• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor schoonspuiten

[rquote=1828398&tid=139447&author=Aapje][rquote=1828391&tid=139447&author=king corsa]

Ik zou ook even koelvloeistof en thermostaat mee pakken[/rquote]

Met een OHV wel ja... Niet met een OHC. Daar zit de thermostaat achter de D-riem. Dat doe je niet zo 123.[/rquote]

.............en dat is heel jammer, zo'n belangrijk onderdeel zo moeilijk te bereiken :cry

Groet, Rik

Thermostaat vervangen.Hmmmm,tja,hij doet het goed,dus dat laat ik wel even zitten.

Vandaag 9 graden boven nul,wat regen,druilerig rotweer.Maar ik heb de motorruimte ingespoten met Dasty spul.

Laten intrekken en er kwam me toch een zooitje troep vanaf!!!!!!!Het allerergste vuil is er nu vanaf,misschien dat ik morgen met wat doeken ten strijde trek om het blok zo goed mogelijk schoon te krijgen.

Gewoon overal overheen lopen spuiten (verdeelkap ingepakt) en op sommige plekken kwam er blank aluminium te voorschijn!

De motor was natuurlijk nat.Was toch nieuwsgierig of hij wilde starten.Nou,de sleutel had ik nog niet omgedraaid,of hij liep al.Typisch Opel he?

Morgen zal ik een foto maken van het geheel.Ben nu al erg tevreden.Ik sta te popelen om wat te gaan doen aan de auto,maarja,eerst moet de Astra voor een beurt en APK.Daar gaat het geld nu even naar toe.

Wel heb ik vandaag een complete slotenset binnnegekregen.Ik heb nu 4 verschillende sleutels.Beetje lastig.

Ook een hoedenplank op de kop getikt.In mijn hoedenplank zitten luidspeakers in de plank.Die gaan weg.Vreselijk gezicht.

Nu moet ik alleen twee inbouwspeakers hebben die onder het voorruit moeten zitten.Even verder speuren maar.

gr Marcel.

Hier een foto van 10 minuten geleden.Het verschil is duidelijk te zien.Alle bagger en olietroep is weg.

Ik ga hem wel verder schoonmaken,maar eerst moet het weer een beetje beter zijn.En de klepdekselpakking moet vervangen worden,want die heeft echt zijn beste tijd gehad.

Ben tevreden!!!!!!

voor de schoonmaak..............

OpelKadett018.jpg

en na de schoonmaak.............

OpelKadett021.jpg

groet Marcel.

Thermostaat vervangen.Hmmmm,tja,hij doet het goed,dus dat laat ik wel even zitten.

Vandaag 9 graden boven nul,wat regen,druilerig rotweer.Maar ik heb de motorruimte ingespoten met Dasty spul.

Laten intrekken en er kwam me toch een zooitje troep vanaf!!!!!!!Het allerergste vuil is er nu vanaf,misschien dat ik morgen met wat doeken ten strijde trek om het blok zo goed mogelijk schoon te krijgen.

Gewoon overal overheen lopen spuiten (verdeelkap ingepakt) en op sommige plekken kwam er blank aluminium te voorschijn!

De motor was natuurlijk nat.Was toch nieuwsgierig of hij wilde starten.Nou,de sleutel had ik nog niet omgedraaid,of hij liep al.Typisch Opel he?

Morgen zal ik een foto maken van het geheel.Ben nu al erg tevreden.Ik sta te popelen om wat te gaan doen aan de auto,maarja,eerst moet de Astra voor een beurt en APK.Daar gaat het geld nu even naar toe.

Wel heb ik vandaag een complete slotenset binnnegekregen.Ik heb nu 4 verschillende sleutels.Beetje lastig.

Ook een hoedenplank op de kop getikt.In mijn hoedenplank zitten luidspeakers in de plank.Die gaan weg.Vreselijk gezicht.

Nu moet ik alleen twee inbouwspeakers hebben die onder het voorruit moeten zitten.Even verder speuren maar.

gr Marcel.

inderdaad nog ff doorgaan met de schoonmaak heb zelf onlangs me corsa gedaan en die lijkt als nieuw.

heb me motorruimte ingespoten met turbi cleaner en daarna met de stoomcleaner afgespoten op de zaak. gewoon 150 bar en 180 graden met schoonmaakmiddel erin.

lijkt gewoon nieuw , hier een fototje van mijn motorruimte die helemaal zwart was van een lekkende kleppendekselpakking

SNC00288.jpg

Hier een foto van 10 minuten geleden.Het verschil is duidelijk te zien.Alle bagger en olietroep is weg.

Ik ga hem wel verder schoonmaken,maar eerst moet het weer een beetje beter zijn.En de klepdekselpakking moet vervangen worden,want die heeft echt zijn beste tijd gehad.

Ben tevreden!!!!!!

voor de schoonmaak..............

OpelKadett018.jpg

en na de schoonmaak.............

OpelKadett021.jpg

groet Marcel.

inderdaad nog ff doorgaan met de schoonmaak heb zelf onlangs me corsa gedaan en die lijkt als nieuw.

heb me motorruimte ingespoten met turbi cleaner en daarna met de stoomcleaner afgespoten op de zaak. gewoon 150 bar en 180 graden met schoonmaakmiddel erin.

lijkt gewoon nieuw , hier een fototje van mijn motorruimte die helemaal zwart was van een lekkende kleppendekselpakking

SNC00288.jpg

Terug
Naar boven