• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor ploft vanaf 2000 toeren

tuurlijk als je hier over de sensor praat over het koelwater moet he het zoeken in het koelwater sys ,,, maar ik hoor veel over sensors die dus het mengsel meten van koud of warm , neem aan dat die sensor op het spruitstuk niet voor de lol er op zit ;) heb wel een kluwer boek maar die gaat tot 93 en mijn motor is een szr16 8v met dis onsteking,

zal wel ff kijken dat het er in staat .

ok was weer een post geplaatst zag ik niet :wub

er gebeurd niets als ik de stekker er af trek tuurlijk zal dit wel normaal zijn :D:D

ok was weer een post geplaatst zag ik niet :wub

er gebeurd niets als ik de stekker er af trek tuurlijk zal dit wel normaal zijn :D:D

even weer de status van de opel :)loopt weer goed ,:thumbup

alleen met de koude start merk ik duidelijk dat ie even iets meer brandstof krijgt en hoor ik dat het na 10 a 20 sec ineens alles weer vlak loopt , misschien kleppen trein vuil ? dat als de klepstoters warm worden

de juiste klepspeling naar voren komt. :hmmz

Gr Roland

even weer de status van de opel :)loopt weer goed ,:thumbup

alleen met de koude start merk ik duidelijk dat ie even iets meer brandstof krijgt en hoor ik dat het na 10 a 20 sec ineens alles weer vlak loopt , misschien kleppen trein vuil ? dat als de klepstoters warm worden

de juiste klepspeling naar voren komt. :hmmz

Gr Roland

Ha Rik,

Probleem 1 opgelost (andere bus, oude inderdaad lek) maar soepel stationnair lopen doet ie nog steeds niet. Ik ga het nu toch eens in de electronica zoeken....

Ha Rik,

Probleem 1 opgelost (andere bus, oude inderdaad lek) maar soepel stationnair lopen doet ie nog steeds niet. Ik ga het nu toch eens in de electronica zoeken....

even weer een verslag van de opel ,

heeft een tijd weer goed gedaan , verbruik nog redelijk ok 1:10/11 (korte afstanden)

maar vandaag even een boodschap doen , al daar begint de motor weer te ploffen :cry:cry

dacht ja ja blijf aan de gang , zet de motor af,,, start weer en loopt weer goed .

net alsof de motor leeft en van ik zal je krijgen denk zelf dat er storing in het sys zit en naar een herstart van de motor weer alles is gereset.... ik weet het even niet meer :cry:cry

even weer een verslag van de opel ,

heeft een tijd weer goed gedaan , verbruik nog redelijk ok 1:10/11 (korte afstanden)

maar vandaag even een boodschap doen , al daar begint de motor weer te ploffen :cry:cry

dacht ja ja blijf aan de gang , zet de motor af,,, start weer en loopt weer goed .

net alsof de motor leeft en van ik zal je krijgen denk zelf dat er storing in het sys zit en naar een herstart van de motor weer alles is gereset.... ik weet het even niet meer :cry:cry

Hallo allemaal weer verder met de astra , nog steeds niets gevonden wat het kan zijn , rij nog altijd zonder de lambasone rond , heb nu een schakelaar er tussen gemaakt ,

soms loopt ie wel er op maar vaak is het ploffen ,

wat ik wel nu opmerk is dat als de motor koud is ,met of zonder de lamdazone aan de motor even verzuipt lijkt het wel en hoor je dat de motor dan na een min of 2 weer langsaam mormaal loopt ,

zonder de zone dan als ik het dan weer inschakel dan begint de motor weer lichjes te ploffen verbruik nu 1.8

dus neem aan dat iets van een sensor de geest geeft en zo foute info geeft aan de computer die dus weer door wordt gegeven aan de lamdazone, en bij het uitzetten van de zone de computer een gemiddelde waarde aan de brandstof inspuiting geeft ?? maar goed moet ik nu alle sensors nalopen ?

Gr roland

roland doet je lampje het van je motormanagement het.

ik vermoed van niet en iedere keer als je de stekker van de lamda er af trekt zal die in de noodloop gaan.

hij rijd dan wel, maar al je sensoren werken niet!!!!

je kan net zo goed je luchtmassameter los halen en hij doet precies het zelfde!!!!!!

dus wat is het nu, je komt geen stap verder!!!!!!

ga naar een garage en zorg dat je alle stekkers en het lampje van het motormanegement het weer doen!!

laat hem uitlezen en ga dan concluderen wat het is.

misschien zou je de accu eerst een kwariter er af kunnen gooien aangezien je nu foutcodes krijgt van je lambda sensor.

groetjes jurrian

Hallo allemaal weer verder met de astra , nog steeds niets gevonden wat het kan zijn , rij nog altijd zonder de lambasone rond , heb nu een schakelaar er tussen gemaakt ,

soms loopt ie wel er op maar vaak is het ploffen ,

wat ik wel nu opmerk is dat als de motor koud is ,met of zonder de lamdazone aan de motor even verzuipt lijkt het wel en hoor je dat de motor dan na een min of 2 weer langsaam mormaal loopt ,

zonder de zone dan als ik het dan weer inschakel dan begint de motor weer lichjes te ploffen verbruik nu 1.8

dus neem aan dat iets van een sensor de geest geeft en zo foute info geeft aan de computer die dus weer door wordt gegeven aan de lamdazone, en bij het uitzetten van de zone de computer een gemiddelde waarde aan de brandstof inspuiting geeft ?? maar goed moet ik nu alle sensors nalopen ?

Gr roland

roland doet je lampje het van je motormanagement het.

ik vermoed van niet en iedere keer als je de stekker van de lamda er af trekt zal die in de noodloop gaan.

hij rijd dan wel, maar al je sensoren werken niet!!!!

je kan net zo goed je luchtmassameter los halen en hij doet precies het zelfde!!!!!!

dus wat is het nu, je komt geen stap verder!!!!!!

ga naar een garage en zorg dat je alle stekkers en het lampje van het motormanegement het weer doen!!

laat hem uitlezen en ga dan concluderen wat het is.

misschien zou je de accu eerst een kwariter er af kunnen gooien aangezien je nu foutcodes krijgt van je lambda sensor.

groetjes jurrian

Dag! Ook op Andere plekken in dit forum gaat het om vergelijkbare klachten. Bij mij ook bij koude start ploffen maar boven de 2500 rpm loopt ze goed. DaarnA bij station air weer dezelfde problemen. Temp sensor al vervangen maarre ..... Waar kan ik nu de egr vinden? En de lamda gaat toch pas aan de gang als de motor warm is?

Kortom, ook ik zit nog te puzzelen. En vooral mijn vrouw wil het opgelost hebben...ook namens haar alvast bedankt voor de hulp!

Dag! Ook op Andere plekken in dit forum gaat het om vergelijkbare klachten. Bij mij ook bij koude start ploffen maar boven de 2500 rpm loopt ze goed. DaarnA bij station air weer dezelfde problemen. Temp sensor al vervangen maarre ..... Waar kan ik nu de egr vinden? En de lamda gaat toch pas aan de gang als de motor warm is?

Kortom, ook ik zit nog te puzzelen. En vooral mijn vrouw wil het opgelost hebben...ook namens haar alvast bedankt voor de hulp!

hey rolocop

ik heb hetzelfde met mijn astra ben bij de dealert geweest en daar zeggen ze

dat er een vacuumlek moet zitten bij de inlaat en dat me injector waarschijnlijk lek is

me auto gaat morgen naar de garage om gemaakt te worden ik hou je op de hoogte

die van rijdt momenteel 300km met een volle tank en dat voor een astra f 1.6 8v uit 98'

kende tog beter een gsi rijden

ltrz

Terug
Naar boven