• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor blijft koud na thermostaat vervangen. (OPGELOST!!!)

Ik heb men thermostaat vervangen net. Maar de motor word nu helemaal niks meer warm de meter blijft op laagste punt. Normaal bleef die hangen op 70-80 graden. Kachel word alleen in linker en rechter rooster warm de middelste zijn koud:hmmz Met gasgeven hoor ik geklots het is net of die nu helemaal open staat en dat de koelvloeistof gewoon lekker rond gepompt word. En de thermostaat leek anders net of die langer was en ik hou een rubber over waar ik niks mee kan. Zit nu gewoon een rubber om die rand en de oude had ook maar 1 rubber. Iemand een idee?

Gaat om een c16NZ trouwens!

vraag is wordt de moter wel warm.

ga even niet uit van je meter, maar voel even aan je blok.

als de thermostaat niet los gaat heb je ook geen/weinig doorstroming.

ik meen namelijk dat de sensor in je radiator zit.

vraag is wordt de moter wel warm.

ga even niet uit van je meter, maar voel even aan je blok.

als de thermostaat niet los gaat heb je ook geen/weinig doorstroming.

ik meen namelijk dat de sensor in je radiator zit.

Maar ik hoor veel geklots heel raar, motor word naar mijn idee niet warmer als normaal met de verotte thermostaat. En met demonteren is er wel koelvloeistof uitgelopen, en na een tijdje laten lopen zakte het reservoir dus het stroomt wel door steeds lijkt het.

Maar ik hoor veel geklots heel raar, motor word naar mijn idee niet warmer als normaal met de verotte thermostaat. En met demonteren is er wel koelvloeistof uitgelopen, en na een tijdje laten lopen zakte het reservoir dus het stroomt wel door steeds lijkt het.

trouwens de auto had ik lang stationair laten draaien en er kwam heel veel condens uit de uitlaat beste walmen dus warm word die echt niet.

trouwens de auto had ik lang stationair laten draaien en er kwam heel veel condens uit de uitlaat beste walmen dus warm word die echt niet.

Weet je zeker dat die thermostaat goed 'vastgeklikt' zit in het thermostaathuis ?

Dit vraag ik omdat je spullen overhoudt.....

Straks is ie van zijn plaats geschoten en zweeft ie zeg maar.

De ventilatieopeningen in het midden geven alleen koude tot iets verwarmde lucht. dit staat ook in het instructieboekje.

Heb je die niet ? zeg dat dan even dan maak ik een foto voor je.

Groet, Rik

Weet je zeker dat die thermostaat goed 'vastgeklikt' zit in het thermostaathuis ?

Dit vraag ik omdat je spullen overhoudt.....

Straks is ie van zijn plaats geschoten en zweeft ie zeg maar.

De ventilatieopeningen in het midden geven alleen koude tot iets verwarmde lucht. dit staat ook in het instructieboekje.

Heb je die niet ? zeg dat dan even dan maak ik een foto voor je.

Groet, Rik

Dit had ik naar mijn idee normaal niet van die koude lucht uit ventilatie rooster midden. En ik houd een rubber over ja, als ik die er aan de achterkant over heen plaatste paste het huis niet meer en de orginele thermostaat had ook maar 1 rubber om de rand heen. Zal het maar weer los moeten halen misschien zit er toch iets niet goed.

Dit had ik naar mijn idee normaal niet van die koude lucht uit ventilatie rooster midden. En ik houd een rubber over ja, als ik die er aan de achterkant over heen plaatste paste het huis niet meer en de orginele thermostaat had ook maar 1 rubber om de rand heen. Zal het maar weer los moeten halen misschien zit er toch iets niet goed.

Ik sluit me bij Rik aan. Zit je thermostaat wel goed gemonteerd. Als het water er gewoon langsstroomt krijg je nooit op temperatuur

Ik sluit me bij Rik aan. Zit je thermostaat wel goed gemonteerd. Als het water er gewoon langsstroomt krijg je nooit op temperatuur

Je moet de thermostaat even aandrukken, als goed is zit er een beugel bij, die moet je dan in de groef 'klikken' in het thermostaathuis.

Rik

Je moet de thermostaat even aandrukken, als goed is zit er een beugel bij, die moet je dan in de groef 'klikken' in het thermostaathuis.

Rik

Een beugel weet ik niks van. Het was ook behoorlijk lastig allemaal, heb alleen nokkenastandwiel gedemonteerd en de kap aan de bovenkant los geschroeft. Enorm lastig om er fatsoenlijk bij te komen plus dat ik in tijdsnood zat dus het was vlug vlug. En savonds donker dus word lastig om het weer los te halen, dat word wel weer volgende week ergens.:(

Een beugel weet ik niks van. Het was ook behoorlijk lastig allemaal, heb alleen nokkenastandwiel gedemonteerd en de kap aan de bovenkant los geschroeft. Enorm lastig om er fatsoenlijk bij te komen plus dat ik in tijdsnood zat dus het was vlug vlug. En savonds donker dus word lastig om het weer los te halen, dat word wel weer volgende week ergens.:(

Terug
Naar boven