• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor schoonspuiten

saluma

Post vaak
Misschien een overbodige vraag,maar is het mogelijk om met een hogedrukspuit de motor wat schoon te spuiten?

Ik weet dat ik op de electrische gedeeltes moet letten,maar aangezien de motor door de klepdekselpakking zweet,zit het blok onder de olie.

Het punt waar ik een beetje mee zit zijn de bougieskabels.Kan ik die gewoon raken met de spuit?

Niet dat ik minutenlang de spuit erop hou,maar gewoon erover heen gaan.

Kan dat kwaad?komt er dan geen water in het blok?

alvast bedankt,Marcel.

OpelKadett018.jpg

Mischien een overbodige vraag:jerry maar wat is het nut van een nieuw uitziende motor ?

Ik heb het ook hoor maar ik kan er niet mee zittten want wat vet is roest niet !

Dat vind ik belangrijker....

Begrijp me niet verkeerd.............

Groet, Rik

Mischien een overbodige vraag:jerry maar wat is het nut van een nieuw uitziende motor ?

Ik heb het ook hoor maar ik kan er niet mee zittten want wat vet is roest niet !

Groet, Rik

Als ze goed zijn zijn de bougiekabels geen probleem, anders weet je gelijk dat ze slecht zijn.

Let wel op de Verdeelkap, die kan je het beste een beetje afdekken.

Willem

Als ze goed zijn zijn de bougiekabels geen probleem, anders weet je gelijk dat ze slecht zijn.

Let wel op de Verdeelkap, die kan je het beste een beetje afdekken.

Willem

anders blok eerst in spuiten met dusty van de aldi en action is wonder spul.

ff 15 min in laten trekken en daarna afspuiten alle vet en olie resten verdwijnen voor de zon

anders blok eerst in spuiten met dusty van de aldi en action is wonder spul.

ff 15 min in laten trekken en daarna afspuiten alle vet en olie resten verdwijnen voor de zon

[rquote=1828285&tid=139447&author=KadAstra-EF]Mischien een overbodige vraag:jerry maar wat is het nut van een nieuw uitziende motor ?

Groet, Rik[/rquote]

Hoi Rik,

tja,aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk,maar aan de andere kant,als je zelf lekker aan het sleutelen bent,dan zit je gelijk echt helemaal onder de smeer en olie.

Op zich heb ik er ook niet zo'n probleem mee,maar dit is best wel te.

En die accu? hahahaa een 44 Amh accu is dit.

groetjes Marcel.

[rquote=1828285&tid=139447&author=KadAstra-EF]Mischien een overbodige vraag:jerry maar wat is het nut van een nieuw uitziende motor ?

Groet, Rik[/rquote]

Hoi Rik,

tja,aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk,maar aan de andere kant,als je zelf lekker aan het sleutelen bent,dan zit je gelijk echt helemaal onder de smeer en olie.

Op zich heb ik er ook niet zo'n probleem mee,maar dit is best wel te.

En die accu? hahahaa een 44 Amh accu is dit.

groetjes Marcel.

Dat ziet er gelikt uit!!!!!!!!!Complimenten van deze kant.

Mijn andere idee hierachter is,dat als de auto naar de garage moet voor reperatie oid,de monteurs kunnen zien dat je je auto lief heb.Werken aan een nette auto is altijd plezierig,dan aan een auto die zo in de blubber is neer gezet.

Mijn ervaring is (bij de Opel dealer) dat ze altijd keurig met m'n auto omgaan.Ze weten inmiddels dat ik zeer zuinig ben op de Opel.

Wij hebben hier geen Wibra in de buurt,maar ik werk woensdag toch in Amsterdam,dan ga ik ff naar de Kinkerstraat om daar het spul in te slaan.

gr Marcel.

Dat ziet er gelikt uit!!!!!!!!!Complimenten van deze kant.

Mijn andere idee hierachter is,dat als de auto naar de garage moet voor reperatie oid,de monteurs kunnen zien dat je je auto lief heb.Werken aan een nette auto is altijd plezierig,dan aan een auto die zo in de blubber is neer gezet.

Mijn ervaring is (bij de Opel dealer) dat ze altijd keurig met m'n auto omgaan.Ze weten inmiddels dat ik zeer zuinig ben op de Opel.

Wij hebben hier geen Wibra in de buurt,maar ik werk woensdag toch in Amsterdam,dan ga ik ff naar de Kinkerstraat om daar het spul in te slaan.

gr Marcel.

MrF

Jaaaaaaaaa die pakking gaat er komen!!!Ik heb trouwens een heel "verlanglijstje" omtrent de motor.

Hij krijgt een beurt van me.In iedergeval dingen die ik zelf kan doen:

4 bougies

bougiekabels

verdeelkap

klepdekselpakking

nieuwe olie

oliefilter

luchtfilter

V snaar

nieuwe olie

en het leuke is dat ik bij m'n dealer 20% korting krijg op alles.

Maar eerst het blok schoonmaken

groetjes Marcel.

MrF

Jaaaaaaaaa die pakking gaat er komen!!!Ik heb trouwens een heel "verlanglijstje" omtrent de motor.

4 bougies

bougiekabels

verdeelkap

klepdekselpakking

nieuwe olie

oliefilter

luchtfilter

V snaar

nieuwe olie

groetjes Marcel.

[rquote=1828346&tid=139447&author=saluma]MrF

4 bougies

bougiekabels

verdeelkap

klepdekselpakking

nieuwe olie

oliefilter

luchtfilter

V snaar

nieuwe olie

groetjes Marcel.[/rquote]

Ik zou ook even koelvloeistof en thermostaat mee pakken

[rquote=1828346&tid=139447&author=saluma]MrF

4 bougies

bougiekabels

verdeelkap

klepdekselpakking

nieuwe olie

oliefilter

luchtfilter

V snaar

nieuwe olie

groetjes Marcel.[/rquote]

Ik zou ook even koelvloeistof en thermostaat mee pakken

[rquote=1828391&tid=139447&author=king corsa]

Ik zou ook even koelvloeistof en thermostaat mee pakken[/rquote]

Met een OHV wel ja... Niet met een OHC. Daar zit de thermostaat achter de D-riem. Dat doe je niet zo 123.

[rquote=1828391&tid=139447&author=king corsa]

Met een OHV wel ja... Niet met een OHC. Daar zit de thermostaat achter de D-riem. Dat doe je niet zo 123.

[rquote=1828398&tid=139447&author=Aapje][rquote=1828391&tid=139447&author=king corsa]

Met een OHV wel ja... Niet met een OHC. Daar zit de thermostaat achter de D-riem. Dat doe je niet zo 123.[/rquote]

.............en dat is heel jammer, zo'n belangrijk onderdeel zo moeilijk te bereiken :cry

Groet, Rik

Terug
Naar boven