• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor blijft draaien zonder sleutel in contact

Kan sluiting zitten in een kabeldoorvoering.

Had ik ook toen rechts achter de elekctrice raam bediening niet meer ging.

Bij de eerste keer vond ik ook geen kabelbreuk, maar tweede keer kabels een stuk eruit getrokken en toen zag ik de kabelbreuk.

pm me je email maar dan stuur ik je de pdf, waar het schema in staat en nog een heleboel. :D

Misschien een domme vraag maar is het relais al nagekeken die zekering 23 bekrachtigt?

Deze blijft misschien wel kleven.

Evt kan je div. relais omwisselen voor dezelfde.

Er zitten namelijk veel dezelfde relais.

En als je zeker weet welke relais het is kan je het kapje verwijderen en deze bekijken.

Ik heb wel vaker gehad dat dit een rare storing veroorzaakt.

hallo allemaal,

allereerst eenieder die mee heeft gedacht de allerbeste wensen voor 2014 en alles daarna.

mijn jaar is goed begonnen. het probleem is opgelost!

ik wil dan ook iedereen die heeft mee gedacht van harte bedanken voor de gegeven adviezen.

na van alles geprobeerd te hebben en na lang zoeken bleek het probleem in de bekabeling van de stuurbekrachtiging te zitten.

deze was ter hoogte van de homokineet linker zijde uit de bevestiging gekomen en klem komen te zitten.

aangezien de homokineet een draaiend onderdeel is, heeft deze de bekabeling in de loop van de tijd dusdanig versleten dat dit de storing veroorzaakt heeft.

en zelfs de stuurbekrachtiging heeft uitgeschakeld.

mijn maatje heeft de zwarte draad weer aan elkaar verbonden, gesoldeerd en netjes afgewerkt.

de blauw witte draad begon al te rafelen. ook dit heeft hij hersteld

de dikke rode draad was er nog niet zo erg aan toe.

hoe dan ook, ik rij weer met veel plezier in mijn Opeltje met 270.000 km op de teller.

en de kosten? 2 bioscoopbonnen.

wel kwamen we er achter dat het koelvloeistof reservoir niet helemaal dicht meer is.

dus op de sloop een andere gehaald. deze ga ik komende week vervangen.

nogmaals, iedereen bedankt!

Richard

Dan is deze kabel ooit een keer niet goed bevestigd na een reparatie.

Dit soort dingen verzin je ook niet

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Terug
Naar boven