• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MOTOR SLAAT AF ISUZU Z17DTL OPGELOST!!!

Hey hallo allemaal,

Betreft Astra H bj2004 ISUZU Z17DTL

Vanmorgen naar m'n werk gereden en nog niets gemerkt, maar aan het einde van de dag stap ik in m'n astra h.

Ik start en hij slaat gewoon aan, maar zodra ik het stuur omdraai slaat hij direct af. :(

Zo zonder voorbode en ook geen dtc lampje branden.

Heeft iemand hier ervaring mee, of ook eens meegemaakt?

Hoop spoedig te horen.

Groetjes Robert

Ik weet niet zeker of de DTL wel een isuzu blok is, ik zou denken dat het een GM blok is, maar goed...

Kan je wel rechtuit rijden? Is het al bij stilstand als je stuurt, of tijdens het rijden?

bij stilstand zal het iets met de stuurbekrachtigingspomp kunnen zijn, of iets electronisch, maar ik vind dit wel heel gek.

misschien toch maar even uitlezen bij de garage.

Als het bij het rijden is kan het met de brandstof retour of vacuum in de brandstoftank te maken hebben.

nee ik ben nog niet bij de garage geweest, zal hem eerst moeten slepen.

want gewoon rijden lukt niet, was al blij dat m'n collega thuis bracht.

nu heb 2 maand geleden mijn dynamo vervangen, maar deze laad nog goed.

heb 14,2 v gemeten.

morgen wil ik nog kijken of de accu polen nog goed vastzitten.

groetjes rob

Probleem is opgelost.

De BDP sensor (toerentalsensor) boven de startmotor was defect geraakt doordat de draad langs de binnenste aandrijfashoes was gaan schuren.

Nieuwe is besteld a 99,- euro en komt hopelijk morgen binnen als deze in breda ligt. :D

Groetjes Rob

Terug
Naar boven