• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor ombouwen

Mijn calibra is vd week kapot gelopen..

Nu ben ik van plan denk ik om van een 8v een 16v blok erin te zetten nu is mijn vraag of ik ook wat aan moet passen en zoja wat moet ik dan aanpassen??

Gr patrick

Inderdaad, die hangt er voor niks....

totdat je goed lang gaat vlammen en je op een gegeven moment met een stel weggeschraapte drijftang lagers in je hand staat omdat er geen oliedruk meer is..

dit zal niet zomaar gebeuren, maar is wel de kans dat het gebeurt, zeker als je effe bij de oosterburen gaat vlammen...

Willem

zat op mijn calibra ook geen oliekoeler en die zat toch ook op 180pk,en nooit problemen gehad

Gelukkig geeft Opel Voor jan met de korte achternaam geld uit om een oliekoeler inclusief thermosstaathuis en thermosstaat te plaatsen op Opels met de C20XE en C20LET motor..

dat doen ze voor de lol denk ik...

Willem

ja ik moet ook zeggen zie het nut er niet van die oliekoeler.

heb een b corsa c20xe gehad,oliedrukproblemen,olie te warm enzv

Dacht zet er een oliekoeler tussen,nou scheelde werkelijk geen klote!!!!

Dus ik monteer hem ook niet meer.........

Bij mijn cabrio geen oliedrukproblemen maar met of zonder oliekoeler tempratuur op tempratuurmeter veranderde niets,en op een raid meter....

origineel gepost door Powercorsa

- motorblok met bijbehorende kabelboom/ecu

- remmerij (dacht dat deze anders is voor een 16V, dikkere schijven)

remmerij is precies hetzelfde.

origineel gepost door wim-v6

dan zal de thermosstaat niet goed geweest zijn van de oliekoeler ring..

Willem

Onmogelijk,ook hier hebben wij aan gedacht twee x vervangen,maakte geen verschil helaas.

ik hoef er in ieder geval niet meer op.

heeft bij mijn motoren nog nooit verschil gemaakt.

en nu allemaal aan het kerst diner beginnen haha:wors:wors:wors:wors

origineel gepost door cabriobully

origineel gepost door wim-v6

dan zal de thermosstaat niet goed geweest zijn van de oliekoeler ring..

Willem

Onmogelijk,ook hier hebben wij aan gedacht twee x vervangen,maakte geen verschil helaas.

Niks is onmogenlijk.

ik heb met eigen ogen meegemaakt wat er gebeurt met onvoldoende olie koeling, een van de kapot gelopen zuigers staat nog in mijn combo als opberg vakje.

Te weinig oliedruk door te hoge snelheid..

olie koeler is alleen niet nodig als je niet handig ben met de inbouw ervan, en je af en toe een ander blokkie kan en wil permiteren....

ik blijf erbij dat deze er niet voor jan l*l op zit.

kijk in NL en op de korte ban zal je m niet nodig hebben, maar bij duitsland krossen, kan je m er maar beter op hebben..

Willem

Ik rij op mijn E-kadett ook zonder oliekoeler... heb nooit problemen gehad tot nog toe.

Echter deel ik wel de mening van Willem, dat ze hem echt niet voor niets monteren. Het altijd netter om het zo te doen zoals de fabriek het bedacht heeft.:)

Ik heb een opgevoerde NE en bij normaal gebruik niks aan de hand ,

Maar van de zomer wedsrijdje met een Cooper S gedaan moest hem laten gaan omdat mijn olie temperatuur naar de 140 graden ging dus er komt bij mij wel zeker een oliekoeler op.

Greetssssssssssss Wil

Ik had in mijn corsa b XE de oliekoeler ook weggelaten. Heb regelmatig in duitsland de top gehaald en 1 keer in nl op de A18 geheel afgereden op topsnelheid (r32 bijhouden) dat is toch wel 20km zonder de dat olietemp te hoog werd...

Denk als je ritten van 100km maakt dat je dan pas nodig hebt.....

Terug
Naar boven