• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor Schade opel vectra 16 16V

was zondag op de weg naar huis,wou weer doortrekken van 100 naar 120km/u.toen in een keer de aandrijving weg viel

was de motor uit gevallen,heb een automaat.

heb de motor gedeeltelijk open gemaakt,toen kwam ik een kapotte spanrol tegen tussen de distrubutie riem.

weet nu nog ff niet hoe verder er mee aan. :(

Welkom,

Het word hier zeer op prijs gesteld je eigen even voor te stellen.

Betreft je probleem:

Om welke motor gaat het? En welke type vectra?

Ik zou voor de zekerheid kijken of de kop nog wel in orde is aangezien die waarschijnlijk wel een opdonder gehad heeft. Maar hier spreekt een leek dus wacht even op reacties van anderen :)

Owja wat mooie foto's van je vec zou ook geen kwaad kunnen aangezien wij graag vectra's zien :)

Sorry jongens,zal me eerst ff voorstellen.

Ben dus Gerrit,kom uit Coevorden (DR)en ben trucker van beroep.

Rij in een

Opel Vectra B; X1 6XEL Automaat (Benzine)

ik heb de kop er tot nu toe nog niet af,zat eerst ff naar evt verhalen te kijken of ik er wat uit opmaken kan.

daar ga ik dus zo aan beginnen

origineel gepost door vectrarijder

Sorry jongens,zal me eerst ff voorstellen.

Ben dus Gerrit,kom uit Coevorden (DR)en ben trucker van beroep.

Rij in een

Opel Vectra B; X1 6XEL Automaat (Benzine)

ik heb de kop er tot nu toe nog niet af,zat eerst ff naar evt verhalen te kijken of ik er wat uit opmaken kan.

daar ga ik dus zo aan beginnen

Welkom en volgens mij rijd de gemiddelde trucker gewoon een vectra :D je bent niet de enige op het forum met dat beroep :P

zeker flink balen.

wanneer is de distri riem voor het laatst vervangen en is toen alleen de riem gedaan of ook de spanrol en waterpomp?

dank je, ja rij er net een half jaar mee. en nu dit al,is best wel ff balen hoor

Dat is wel minder ja :( wanneer is de distributie riem voor het laatst vervangen dan? En als je alles zelf gaat doen zou ik ook gelijk uit voorzorg de waterpomp, alle spanrollen en looprollen en de distributieriem vervangen. Dit scheelt je naderhand een hoop werk. En natuurlijk een andere koppakking als je die toch los haalt. Maar je hebt dus ook al sleutel ervaring met auto's?

In ieder geval sterkte ermee :( nu maar hopen dat het alleen die spanrol is.

ik heb geen idee wanneer dat voor het laatst is gebeurt,

heb nog maar net 127000 op de teller staan.

Maar wou wel alles gaan vervangen zoals pakkingen en spanrollen en evt waterpomp etc etc

ik heb geen idee wanneer dat voor het laatst is gebeurt,

heb nog maar net 127000 op de teller staan.

Maar wou wel alles gaan vervangen zoals pakkingen en spanrollen en evt waterpomp etc etc

dat zijn nu net wel de dingen die je vraagt wanneer je een auto koopt en die je hoort te weten ;)

De distri riem moet voor elke 60.000 km of elke 4 jaar vervangen worden.

Dus dat betekent dat hij eigenlijk al 10dkm geleden vervangen had MOETEN zijn.

doe je dat niet op tijd, loop je een risico.

bij mijn x16xel hebben ze hem om de 90.000 of 6 jaar vervangen?

staat ook op de rekeningen bij km stand 87xxx vervangen.

Erwin

Het is naar beneden bijgesteld van 90.000 en 6 jaar naar de 60.000 en 4 jaar omdat ze kennelijk nogal eens kapot gingen voor de 90.000.

Maar je kan er ook niet vanuit gaan dat die van onze pechvogel nou precies om 60.000 vervangen is. En die 4 jaar zal dan ook al een keer aan de beurt zijn geweest als het een oudere Vectra B is.

origineel gepost door Erwin1987

bij mijn x16xel hebben ze hem om de 90.000 of 6 jaar vervangen?

staat ook op de rekeningen bij km stand 87xxx vervangen.

Erwin

DAT IS ZEKER FOUT!!!

voor alle benzine motoren geldt

een vectra C wordt om de 90.000 km of 6 jaar vervangen.

Een vectra B bij 60.000 km of 4 jaar!!!

als ik jou was, zou ik dat dus maar niet aanhouden

ja ik heb hem net voor de zekerheid laten vervangen(altijd als ik een auto koop)

maar volgens de dealer was het 90.000 of 6 jaar :hmmz

wel raar dat die gasten het zelf niet weten dan :S

Erwin

kan mij iemand zeggen welke richting de motor moet draaien als ik voor de riem sta te kijken,heb alles er weer op zitten.

gr Gerrit

Terug
Naar boven