• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor naar zijn klo***

Hallo allemaal.

Vorige week is mijn motor overleden van mijn Opel Astra GTC 2007 1.7 CDTI. 100.000 km op de teller.

Motor betreft een Z17dth. Cilinder is naar zijn donders. :fy1

Nu vraagt de dealer 4500 euro voor het in en uitbouwen.

Dit is dan met een ruilmotor. Ik zelf vindt dit akelig veel geld.

Ik vraag mij dan ook af of er misschien mensen zijn hier die ideeën of adressen hebben om dit wat goedkoper te kunnen laten doen.

Tegenwoordig is het verschepen van een auto ook niet zoveel moeite

heb je niet 3 jaar garantie??

vind het inderdaad veel geld maar weet niet wat deze motoren 2e hands doen.

heb je niet 3 jaar garantie??

vind het inderdaad veel geld maar weet niet wat deze motoren 2e hands doen.

we kennen het maar al te goed :swear Heb je omnium verzekering? Bij ons heb je recht op gratis herstelling als de wagen niet meer dan 100 000 km heeft.

Opel zelf inschakelen had weinig effect hebben we gemerkt :thumbdown We hebben een nieuwe wagen gekocht van een ander merkt uiteindelijk.

Veel sterkte!

we kennen het maar al te goed :swear Heb je omnium verzekering? Bij ons heb je recht op gratis herstelling als de wagen niet meer dan 100 000 km heeft.

Opel zelf inschakelen had weinig effect hebben we gemerkt :thumbdown We hebben een nieuwe wagen gekocht van een ander merkt uiteindelijk.

Veel sterkte!

moet toch voor minder te doen zijn? +/- 1700 euro voor een goede motor op de sloop. En dan de inbouw nog.

moet toch voor minder te doen zijn? +/- 1700 euro voor een goede motor op de sloop. En dan de inbouw nog.

Ik vind als je zo kort op de garantie termijnen zit, dat ze je wel tegemoet mogen komen.

als is het deels hun en deels jouw rekening bijvoorbeeld.

Dat is mijn mening hoor.

Zo'n motor zoeken zal nog niet meevallen, deze auto's rijden meestal nog, en wat op de sloop staat zal een hogere km-stand hebben denk ik zo.

ja of er moet een jonge kort gereden astra staan met deze motor.

Willem

Ik vind als je zo kort op de garantie termijnen zit, dat ze je wel tegemoet mogen komen.

als is het deels hun en deels jouw rekening bijvoorbeeld.

Dat is mijn mening hoor.

Zo'n motor zoeken zal nog niet meevallen, deze auto's rijden meestal nog, en wat op de sloop staat zal een hogere km-stand hebben denk ik zo.

ja of er moet een jonge kort gereden astra staan met deze motor.

Willem

Motor was 1 met 21.000. Maar ik heb ook zoiets van hij is nog maar 3 jaar.

Dealer zei alleen aan coulance te doen bij auto's die dealer onderhouden zijn.

Maar ik zal eens proberen Opel Nederland te bellen en kijken wat zij zeggen.

Motor was 1 met 21.000. Maar ik heb ook zoiets van hij is nog maar 3 jaar.

Dealer zei alleen aan coulance te doen bij auto's die dealer onderhouden zijn.

Maar ik zal eens proberen Opel Nederland te bellen en kijken wat zij zeggen.

jsgsi had laatst ook zo'n 1.7 diesel astra met een gescheurde cilinder, daar zwerft hier nog ergens een foto van rond.

Edit:

Misschien zijn ze toch niet zo oerdegelijk dan wordt beweerd?

jsgsi had laatst ook zo'n 1.7 diesel astra met een gescheurde cilinder, daar zwerft hier nog ergens een foto van rond.

Edit:

Misschien zijn ze toch niet zo oerdegelijk dan wordt beweerd?

Hier kijk ik van op. zeker omdat er nog maar 100.000km op staat.

wellicht is de injector naar de klote geweest en dat hij dan te veel diesel inspuit en dan de verbrandingstemp te hoog werd.

maar goed de 1,7 isuzu is wel zeker degelijk ik ken er van 2005 met 320.000km (leswagen! ) en die rijdt nog gewoon , al wel 2 keer dynamo kapot gehad.

Hier kijk ik van op. zeker omdat er nog maar 100.000km op staat.

wellicht is de injector naar de klote geweest en dat hij dan te veel diesel inspuit en dan de verbrandingstemp te hoog werd.

maar goed de 1,7 isuzu is wel zeker degelijk ik ken er van 2005 met 320.000km (leswagen! ) en die rijdt nog gewoon , al wel 2 keer dynamo kapot gehad.

Terug
Naar boven