• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor management

Vandaag nieuwe pakking erop gezet... en het probleem is opgelost geloof ik(nog niet te vroeg juichen ;) )

Hij maakt in ieder geval minder toeren in stationaire stand, van 1200 naar 800 ofso.

Heb er een tijdje mee gereden en lampje is niet meer gaan branden.

Bedankt voor de tip Willem!

Gr André

Weet iemand wat voor kleur de stappen motor moet hebben?

Die van ons is zwart lijkt me niet echt goed, ook is hij onder de stappenmotor vochtig.

Weet iemand wat voor kleur de stappen motor moet hebben?

Die van ons is zwart lijkt me niet echt goed, ook is hij onder de stappenmotor vochtig.

Goede middag

Even een bedankje voor Wim-v6 van deze zijde voor de duidelijke uitleg en foto's van gasklephuis elders op dit forum en de diagnose van kapotte pakking .

Bij mij was de kapotte voetpakking van gasklephuis (op exact dezelfde plaats als hier )ook de oorzaak van te hoog stationair toerental.

Dankzij deze uitleg voor een paar euro zelf kunnen verhelpen.

Andrevh ook bedankt voor de duidelijke foto's hier.

Groet

Peer

Goede middag

Even een bedankje voor Wim-v6 van deze zijde voor de duidelijke uitleg en foto's van gasklephuis elders op dit forum en de diagnose van kapotte pakking .

Bij mij was de kapotte voetpakking van gasklephuis (op exact dezelfde plaats als hier )ook de oorzaak van te hoog stationair toerental.

Dankzij deze uitleg voor een paar euro zelf kunnen verhelpen.

Andrevh ook bedankt voor de duidelijke foto's hier.

Groet

Peer

Bij mijn auto ook hetzelfde probleem, rommelig stationair lopen. Klinkt een beetje als een oude sleepboot.

Even bij de voet van het gasklephuis gevoelt en jawel, valse lucht.

Vroeger maakten we de pakkingen zelf, van melkpakken ed. Zou dit hier ook volstaan?

Alvast bedankt!

Bij mijn auto ook hetzelfde probleem, rommelig stationair lopen. Klinkt een beetje als een oude sleepboot.

Even bij de voet van het gasklephuis gevoelt en jawel, valse lucht.

Vroeger maakten we de pakkingen zelf, van melkpakken ed. Zou dit hier ook volstaan?

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven