• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor problemen na inbouwen powerbox, please help!

Haha, ja hoe het eruit ziet weet ik nu, maar wist niet dat de LFR het stationairklepje was! :P

Waar bevind deze zich een beetje? :)

als je een powerbox hebt op het gasklephuis bij de (vanuit de auto gezien) rechter veerpoot.

Bij modellen zonder Powerbox, achter tegen onderblok aan de bakzijde (onmogenlijke plaats dus!!)

Willem

Zo, vandaag bezig geweest en alle vacuum slangetjes zoals het hoord aangesloten!

Aangezien hij weer begon te stotteren een paar dagen geleden heb ik net de 150 km oude bougies eruit gedraaid en wat zag ik:

2qtaiwz.jpg

Juist ja, net zoals de vorige keer is weer de meest rechter bougie helemaal vervuilt of iets, de andere bougies zien er gewoon net zo uit als de linker, clean.

Ik ben echt benieuwd wat dit is, heb ik echt persé die FR6DC bougies nodig? Of is hier iets ergers aan de hand?

Allemaal aanslag op je bougie, verkeerde verbranding in deze cylinder. Aan de bougies zal het niet liggen, doe eens een compressietest of een lektest. Dan weet je precies wat de staat is van je blok, kost volgens mijn 5 a 6 tientjes bij de dealer.

Niet de Dis module of bougiekabel kapot.

als de bougie slecht vonkt is er slechte verbranding en dan word de bougie ook zwart.

Willem

Ik moet zeggen, de dag dat ik de powerbox in heb gebouwt had de Tigra s'ochtends bij vertrek heel even last van 2 stoten zoals hij nu eigenlijk ook doet alleen dan veel erger.

Morgen hoop ik de FR6DC bougies te kunnen bemachtigen ergens, dan gaat de auto ook naar de APK, mischien dat daar nog iets uit zal komen.

De FR6DC bougies weten te bemachtigen dernet!

8whb2b.jpg

Zijn best wel andere dingen inderdaad, maar of het daar aan ligt?

Zo eerst nog even een carterontluchtingsfiltertje halen en dan naar de APK!

Zo, vacuumslangen goed gelegd, FR6DC bougies erin en het carterfiltertje erop.

Op de weg naar de APK reed hij weer gewoon prima, ik ben benieuwd of er nog iets uit de APK komt.

Apk afgekeurd, op de achterveren.

Ik heb Apex 35mm verlagingsveren achter, hij stond op zo'n brug met 4 poten zodat alle wielen vrij in de lucht hangen. Ze konden de achterveren er zo tussenuit halen en dit mocht niet volgens hem.

Daar moet dan iedereen last van hebben, het zijn maar 35mm verlagingsveren. :fy1

Ik heb 7 dagen de tijd de standaard achterveren te monteren en dan was hij gewoon prima. :wtf

heb je wel korte schokdempers gemonteerd???

Want het kan voorkomen dat je veren ertussen uit vallen als je orginele dempers heb gemonteerd.

PS, IK zou ook absoluut alleen verlagingsveren monteren icm verkorte dempers...

succes :thumbup

De schokdempers achter zijn gewoon standaard, ik heb net gehoord van iemand die bij Opel werkt dat de APK keuring op een 4 koloms brug moet gebeuren en niet op zo 1.

Het gaat ook helemaal nergens over, zodra de auto op 4 wielen staat zullen nimmer de veren ertussenuit kunnen komen, omdat de as nu maximaal hangt kunnen de veren ertussenuit gepakt worden.

Maar er zit niks anders op dan de standaard veren te monteren anders moet ik een herkeuring aanvragen en dan moet ik weer naar een bepaald RDW punt. Helemaal geen zin in.

Ik kom iig nooit meer bij dat zaakje, mierenneukers...

huh ze hebben gewoon 100% gelijk.

je auto wordt zo opgekrikt dat de wielen los komen te hangen. en dan mogen je veren gewoon niet los zitten

is niet mierenneuken. is gewoon goed keuren. niets op aan te merken..

EN die keurmeester wil zijn papieren niet kwijt raken doordat jouw veren los zitten.

Kan ik hem geen ongelijk ingeven..

De garage heeft gewoon de regels gevolgd...

Voordat je zo tekeer gaat tegen een garage of wie dan ook,

verdiep je eerst in de materie...

Zijn zat apk handboeken te vinden, en elke keurmeester zal een auto afkeuren met los zittende veren..

Zoals gezegd de afkeur is gewoon terecht...

Met de juiste lengte schokbrekers paj je zelf de -40 veren er niet tussen weg..

Mijn -60 nageperst kan ik er wel tussenuit halen, voor de apk moet ik dan ook netjes mijn -40 veren terug zetten..

Ik rij er NIET mee op de openbare weg, :vertag

Alleen op 400 meter asfalt wat vlak is :angel

apk moet op een 4 kollomer.

daarbij wordt nog wel extra de auto omhoog gezet zodat ie met de wielen van de grond komt.

Wel vaag, ik heb veel apex setjes gemonteerd maar bij de corsatjes kreeg ik ze er alleen tussen als ik de bout van de schokdemper er uit haalde....

Als ze het door de vingers zien, en ze krijgen een steekproef op jou auto....kunnen ze de papieren inleveren!

Weet je wel wat zoiets kost?

Originally posted by Fearless

apk moet op een 4 kollomer.

daarbij wordt nog wel extra de auto omhoog gezet zodat ie met de wielen van de grond komt.

Wel vaag, ik heb veel apex setjes gemonteerd maar bij de corsatjes kreeg ik ze er alleen tussen als ik de bout van de schokdemper er uit haalde....

ja setjes dennie, maar dit zijn orginele dempers met veren..

Jah ik monteerde heel veel die 100 euro apex verensets...zonder dempers...dan heb je max 4 cm verlaging. op een corsa/tigra kreeg ik ze er niet tussen zonder de (ori) demper los te halen. (achter)

Mischien dat deze veren al redelijk lam zijn :P

Maar boeit ook allemaal niet...tgaat er om dat de keuring iig wel goed is uitgevoerd. (op dat brug verhaal na dan...:P)

Hij mag toch niet op zo'n brug, dan hadden ze dit ook nooit gevonden right?

Ik vind het mierenneuken, Opel zelf gaf ook al aan dat dit nergens over ging. Vandaar dat hij vorig jaar daar wel gewoon is goed gekeurd omdat hij op een 4 koloms brug stond.

Het is idd maar 35mm verlaging, de veren zullen onder het rijden nooit zover uit veren dat er geen druk meer op staat.

Maar goed, ik ga er maar niet tegen in, morgen gaan de std achterveren eronder en word hij goed gekeurd, thuis zet ik de Apex gewoon weer terug.

Terug
Naar boven