• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor blijft bij 82/85 graden zelfs na lange rit?

Astra1.6sport

Post weinig
hoi,

Vorig jaar rond september heb ik mijn termostaat vervangen. sinds dien werd die weer mooi 90 graden.

maar gisteren ben ik even naar belgie geweest en dan weer naar roermond ongeveer 200 km bij elkaar maar mijn motor werd niet warmer dan 82/85 max. af en toe wilde die stijgen maar daarna daalt die weer. 90 niet eens aangeraakt. weet iemand wat het probleem kan zijn?? zou de termostaat weer kapot zijn?? of ligt het aan de kou?

gr

is denk gewoon de kou, zodra ik wat harder ga rijden komt ie ook niet meer in de buurt van de 90.. en mijn motortje wil nog wellis meer hitte produceren :P

wat wel eens helpt, om een stuk karton voor je radiator te doen in de winter.

dan word je motor sneller warm, en is ie ook eerder op temp.

let wel op dat je er een gat in moet maken voor de Fan, anders als de motor te warm word dan kan de Fan geen koude lucht aanvoeren.

Gert

Word de verwarming wel warm van de auto? Check de koelvloeistof pijl eens voor de zekerheid.

ALs de verwarming gewoon normaal warm word. Dat zou het inderdaad gewoon door de kou kunnen komen.

Een stuk karton?! Wtf, auto blijft gewoon wat kouder in de winter.. 85 graden is echt geen probleem hoor.

@Mous wrote:Een stuk karton?! Wtf, auto blijft gewoon wat kouder in de winter.. 85 graden is echt geen probleem hoor.

maak ze dat maar eens wijs :jerry

zolang je auto gewoon naar de 90 graden gaat als je stilstaat is er niks aan de hand.

het is namelijk echt neit zon punt als je rijdt dattie minder warm wordt

85 graden met dit weer? Niks mis mee hoor!

Motor iets kouder in deze kou en/of jij vraagt warmte weg van de motor door je verwarming aan te zetten, lijkt me volkomen normaal

@Mous wrote:Waarom ffs? Voor die paar euries die je dan misschien aan brandstof bespaart?

Maak er maar een paar cent van, :thumb

Heeft puur met weersinvloeden te maken. niets mis mee.

als hij nou op 60 bleef peilen zou ik me pas zorgen maken, 85 is een gezond temperatuurtje.

@Mous, als de vrieskou doorzet, zet ik ook een stuk karton voor de radiateur. Niet om geld te besparen, maar om de motor sneller te laten opwarmen.

Terug
Naar boven