• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor reviseren of 2e hands blok

Daarom Bert ben ik je ook zeer dankbaar dat ik daar terecht bent gekomen.

Maar...ik heb ook nog bij andere garages bij mij in de buurt een prijs opgave laten uitvoeren incl garantie en een leen auto en de zelfde reparatie's.

Het zal wel niet goed koper kunnen maar misschien wel dichter bij maar dan wel voor de zelfde prijs anders gaat het feest niet door.

Ik moet nog even wachten.

Maar ik heb wel besloten de vectra op te knappen en zaterdag alvast 4 nieuwe michelin banden op gegooid.

Update 1 afgerond.

Nu de rest nog.

Dirkjan

Oke nou vandaag naar Nieuw-Vennep geweest en zaterdag moet ik de auto brengen bij Vak Garage en krijg hopelijk een degelijk leen autotje mee terug.

Vanaf maandag weten we meer over hoe de rest van de onderblok er uit ziet.

Ben hem een week kwijt.

Wat hij gaat doen is:

olie filter

luchtfilter ???

bougie.s

koppaking

klepdeksel pakking

kopbouten

koelvloeistof radiateur

distribitie set en drukgroep

4.5 liter olie

7 liter koelvloeistof

waterpomp

multie riem

span rollen

inlaat spruitstuk pakking

uitlaat spruitstuk pakking

voor pijp pakking

kopvlakken

klepsteelhoedjes

koppelingplaat met druklager

cilinder kop reviceeren

Dus werk genoeg en hopelijk krijgen we een super vectra terug.

Bij de auto monteur waar ik sinds kort zit kon mij geen garantie en een leen auto geven.

Maar hij had ook een strakke prijs neer gelegd wel 100 euro goed koper.

Nu kan ik terug vallen als er iets gebeurd met het motortje en dat kan bij hem niet en daar wil ik hem ook niet mee op zadelen.

Dus vandaar dat ik toch voor Nieuw-Vennep heb gekozen.

Rest volgt nog.

Dirkjan

Oke nou vandaag naar Nieuw-Vennep geweest en zaterdag moet ik de auto brengen bij Vak Garage en krijg hopelijk een degelijk leen autotje mee terug.

Ben hem een week kwijt.

Wat hij gaat doen is:

olie filter

luchtfilter ???

bougie.s

koppaking

klepdeksel pakking

kopbouten

koelvloeistof radiateur

4.5 liter olie

7 liter koelvloeistof

waterpomp

multie riem

span rollen

voor pijp pakking

kopvlakken

klepsteelhoedjes

cilinder kop reviceeren

Bij de auto monteur waar ik sinds kort zit kon mij geen garantie en een leen auto geven.

Nu kan ik terug vallen als er iets gebeurd met het motortje en dat kan bij hem niet en daar wil ik hem ook niet mee op zadelen.

Rest volgt nog.

Dirkjan

Dirk jan dit is een goede beslissing .

al helemaal omdat het onder de volle vakgarage garrantie gerepareerd word .

en ik ben bij hem geweest vande week en hebben over je auto gehad en ik ga er van uit dat er de aandacht aanbesteed word die ik gewent ben.

en hij weet dat het over het Opel Forum besproken is .

ik hoop voor je dat je gouw net zo gelukkig bent al wat er met mijn Vectra is gedaan

had is berekend als ik het zelf zou doen (hoop werk 200€ goedkoper maar dan geen garrantie ) kop vlakken persen en dat gedoe moet je laten doen onderdelen moet je toch kopen ,ik was er klaar mee,zat ook niet lekker in me vel dus ben er niet aan begonnen .

ik heb van de week wel die shit Ruil Airco pomp er afgelazerd (lekken 3 weken na vullen leeg)en een splinternieuwe er opgezet Wiliam van nieuw vennep heeft hem even afgevuld 55€ en klaar vandaar dat ik hem gesproken heb .

Bert

Dirk jan dit is een goede beslissing .

al helemaal omdat het onder de volle vakgarage garrantie gerepareerd word .

en ik ben bij hem geweest vande week en hebben over je auto gehad en ik ga er van uit dat er de aandacht aanbesteed word die ik gewent ben.

en hij weet dat het over het Opel Forum besproken is .

ik hoop voor je dat je gouw net zo gelukkig bent al wat er met mijn Vectra is gedaan

had is berekend als ik het zelf zou doen (hoop werk 200€ goedkoper maar dan geen garrantie ) kop vlakken persen en dat gedoe moet je laten doen onderdelen moet je toch kopen ,ik was er klaar mee,zat ook niet lekker in me vel dus ben er niet aan begonnen .

ik heb van de week wel die shit Ruil Airco pomp er afgelazerd (lekken 3 weken na vullen leeg)en een splinternieuwe er opgezet Wiliam van nieuw vennep heeft hem even afgevuld 55€ en klaar vandaar dat ik hem gesproken heb .

Bert

waarschijnlijk maandag wim ;)

@D.J.R. wrote:Oke nou vandaag naar Nieuw-Vennep geweest en zaterdag moet ik de auto brengen bij Vak Garage en krijg hopelijk een degelijk leen autotje mee terug.

Ben hem een week kwijt.

Wat hij gaat doen is:

olie filter

luchtfilter ???

bougie.s

koppaking

klepdeksel pakking

kopbouten

koelvloeistof radiateur

4.5 liter olie

7 liter koelvloeistof

waterpomp

multie riem

span rollen

voor pijp pakking

kopvlakken

klepsteelhoedjes

cilinder kop reviceeren

Rest volgt nog.

Dirkjan

waarschijnlijk maandag wim ;)

@D.J.R. wrote:Oke nou vandaag naar Nieuw-Vennep geweest en zaterdag moet ik de auto brengen bij Vak Garage en krijg hopelijk een degelijk leen autotje mee terug.

Ben hem een week kwijt.

Wat hij gaat doen is:

olie filter

luchtfilter ???

bougie.s

koppaking

klepdeksel pakking

kopbouten

koelvloeistof radiateur

4.5 liter olie

7 liter koelvloeistof

waterpomp

multie riem

span rollen

voor pijp pakking

kopvlakken

klepsteelhoedjes

cilinder kop reviceeren

Rest volgt nog.

Dirkjan

@wim-v6 wrote:Jongens Jongens, volgens mij mis ik het belangrijkste stukje...

de oorzaak van het olieverbruik zit in 9 van de 10 gevallen in het onderblok bij deze motoren, (zuigerveren / cilinderwanden) is dat al nagekeken????

O is dat zo Willem??? :hmmz

Raar dat er 9 van de 10 dealers en monteurs zeggen dat het 80/90% in de cilinderkop het probleem ligt en dan aan de klepsteelhoedjes.

Ik ben niet over een nacht ijs gegaan maar ben bij meerdere bedrijven geweest dus heb het aardig uit gezocht dacht ik zo.

Maar wat jij zegt zit wel wat ik en dat zeggen ze ook allemaal dat er een kans bestaat dat het ik de onderblok ligt.

Maar dat is bijna niehiel.

Maar om het zeker te weten moet de kop er af en deze monteur zegt dat het daar bijna niet aan kan liggen.

Je kunt dus gelijk hebben. (Hopelijk niet :jerry :jerry )

Dirkjan

@wim-v6 wrote:Jongens Jongens, volgens mij mis ik het belangrijkste stukje...

de oorzaak van het olieverbruik zit in 9 van de 10 gevallen in het onderblok bij deze motoren, (zuigerveren / cilinderwanden) is dat al nagekeken????

O is dat zo Willem??? :hmmz

Raar dat er 9 van de 10 dealers en monteurs zeggen dat het 80/90% in de cilinderkop het probleem ligt en dan aan de klepsteelhoedjes.

Ik ben niet over een nacht ijs gegaan maar ben bij meerdere bedrijven geweest dus heb het aardig uit gezocht dacht ik zo.

Maar wat jij zegt zit wel wat ik en dat zeggen ze ook allemaal dat er een kans bestaat dat het ik de onderblok ligt.

Maar dat is bijna niehiel.

Maar om het zeker te weten moet de kop er af en deze monteur zegt dat het daar bijna niet aan kan liggen.

Je kunt dus gelijk hebben. (Hopelijk niet :jerry :jerry )

Dirkjan

Ja dat is ook wat ze zeggen alleen werd er mij gezegd dat de kans klein is dat het in het onderblok ligt.

Maar nu maak ik me nog zenuwachtiger door jullie reactie's

Maandag weten we meer.

En ik weet dat Willem een van de beste is op opel gebied :thumb want als je ff je blok gaat updaten weet je waar je mee bezig bent maar ik bedoel het niet verkeerd.

Dirkjan

Vandaag afstand gedaan van m'n Vectra...nou hopelijk voor een niet lange tijd.

Maandag weten we meer en hoe de stand van zaken zijn.

Dirkjan

Het kan goed aan de kleprubbers liggen hoor, maar bij 50% of zelfs meer dan deze 50% van de smallblock 16V motoren met olieverbruik ligt dat aan het onderblok, heb ik in de praktijk mogen Constateren.

Daarbij maakt het niet uit of het een 1.4 1.6 of 1.8 is.

hoeveel zijn er hier op het forum geweest die na vervangen kleprubbers nog steeds hetzelfde olieverbruik hielden.. (waaronder ikzelf met mijn Smallblock 16V motor

Dan reken ik die op Problemcar.nl er niet eens bij....

bij de Bigblock motoren is het olieverbruik meestal versleten Kleprubbers, of onjuist werkende Carterventilatie..

Willem

Ik zou geen benzine op de zuigers laten staan om te testen.

Daar zou ik water voor gebruiken.

Benzine verdampt namelijk.

Sorry dat ik benzine heb gezegt ze zetten er voor een nacht diesel boven op, geen water zeker niet als je mooie gladde cillinderwanden hebt nou zit daar wel wat grome is maar water is niet echt goed .

maar is het goed mis is de prognose gouw gesteld hoor loopt het zo door naar beneden dan zijn je zuiger veren op of zitten vast gekoekt .

Ja dat is ook wat ze zeggen alleen werd er mij gezegd dat de kans klein is dat het in het onderblok ligt.

Maar nu maak ik me nog zenuwachtiger door jullie reactie's

Maandag weten we meer.

En ik weet dat Willem een van de beste is op opel gebied :thumb want als je ff je blok gaat updaten weet je waar je mee bezig bent maar ik bedoel het niet verkeerd.

Dirkjan

Vandaag afstand gedaan van m'n Vectra...nou hopelijk voor een niet lange tijd.

Maandag weten we meer en hoe de stand van zaken zijn.

Dirkjan

Nee nog niks gehoord.

Hij zou bellen als er iets aan het onderblok mankeerde.

Morgen zit ik met m'n werk in nieuw-vennep en rij gelijk even langs. (Nieuwsgierig)

Dirkjan

Terug
Naar boven