• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor start slecht en loopt slecht vectra c 2.2 gts 2002

Volgens mij heeft deze auto een directe inspuiting! Aangezien het een 2.2 in een vectra.c is denk ik aan de Z22YH.. Deze regelaar zit aan de voorzijde op de brandstofrail. De brandstofpomp op de cilinderkop (kant van de bak).

Vind 200 euro ool aardig geld. Ik zou geen.dure reparaties uit gaan voeren maar eerst beginnen met de drukregelaar, een nieuwe te monteren!

En wat een flutgarage.. Zeker als het een dealer is..

Z22YH (2.2 directe inspuiting) is pas geleverd vanaf modeljaar 2004.

En op gas heb ik een 2.2 direct nog nooit gezien volgens mij kan dit ook niet eens.

En over de benzinedrukregelaar gesproken deze gaan vaak stuk maar dan bij de 2.2 direct (z22yh) bij de gewone 2.2 (z22se) nog nooit gehoord.

@CarloAstra wrote:Volgens mij heeft deze auto een directe inspuiting! Aangezien het een 2.2 in een vectra.c is denk ik aan de Z22YH.. Deze regelaar zit aan de voorzijde op de brandstofrail. De brandstofpomp op de cilinderkop (kant van de bak).

Vind 200 euro ool aardig geld. Ik zou geen.dure reparaties uit gaan voeren maar eerst beginnen met de drukregelaar, een nieuwe te monteren!

En wat een flutgarage.. Zeker als het een dealer is..

Het is een Z22SE motor.

En die drukregelaar kost 200 euro op de sloop. Is wat duur om gewoon uit te proberen.

Auto gaat donderdag naar een vakgarage deze willen tenminste nog gaan zoeken. Ik heb jullie adviezen medegedeeld. Ze controleren o.a. de brandstofleidingen en druk. De 5 aderige bekabeling vanuit de luchtmassameter. Kortom zoeken.Ik ben in ieder geval nu minder gestressed omdat eindelijk iemand eens gaat zoeken.. Ik hou jullie op de hoogte.

Druk ook meten bij belaste motor.. Stationair is de druk meestal wel redelijk goed.... ook met een kapotte regelaar

Willem

Update.

Auto terug van de garage en gerepareert.

Het slangetje van de benzinnepomp in de tank was gescheurt en deels vergaan.

Bij opel ben je dan weer toe aan weer een nieuwe pomp bij de vakgarage zetten ze er gewoon een nieuw slangetje op.

Super toch! Alleen het symbool sleutel met auto brand nog dit zou verband houden dat met motorlampje dat kapot is.

Weet iemand van jullie die een ledje (motorlampje) in de daschboardklok kan repareren?

Voor het overige dank ik jullie voor het meedenken aan de oplossingsrichting.

Dit heeft mij ervan afgebracht om de kabelboom te vervangen en naar een andere garage gebracht om gewooon eens te zoeken.

Groeten,

Yvor

Wellicht dat ik nog een nieuw topic start voor het repareren van een defect ledje in de klok.

SMD solderen voor de Tellerklok, zijn er niet al te veel die dat hier kunnen denk ik, als het al geen Storing in de teller zelf is.

Is de storing wel gereset?? als dat niet het geval is blijft het SVS lampje ook gewoon branden.

Bij de Weg: Dus toch te weinig benzinedruk..

Willem

Terug
Naar boven