• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor maakt toeren van zelf.

ik heb het precies het zelfde probleem ook een 1.4 16V ecotec, morgen (32-05) ga ik mijn gasklep schoon maken, deze zit helemaal verstopt ergens onderin waar je moeilijk bij kan, maar misschien dat ik hier wel een how-to van kan maken;), eerst maar even kijken of het allemaal lukken wil.. ik laat het nog wel even weten!

Doe je goed, 32 mei...

Zou die how to wel willen zien dan, heb de x16xe, dus hetzelfde als de 1.4 16v ecotec (x14xe).

Heb er zelf nog niet gekeken, naar mijn x16xe, maar loopt niet echt super vind ik.

De c14nz ook nog geen tijd voor gehad, dat ding wordt elke dag gebruikt, moet op een zaterdag eens zin krijgen...

ik zou van het schoonmaken van de gasklep een how to maken, maar dat moet heel even wachten,, want bij mij heeft het niet geholpen :???:

bij mij schokt de motor heel erg en als je gas geeft reageert die heel laat en zakt in toeren voordat die echt toeren gaat maken.. ook heb ik al de bougies vervangen omdat ze heel zwart waren,, maar niks helpt.. iemand misschien nog andere ideetjes ?

ja klopt maar heb net even op het forum rond gesnuffeld, en zou het kunnen dat de stappenmotor defect is ?

ook ga ik morgen de egr schoonmaken maar heb jij of iemand een foto van die egr hoe die eruit ziet in de corsa (x14xe)

@rfbroek wrote:Zwarte bougies = veel te rijk mengsel of/en hoog olieverbruik.

Temp sensor controleren.

Zwarte bougies is TE rijk mengsel

Bij Olieverbruik zit er een Witte Koeklaag op de bougies..

willem

Terug
Naar boven