• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor loopt onregelmatig en stoot

OscaR-16v

Post weleens wat
het gaat om een astra g sport 1.6 16v

van het ene probleem val ik in het andere, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

de auto loopt stagonair onregelmatig. het blok schut ook harder dan anders. bij een koude motor, stoot hij ontzettend. vooral als je overschakeld naar de 2 en dan het gas weer intrapt.

als de motor warm is stoot hij minder maar het is zeker niet weg. er gaan geen rare lampjes branden op het dasboard.

als je optrekt naar bijvoorbeeld 50 of 60 en je laat dan het gas los, begint hij ook te stoten.

de auto is bij de opel dealer uitgelezen. hij gaf aan dat hij op een arm mengsel loopt. de dealer kon zo niet vertellen wat er aan de hand is en deze fout melding hadden ze nog nooit eerder gezien (ik dacht bij mezelf jaja).

ondertussen het zoveelste probleem al, ongeveer een maand terug was 1 van de kleppen spontaan gebroken waardoor hij op 3 cilinders ging draaien.

wat kan ik hier aan doen? ik ben er helemaal flauw van.

alvast bedankt

origineel gepost door bleucorsaboy

stappen motor

injectoren lekken via rubbers

brandstof filter vervangen

als de injectoren lekken via de rubbers, kan dat het verklaren dat me auto sinds kort olie slurpt? en niet zo'n beetje ook. vorige week 1 liter bij gegooit stond de olie pijl stok op 4 streepjes maximum dus. nu staat hij nog op de helft en ik heb er misschien 1 tank mee leeg gereden.

brandstoffilter is net vervangen.

is een stappenmotor duur? past deze eventueel van een astra f? is het op een of andere manier te testen of deze stappenmotor goed is? (hier bedoel ik mee of het te zien is ofzo, ik ga namelijk geen nieuwe kopen als ik het niet zeker weet)

ps. bedankt voor jullie reactie's

olie verbruik zal niet door een lekkende injector komen.

dat is een gevoelig puntje van deze motor.

behandel je m niet goed, gaat ie olie slurpen....

Stappenmotor, ik weet niet of deze van een Astra-F is, lijkt me wel.

inlaat en gasklep huis zijn Compleet anders, ondanks de motorcode gelijk is.

stappen motor van 1e type astra-G 18 16V (X18XE1) is zowiezo gelijk

zo ook van de Vectra-B vanaf half '98 tot 2000 de 1.6 16V (X16XEL -II ) en 1.8 16V (X18XE1)

willem

origineel gepost door wim-v6

zo ook van de Vectra-B vanaf half '98 tot 2000 de 1.6 16V (X16XEL -II ) en 1.8 16V (X18XE1)

willem

wel heel apart dan, ik heb de auto +/- 2 maand. er wordt niet in getrapt, alleen met warme motor trek ik hem wel eens iets verder door tot +/- 4000 toeren wat hij makkelijk moet kunnen hebben.

ik ben bang dat ik een maandag morgen auto te pakken heb. alles wat stuk kan gaan gaat ook stuk:mad:

zou het olie verbruik niet kunnen komen

van versleten klep rubbers

of heb je ook blauwe rook walmen uit de uitlaat dan zou het de koppakking moeten zijn

loop je auto niet op drie cilinders dan als hij bokt en stoot en het blok schut heftig heen en weer wat jij beschrijft lijk er op dat hij op drie poten loopt

origineel gepost door OscaR-16v

willem

wel heel apart dan, ik heb de auto +/- 2 maand. er wordt niet in getrapt, alleen met warme motor trek ik hem wel eens iets verder door tot +/- 4000 toeren wat hij makkelijk moet kunnen hebben.

ik ben bang dat ik een maandag morgen auto te pakken heb. alles wat stuk kan gaan gaat ook stuk:mad:

jaq maar je weet niet wat de vorige ijgenaar er mee heeft uitgehaald

origineel gepost door bleucorsaboy

zou het olie verbruik niet kunnen komen

van versleten klep rubbers

of heb je ook blauwe rook walmen uit de uitlaat dan zou het de koppakking moeten zijn

zit een net nieuwe koppakking tussen, 1 van de kleppen was gebroken. spontaan:( ook zoiets mafs, toen liep hij wel op 3 poten.

origineel gepost door OscaR-16v

)

Effe lekker doorhalen indien de motor goed warm is, kan zeker geen kwaad!!

dit zorgt ervoor dat de boel GOED warm word, en vast zittende koolresten eens los kunnen komen.

lekker doorhalen = 6700 toeren :D :vertag

Met de combo gebeurt dat regelmatig, loopt nog als een zonnetje!! (1.6 16V > X16XE > mantzel powerbox > Alle kracht tussen de 5000 en 6700 toeren)

Willem

Terug
Naar boven