• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd

Vrijdag naar de opel dealer geweest ,100 Euro lichter en nog geen oplossing.

Storingen:

-Hoofdrelais en brandstofpomp relais blijft bekrachtigd

-Gloeirelais word heet ,en datalijst geeft inactief aan

Na storingen wissen blijven deze 2 Meldingen erin staan

-P0230 br pomp relais onderbreker

-p0683 circ gloeibougie spanning te laag

auto ging wel gewoon uit daarna, dus even afgewacht,s,avonds starte de auto slecht en daarna helemaal niet meer

volgende ochtend nieuwe accu gemonteerd,starte na aantal keer eindelijk.

vanmiddag weg geweest auto heeft 3 uur stil gestaan ,en daarna zeer slecht starten en uiteindelijk accu leeg

auto maar aangeduwd en naar huis gereden. ik weet het niet meer

Accu en dynamo zijn goed, Misschien toch de relais die de accu leeg trekken???

WIE KAN MIJ HELPEN !!! :cry

Gloeit ze nog wel voor???

en ja, als er spanning op een relais blijft, blijft het bekrachtigde circuit stroom verbruiken....

Willem

ja ze gloeit nog wel voor,verder kan ik niet meten of de relais stroom verbruiken,

zo technische ben ik ook weer niet :???: ,hoe kun je trouwens zien als een relais stuk is of deze blijft plakken?

Ik ga maar maandag maar weer is naar de dealer ik kon kosteloos wat relais gebruiken.

Het probleem was de motor ging niet uit,en nu start hij slecht en trekt hij ergens stroom weg waardoor de motor niet meer wil starten, wel als de motor nog warm is trouwens pfff ik word er moedeloos van.

Bedankt nogmaals voor het meedenken

kan je niet zien, kan je alleen achter komen door te meten of te vervangen.

met meten kom je achter meerdere dingen, kan je ook zien of ze bekrachtigd word of niet..

een relais wat niet bekrachtigd word, mag geen stroom doorlaten, en een relais welke bekrachtigd word zonder dat het betreffede circuit is ingeschakeld heeft een andere oorzaak..

Willem

heb dit grapje ook een keer gehad , dat was met een astra f 1.8 16v .

vreemde gewaarwording sleutels in de hand en auto die blijft lopen .

dynamo is toen vervangen en het probleem was op gelost , misschien kun je daar iets mee ?

@wim-v6 wrote:kan je niet zien, kan je alleen achter komen door te meten of te vervangen.

met meten kom je achter meerdere dingen, kan je ook zien of ze bekrachtigd word of niet..

een relais wat niet bekrachtigd word, mag geen stroom doorlaten, en een relais welke bekrachtigd word zonder dat het betreffede circuit is ingeschakeld heeft een andere oorzaak..

Willem

Vandaag de Gloei en Brandstof relais vervangen, omdat deze bekrachtigd bleven.

En voor als nog start en rijd hij weer perfect.Het heeft waarschijnlijk in het gloei relais gezeten,

waardoor mijn accu werd leeg getrokken.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Terug
Naar boven