• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor carbs open luchtfilters

redmanta

Post weinig
hoi ik plaats het hier maar ff,

op mijn suzuki gsx zitten 4 open luchtfilters op.

maar deze zijn vies vaal schuim kapot enzovoort.

ik ze vervangen maar kan nou zo gauw niks vinden.

ja genoeg voor autos maar die diameter is te groot.

weet iemand iets?

ja da 1e word moeilijk hier, 1 na de ander gaat falliet lijkt het wel.

en de enige die er is levert alleen k&n aan 58€ per stuk dat keer 4, afijn ik zoek het internet nog wel eens af

Probeer het eens op Ebay.

En ik weet niet hoe die carbs gemonteerd zitten, maar je zou ze b.v. per twee onder een koektrommelfilter kunnen zetten.

Scheelt je een hoop geld.

die carbs zijn 4 naast elkaar, ik weet alleen geen diameter want ik heb ze nog niet gemeten maar op het oog zeg ik 5cm.

koektrommelfilter mooi woord trouwens maar ik snap wat je bedoelt zal ook wel mooi staan.

weet niet hoe creatief je bent, maar je kan ook nog een airbox maken met 1 groot filter erin, misschioen nog iets met ram air doen :P

nee niet echt creatief, ram air hoeft ook niet is snel zat zo, moet enkel goed filteren, heb enkel de originele luchtbox niet meer anders had ik die gestoken.

Heb je mijn oplossing gezien?

R1 carbs met blaco plaat en pipercross filter.

Ik gebruikte een std luchtfilterbox van de yamaha R1 om de gaten zo mooi mogelijk op de plaat te krijgen.

Dan heb je 1 open filter.....

Ze zijn er in diverse maten, maar wel wat prijzig.

En anders 4 gaasfilters van de scooterboer....ze hebben vaak alleen kleine diamters op voorraad maar er valt wel wat te bestellen.

laatste wilde ik ook zeggen. Bij brommerzaken zijn die typische scooter cones te krijgen. Zijn niet geweldig maar werken wel en kosten 5 euro per stuk.

Die heb ik op mn ouwe hondaatje CB400F. Zuigen lekker..

origineel gepost door redmanta

die carbs zijn 4 naast elkaar, ik weet alleen geen diameter want ik heb ze nog niet gemeten maar op het oog zeg ik 5cm.

koektrommelfilter mooi woord trouwens maar ik snap wat je bedoelt zal ook wel mooi staan.

Yeah, 3x woord waarde in scrabble, hè ;)

Je ziet die dingen iig wel eens op weber dualcarbs zitten. Staat erg vet.

Op Ebay staan ze wel voor Pierburg carburateurs, maar zullen vast ook wel aan te passen zijn.

Hier voor 55 euro

Originally posted by louwe 16 klepper

k&n is uiteraard wel even een investering

maar wel 1 die zich op de lange termijn terug betaald;)

want een k&n filter gaat wel bijna een leven lang mee

doordat je die weer kan uitspoelen en opnieuw in olieen

maar ja je moet wel ff dik 200 investeren willen / kunnen

hier ben ik het niet mee eens, er zit 4 maal k&n op, 1tje moet er absoluut vervangen schuim is bijna helemaal weg, andere 3 kunnen nog net aan.

kga zaterdag wel ff langs een scooterboer, kan er nu ook niet mee rijden dat durf ik niet echt, hij is pas gemaakt en afgesteld en zo voor meer dan ik heb betaald bij aanschaf dus moet wel goed blijven

Hou je er ook rekening mee dat na het plaatsen van een ander soort filter je mischien weer opnieuw moet afstellen?

Ivbm de luchtstroming door het filter heen.

Terug
Naar boven