• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor reviseren of 2e hands blok

Ja ik heb er ook de volle vertrouwen in dat Willam hem helemaal in orde maakt.

Je komt daar binnen en je wordt door hem al goed ontvangen.

Hij neemt alle tijd voor je en legt het netjes uit.

Zo zie je ze niet vaak want ben al eens een paar keer besodemieterd geweest door zulk lui.

Maar laten we het maar fifty fifty houden.

En hopelijk niks zit in het onderblok.

Dirkjan

@D.J.R. wrote:@arjontje wrote:Ja ik zit met het zelfde dilemma. mijn motor lust ook wel een beetje olie.

Het is nog niet schrikbarend ongeveer 1 liter op 3500 a 4000 kilometer.

Helaas is dat bij mij niet het enige. heb ook een beginnend spruitstuk lek.

Denk dat ik mijn blok in februari eens grondig onder handen neem.

spruitstuk maken uitzoeken waar het olie verbruik vandaan komt.

en nieuwe distributie riem enz.

In het ergste geval zal bij mij de kop er af moeten ivm lekke spruitstuk.

wat is jou olie verbruik dan??

Als ik jou was zou ik niet echt zorgen maken.

Die van mij verbruikt 1 liter op z'n 1000 km.

Laats nog gepeild en bij gevuld tot aan max en ff de tank vol gegooid.

Nu rij ik 550 km met volle tank en heb heb nogmaals getankt en daarna gepeild en olie stond onder in de min dus z'n 1000km moet ik weer olie bij vullen.

oef 1 op 1000 is idd wel veel.

Ik zeg ook dat het bij mij nog niet schrikbarend is.

maar het begint erger te worden namelijk.

Een kleine 4 jaar geleden deed ik nog ruim 5000 km met 1 liter olie.

@D.J.R. wrote:@arjontje wrote:Ja ik zit met het zelfde dilemma. mijn motor lust ook wel een beetje olie.

Het is nog niet schrikbarend ongeveer 1 liter op 3500 a 4000 kilometer.

Denk dat ik mijn blok in februari eens grondig onder handen neem.

spruitstuk maken uitzoeken waar het olie verbruik vandaan komt.

en nieuwe distributie riem enz.

wat is jou olie verbruik dan??

Als ik jou was zou ik niet echt zorgen maken.

Die van mij verbruikt 1 liter op z'n 1000 km.

Laats nog gepeild en bij gevuld tot aan max en ff de tank vol gegooid.

Nu rij ik 550 km met volle tank en heb heb nogmaals getankt en daarna gepeild en olie stond onder in de min dus z'n 1000km moet ik weer olie bij vullen.

oef 1 op 1000 is idd wel veel.

Ik zeg ook dat het bij mij nog niet schrikbarend is.

maar het begint erger te worden namelijk.

Een kleine 4 jaar geleden deed ik nog ruim 5000 km met 1 liter olie.

Ja dat kan erger worden.

Ik heb alleen geen zin in telkens een kannetje olie te halen en bij te vullen.

Nu moet het gewoon anders draai ik m'n motortje de soep in. :vertag

Volgend jaar bouwvak wil ik weer met de caravan naar Frankrijk alleen niet met dit probleem.

Dirkjan

Ja dat kan erger worden.

Ik heb alleen geen zin in telkens een kannetje olie te halen en bij te vullen.

Nu moet het gewoon anders draai ik m'n motortje de soep in. :vertag

Volgend jaar bouwvak wil ik weer met de caravan naar Frankrijk alleen niet met dit probleem.

Dirkjan

zuigerveertjes doen vaak ook wonderen samen met de lagerschalen en keeringen en pakingen 300 euro heb het net gedaan

was een blokje voor de cross dus olie verbruik wist ik niet want rij geen km,s maar rookte als een idioot en nu niks meer

cil wanden zagen er wel nog goed uit heb niet gehoont ofzo maar heb goede compressie op alle cill

zou persoonlijk ook veel liever reviseceren of laten weet je echt wat je heb

gr arnold

zuigerveertjes doen vaak ook wonderen samen met de lagerschalen en keeringen en pakingen 300 euro heb het net gedaan

was een blokje voor de cross dus olie verbruik wist ik niet want rij geen km,s maar rookte als een idioot en nu niks meer

cil wanden zagen er wel nog goed uit heb niet gehoont ofzo maar heb goede compressie op alle cill

gr arnold

@arnold kadett wrote:zuigerveertjes doen vaak ook wonderen samen met de lagerschalen en keeringen en pakingen 300 euro heb het net gedaan

gr arnold

Maar wat kost reviseren ongeveer? :vertag :hmmz

Dirkjan

@arnold kadett wrote:zuigerveertjes doen vaak ook wonderen samen met de lagerschalen en keeringen en pakingen 300 euro heb het net gedaan

gr arnold

Maar wat kost reviseren ongeveer? :vertag :hmmz

Dirkjan

@arjontje wrote:

Olieverbruik is bij deze motoren een beetje een gemeengoed, eentje vinden waarvan je 100% zeker weet dat het olieverbruik nihil is, is een lastige klus, ik weet deze motoren al met minder als 100.000km waarvan het olieverbruik rond de 1 liter op 3000km is, maar ook eenzelfde motor (Z18XE = mechanisch gelijk aan de X18XE1) waarvan het olieverbruik minder dan 1 liter bedraagd op 15.000km.

deze laatste word zowiezo al vanaf 98.000km ZEER goed behandeld en ZEER goed onderhouden..

Deze motortjes kunnen vrij weinig hebben qua martelingen, en gaan vlot olieverbruiken bij slechte behandeling en onderhoud.

Willem

@arjontje wrote:

Olieverbruik is bij deze motoren een beetje een gemeengoed, eentje vinden waarvan je 100% zeker weet dat het olieverbruik nihil is, is een lastige klus, ik weet deze motoren al met minder als 100.000km waarvan het olieverbruik rond de 1 liter op 3000km is, maar ook eenzelfde motor (Z18XE = mechanisch gelijk aan de X18XE1) waarvan het olieverbruik minder dan 1 liter bedraagd op 15.000km.

deze laatste word zowiezo al vanaf 98.000km ZEER goed behandeld en ZEER goed onderhouden..

Deze motortjes kunnen vrij weinig hebben qua martelingen, en gaan vlot olieverbruiken bij slechte behandeling en onderhoud.

Willem

@ DJR ik zou is gaan u2u-en met Famempeters of zijn bevriende garage het voor die prijs bij jouw ook niet kan doen (zonder bon met garantie op papier).

heb je denk ik meer aan dan een andere onbekend 2de hands blok plaatsen.

@ DJR ik zou is gaan u2u-en met Famempeters of zijn bevriende garage het voor die prijs bij jouw ook niet kan doen (zonder bon met garantie op papier).

heb je denk ik meer aan dan een andere onbekend 2de hands blok plaatsen.

Ja daar hebben jullie ook gelijk in.

Ik denk dat mijn keus makkelijker is geworden na al jullie reacties.

2e hands blok is ook misschien niet verstandig.

Ik ga overleggen met de automonteur en dan horen jullie het wel.

Vectra's blijven mooie auto's en mooi rood is niet lelijk dus wil mijn wagentje nog lang houden.

Dirkjan

Ja daar hebben jullie ook gelijk in.

Ik denk dat mijn keus makkelijker is geworden na al jullie reacties.

2e hands blok is ook misschien niet verstandig.

Ik ga overleggen met de automonteur en dan horen jullie het wel.

Vectra's blijven mooie auto's en mooi rood is niet lelijk dus wil mijn wagentje nog lang houden.

Dirkjan

ik begrijp dat je inmiddels bij VAK GARAGE NIEUW-VENNEP bent geweest

je aan bod is

blok opfrissen olie verbruik aan pakken

komplete distributie inkl waterpomp vernieuwen moet toch de kop gaat er af .

en de koppeling kompleet vernieuwen inkl druklager

aan bod is 2100€ met volle garrantie en een gratis leen wagen voor de tijd die nodig is .

Duur ???LET OP

een distributie zo kost bij de garrage rond de 400€

koppeling kompleet met druklager kost zo rond de 900€

dus blijft voor het fris maken van je motor en het olie probleem aanpakken een goede 800€ over

en dat vind ik niet gek ,er werkt een bere goede montuer aan komt bij de Ford weg kreeg daar niet de ruimte en de vrijheid van werken en hier komt het helemaal uit de verf .

dus zo, grote reparatie is bij hem in zeer goede handen .en niet tevreden je hebt garrantie .

succes met nadenken en je beslissing

let wel ik heb mijn koppeling ook daar laten doen kosta 950 met hydrolager(vak gar prijs) (Opel opvraag 1130 ex btw ) voor 600 zo in de hand

en de motor rep koste me 1490€ afgerond op 1000 met garrantie zo in de hand is ook 1600€ reken de distributie er bij walla het zelfde bedrag .dus !!!! netjes hoor .

BERT

ik begrijp dat je inmiddels bij VAK GARAGE NIEUW-VENNEP bent geweest

je aan bod is

blok opfrissen olie verbruik aan pakken

komplete distributie inkl waterpomp vernieuwen moet toch de kop gaat er af .

en de koppeling kompleet vernieuwen inkl druklager

aan bod is 2100€ met volle garrantie en een gratis leen wagen voor de tijd die nodig is .

Duur ???LET OP

een distributie zo kost bij de garrage rond de 400€

koppeling kompleet met druklager kost zo rond de 900€

dus blijft voor het fris maken van je motor en het olie probleem aanpakken een goede 800€ over

en dat vind ik niet gek ,er werkt een bere goede montuer aan komt bij de Ford weg kreeg daar niet de ruimte en de vrijheid van werken en hier komt het helemaal uit de verf .

dus zo, grote reparatie is bij hem in zeer goede handen .en niet tevreden je hebt garrantie .

succes met nadenken en je beslissing

let wel ik heb mijn koppeling ook daar laten doen kosta 950 met hydrolager(vak gar prijs) (Opel opvraag 1130 ex btw ) voor 600 zo in de hand

en de motor rep koste me 1490€ afgerond op 1000 met garrantie zo in de hand is ook 1600€ reken de distributie er bij walla het zelfde bedrag .dus !!!! netjes hoor .

BERT

Jongens Jongens, volgens mij mis ik het belangrijkste stukje...

de oorzaak van het olieverbruik zit in 9 van de 10 gevallen in het onderblok bij deze motoren, (zuigerveren / cilinderwanden) is dat al nagekeken????

Jongens Jongens, volgens mij mis ik het belangrijkste stukje...

de oorzaak van het olieverbruik zit in 9 van de 10 gevallen in het onderblok bij deze motoren, (zuigerveren / cilinderwanden) is dat al nagekeken????

Daarom Bert ben ik je ook zeer dankbaar dat ik daar terecht bent gekomen.

Maar...ik heb ook nog bij andere garages bij mij in de buurt een prijs opgave laten uitvoeren incl garantie en een leen auto en de zelfde reparatie's.

Het zal wel niet goed koper kunnen maar misschien wel dichter bij maar dan wel voor de zelfde prijs anders gaat het feest niet door.

Ik moet nog even wachten.

Maar ik heb wel besloten de vectra op te knappen en zaterdag alvast 4 nieuwe michelin banden op gegooid.

Update 1 afgerond.

Nu de rest nog.

Dirkjan

Terug
Naar boven