• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor ecu defect

Mijn oude heer heeft een Opel Meriva A met motorcode Z16SE.

Als deze op temperatuur komt gaat het storingslampje branden.

Auto met steeksleutel ,Ecu uitgelezen en de volgende twee foutcodes

komen naar boven P1482 Koelventilator en P0230 Brandstof Relais.

Na div metingen blijkt de motor ecu defect te zijn.

Voor de zekerheid nog even laten bevestigen door de Opel dealer in Duitsland.

Wie weet of kan de motor ecu repararen ,of heeft er een liggen die goed is

met de mogelijkheid om de ecu te repareren

Nummer ECU is 12214820

Goede. Dag ik denk dat ik het zelfde probleem heb ik heb een Opel mariva uit 2003 als mijn auto warm is dan gaat het auto met steeksleutel branden en de auto houd gelijk in weet iemand wat ik moet doen heb totaal geen iedee help

Goedemiddag allemaal

ik ben hier nieuw in dit forum ik heb 4 manden geleden een Opel meriva gekocht en het was meteen een miskoop tijdens rijden ging het lampje van motor management aan en vermogen weg .

ik heb uitgelezen en krijg ik dit
xudfl2lx59qpiz5e05jv3hkuaa8qzgxn.jpg
l3ir6qoop6scqz3iuumitebj7fyajtqu.jpg

ik heb lambda sensor en temperatuursensor vervangen maar het probleem is er nog steeds als de auto koud is rijdt normaal maar zodra hij op temperatuur komt verliest hij vermogen. Graag jullie hulp of tips

alvast bedankt. Lilo

Hoy , ik heb een Meriva 2006 Z16XEP . Gaspedaal werkt haast niet , en is vervangen . Nog steeds geen verbetering ,dan ecu laten nazien en werd ok verklaard en terug geplaatst . Nog steeds geen verbetering , dan gasklephuis vervangen en nog steeds het zelfde euvel . Terug laten uitmeten en geen stroom naar gaspedaal als ook op retour geen voltage . Uitgang ecu altijd 0,35 volt naar gasklephuis . Plaatst men 5 volt op pedaal dan gaat er 5 volt terug naar ecu en aanvaard het niet , pedaal gaat van 4 naar 1 volt als ook van 4 naar 1 volt . De ecu aanvaard dit niet maar ziet altijd 0,35 volt wat vermoedelijk soft of hardware matig is uitgesloten .

Iemand een idee ?

groetjes Yam-7414

Sorry , de foutcode vergeten te vermelden .

po120 gaspedaal positie

po1620 5 volt ref. signaal

yam-7414 :rolling:

Terug
Naar boven