• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor loopt niet meer corsa b GSI X16XE

ivartje

Post veel
Hallo,had en vraag als ik een stukje wil doortrappen gaat hij rond de 5 a 6000 toeren stotteren,als ik dan gas terug geef en opnieuw gas geef dan doet hij het vaak wel,hij doet t ook als ik even voor een stoplicht sta en hierna wil wegrijden,als hij koud is loopt hij perfect,waar zou dit aan kunnen liggen?

Mvg ivar

Het is mooi weer, iedereen zit in de zon of is op vakantie.

Ik snap je ongeduld.

Het komt vast allemaal goed.

ja luchttemperatuur sensor dan :sleeping bijna het zelfde maar kan het daar niet aan liggen dan? of aan de krukas-sensor? (lijkt mij niet want dan had hij het in koude toestand ook moeten doen?) dus moet t meer in de onsteking zen kant zoeken?

Grtz

Inlaat temp sensor veroorzaakt niet of nauwlijks stotteren. Ik zou het eerder in de bobine bougies bougiekabels zoeken.

Inlaat lucht temperatuursensor komt niet eens in de buurt van wat een luchtmassameter doet.

Inlaatlucht temperatuursensor zit standaard in de LMM verwerkt, als deze niet los geplaatstin de aanzuigbuis.

De multec motoren hebben een MAP-sensor welke de taak van de LMM overneemt

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

als eerst bedankt voor je hulp haasje 17 :thumb en inderdaad het was iets veel simpelers....wat ik eerst in het begin nog eigenwijs bleef volhouden dat het niet kon,wat bleek was dus dat de kat verstopt zat met fire gun....het was 1 blok beton (wat een rotzooi zeg) gelukkig had ik nog een oude kat liggen (een normale ipv race/sport kat) en die er nu terug onder gelegt en loopt weer als een zonnetje :vertag

Kun je wel doen, maar da moet je het niet al draaiend hard laten worden, maar even met de verfstripper erover en een dagje wachten.

Terug
Naar boven