• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor ombouwen

oliekoeler is leuk, heb m er ook op, maar dat ding doet geen fuck zolang je met verkeerde olie zit te kloten.

zelf gezien op de temp meter:

(astra F c20xe met chip en oliekoeler)

10w40 Vulvaline voor motoren over een ton.. bij stampen ging de temp naar 140 graden.

10w60 Castrol Edge.. bij stampen zakte de temp zelfs 10 graden.

ik heb zo'n motor in de manta gebouwd.. gewoon met olie koeler.. zit er toch niet voor niks aan... en geloof het of niet... hij doet het nog steeds...

:wors:wors

olie koeler is niet noodzakkelijk als je netjes de olie ververst bij elke 15.000 km maar aangezien dat haast niemand doet kan ik je zeer zeker een olie koeler aanraden

origineel gepost door svdk20

olie koeler is niet noodzakkelijk als je netjes de olie ververst bij elke 15.000 km maar aangezien dat haast niemand doet kan ik je zeer zeker een olie koeler aanraden

toch denk ik dat velen hier wel netjes onderhoud aan hun voertuigen doen hoor..

ik heb met vrij verse Castrol olie (5w60 high performance) en zonder koeler de temp meter de 140 graden celcius zien overschrijden, maar als je enkelt in NL loopt te scheuren zal je dat niet gauw halen...

Ik zou het wel aanraden een oliekoeler te plaatsen, verplicht is niemand het natuurlijk..

Willem

Terug
Naar boven