steken, de gaten voor de aanvoer en retour zitten er ook in.

Foto-O8ZGHXM8.jpg

bezig met aflassen

Foto-JVFWR7EW.jpg

klaar met lassen

Foto-JUBGDIYM.jpg

Foto-HL43UOOY.jpg

afgewerkt met benzinebestendige kit

Foto-6KD7CZIS.jpg

Foto-JGWC6HKD.jpg

Foto-ZYCT3D4D.jpg

binnenkant behandeld met Tapox, een product van Fertan:

http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

buitenkant behandeld met menie en steenslagbeschermer.

Foto-RQV8E7C4-1.jpg

Foto-JIM7KHCZ-1.jpg

vanavond gaat de tank eronder en ik hoop deze week een heel eind te komen met de ombouw. volgende week weer rijden en dus de tank testen.

het principe komt van een B manta injectietank af, deze heb ik doormidden geslepen om het 1 en ander af te kijken.

hier wordt gebruik gemaakt van een kunststof bakje met een aanvoer pijpje van 10mm.

via dat pijpje stroomt het bakje vol en bij een scherpe bocht blijft dat bakje vol zitten en loopt je brandstofpomp niet droog.

Foto-3WQIQ6KB.jpg

omdat dit bakje de vorm van de tank heeft kon ik deze niet gebruiken.

daarom een bakje van staal gemaakt:

Foto-BAP4LCBS.jpg

aanvoer pijpje eraan:

Foto-EOPQDHMN.jpg

2 gaten in de tank gemaakt:

Foto-RKL7IJEC.jpg

Foto-DZKW8PVJ.jpg

onderkant dicht gemaakt, je ziet het bakje eruit steken, de gaten voor de aanvoer en retour zitten er ook in.

Foto-O8ZGHXM8.jpg

bezig met aflassen

Foto-JVFWR7EW.jpg

klaar met lassen

Foto-JUBGDIYM.jpg

Foto-HL43UOOY.jpg

afgewerkt met benzinebestendige kit

Foto-6KD7CZIS.jpg

Foto-JGWC6HKD.jpg

Foto-ZYCT3D4D.jpg

binnenkant behandeld met Tapox, een product van Fertan:

http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

buitenkant behandeld met menie en steenslagbeschermer.

Foto-RQV8E7C4-1.jpg

Foto-JIM7KHCZ-1.jpg

vanavond gaat de tank eronder en ik hoop deze week een heel eind te komen met de ombouw. volgende week weer rijden en dus de tank testen.

ziet er ergens wel logisch uit ja, kende het zo niet.

heb het bij mijn c kadett gewoon opgelost met een t stuk tussen de tank en de pomp waar de retour op terug komt, uit de retour leiding komt zoveel benzine terug, daar loopt ie wel ff op.

heb em in elk geval nog ooit voelen stotteren in de bocht, en heb toch regelmatig met bijna legen tank lopen spelen.

zie het niet zo zitten om de nieuwe benzine tank open te slijpen dus ga er vanuit dat het gewoon goed zit in de tank...

maar voor de c kadett wilde ik eigenlijk nog een keer een catch tankje maken. al heb je daar bij een station wat minder mooi de ruimte voor...

ziet er ergens wel logisch uit ja, kende het zo niet.

heb het bij mijn c kadett gewoon opgelost met een t stuk tussen de tank en de pomp waar de retour op terug komt, uit de retour leiding komt zoveel benzine terug, daar loopt ie wel ff op.

heb em in elk geval nog ooit voelen stotteren in de bocht, en heb toch regelmatig met bijna legen tank lopen spelen.

zie het niet zo zitten om de nieuwe benzine tank open te slijpen dus ga er vanuit dat het gewoon goed zit in de tank...

maar voor de c kadett wilde ik eigenlijk nog een keer een catch tankje maken. al heb je daar bij een station wat minder mooi de ruimte voor...

Terug
Naar boven