• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor start vaak niet, loopt stationair wanneer warm onrusti

Opel_Astr@

Post weleens wat
Het volgende probleempje misschien dat iemand weet wat er scheeld.

Vorige week zaterdag was er nog geen probleem

Kreeg de kadett GSI (SEH) gister met geen mogelijkheid aan startmotor draaide netjes en goed rond maar kreeg geen ontsteking (accu was gewoon vol 12.2V).. bij terugdraaien van de sleutel van het contact hoor je ook even dat hij even ontsteking krijgt. (2 slagen boem/boem)

Branstofpomp stekkers nagekeken/losgehad en Brandstofpomprelais stekker losgehad en weer vastgezet.. (niet geluisterd of hij klikt)

De bougiekabels Gasklep Positiesensor sensor stekker/lmm stekker en Stappenmotor stekker losgehad.

multimeter elders opgehaald omdat ik die niet voorhanden had en toen starte hij wel weer.. :hmmz

Later op de avond nog eens geprobeert en starte na 4sec wel gewoon.

Toen de auto een keer goed warm was en ik voor het stoplicht stond schomelde hij soms iets in de toeren en toen ik gas gaf viel hij dood in de toeren en ging toen heel erg schommellen en viel dan uit..

Kreeg de auto zo snel ook niet meer aan.. naar de zijkant gedrukt en kreeg hem toen wel aan..

Hetzelfde had ik toen ik de auto weer thuis had staan en stationair liet lopen.. bij (rustig) gasgeven (rond de 2000 toeren viel me op) viel hij soms compleet terug in de toeren en uit.. kreeg hem daarna na 2x starten en uitvallen wel weer aan..

Iemand een idee?

Hij loopt weer :thumb

En reageerd ook veel beter op het gas (houd niet meer in bij snel gasgeven)

Vannochtend deed hij alleen nog even moeilijk eerste keer niet starten (na 5sec vond ik het wel genoeg) Tweede keer sloeg hij wel netjes aan.

Wat is uitgevoerd: :vertag

Nieuwe Bosch super +3 WR8DC+ Bougies gemonteerd (enkel punts) (de super 4+ 4 punts bougies bewaar ik)

De verdelerkap nog eens losgehad en de contactpunten waren nog schoon.

Bougiekabels doorgemeten op Ohm waarde en minimaal tot niets dus die zijn ook goed

Op de bobine de amp stekkerverbinding opgeschuurd.

Daarna de sleutel omdraaien en het was starten lopen (binnen 2sec)

Later die dag nogeens geprobeert en een testritje gemaakt en ging zonder problemen..

Daarstraks de bougie uit cilinder 1 verwijderd en is nog mooi schoon..

Klopt het trouwens dat een bosch verdelerkap maar twee contactpunten heeft?? 4 lijkt me logischer :angel heb van de Astra GSI van mn broertje de verdelerkap geleend "Ducellier" systeem en daar zitten wel 4 contactpuntjes in.. maarjah die past natuurlijk niet icm de Bosch systeem bougie kabels die ik er nu op heb zitten, of ik moet zn kabels lenen :jerry

Hij loopt weer :thumb

En reageerd ook veel beter op het gas (houd niet meer in bij snel gasgeven)

Vannochtend deed hij alleen nog even moeilijk eerste keer niet starten (na 5sec vond ik het wel genoeg) Tweede keer sloeg hij wel netjes aan.

Wat is uitgevoerd: :vertag

Nieuwe Bosch super +3 WR8DC+ Bougies gemonteerd (enkel punts) (de super 4+ 4 punts bougies bewaar ik)

De verdelerkap nog eens losgehad en de contactpunten waren nog schoon.

Bougiekabels doorgemeten op Ohm waarde en minimaal tot niets dus die zijn ook goed

Op de bobine de amp stekkerverbinding opgeschuurd.

Daarna de sleutel omdraaien en het was starten lopen (binnen 2sec)

Later die dag nogeens geprobeert en een testritje gemaakt en ging zonder problemen..

Daarstraks de bougie uit cilinder 1 verwijderd en is nog mooi schoon..

Klopt het trouwens dat een bosch verdelerkap maar twee contactpunten heeft?? 4 lijkt me logischer :angel heb van de Astra GSI van mn broertje de verdelerkap geleend "Ducellier" systeem en daar zitten wel 4 contactpuntjes in.. maarjah die past natuurlijk niet icm de Bosch systeem bougie kabels die ik er nu op heb zitten, of ik moet zn kabels lenen :jerry

En jah hoor vannochtend weer eens geprobeert te starten maar nee hoor wil weer niet :fy1

De bougies zijn allemaal zijknat van de benzine :argue

Ze zijn nog wel netjes schoon dus de ontbranding is goed.

Wordt het nu wel een beetje zat zo...

De accu is 12.24V vol zou dus eigenlijk voldoende moeten zijn..

Snap er niks van zo heb ik een week nergens meer last van en nu vertikt hij het weer... :hmmz

Kan ik dus weer beginnen met onderzoek... :angel

En jah hoor vannochtend weer eens geprobeert te starten maar nee hoor wil weer niet :fy1

De bougies zijn allemaal zijknat van de benzine :argue

Ze zijn nog wel netjes schoon dus de ontbranding is goed.

Wordt het nu wel een beetje zat zo...

De accu is 12.24V vol zou dus eigenlijk voldoende moeten zijn..

Snap er niks van zo heb ik een week nergens meer last van en nu vertikt hij het weer... :hmmz

Kan ik dus weer beginnen met onderzoek... :angel

je kan hem ff laten uitlezen dan komen de fouten ook snel boven water.

en heb je je rotor goed bekeken? is hij niet ergens door gebrand of zwart?

je kan hem ff laten uitlezen dan komen de fouten ook snel boven water.

en heb je je rotor goed bekeken? is hij niet ergens door gebrand of zwart?

gewoon orginele gm bougies erin.

zelf heb ik totaal niets met ngk.

Ik heb altijd standaard 1 electrode bougies van bosch.

Dingen doen het altijd.

Verder kan de koelvloeistoftemp sensor inderdaad voor dit probleem zorgen.

Wanneer deze een verkeerde waarde afgeeft (te koud) denkt de motor dat er meer brandstof inmoet om de motor eerder op temp te krijgen.

Dus uiteindelijk krijg je veel te veel.

Zelf ben ik geen voorstander om bougie kabels van een lopende motor af te trekken.

Maar dat komt ook wel wanneer je een goeie optetter hebt gehad.

Je hoort vanzelf wanneer een motor niet op 4 cilinders loopt.

gewoon orginele gm bougies erin.

zelf heb ik totaal niets met ngk.

Ik heb altijd standaard 1 electrode bougies van bosch.

Dingen doen het altijd.

Verder kan de koelvloeistoftemp sensor inderdaad voor dit probleem zorgen.

Wanneer deze een verkeerde waarde afgeeft (te koud) denkt de motor dat er meer brandstof inmoet om de motor eerder op temp te krijgen.

Dus uiteindelijk krijg je veel te veel.

Zelf ben ik geen voorstander om bougie kabels van een lopende motor af te trekken.

Maar dat komt ook wel wanneer je een goeie optetter hebt gehad.

Je hoort vanzelf wanneer een motor niet op 4 cilinders loopt.

Heb het zelfde gehad met mijn seh. Bij mij was het de bedrading van de temperatuursensor, die achter op het huis zit.

Als daar van de bedrading niet goed zit of de sensor kapot is geeft ie -37 aan. Hierdoor krijgt ie veel benzine... :???:

Gr mark

Heb het zelfde gehad met mijn seh. Bij mij was het de bedrading van de temperatuursensor, die achter op het huis zit.

Als daar van de bedrading niet goed zit of de sensor kapot is geeft ie -37 aan. Hierdoor krijgt ie veel benzine... :???:

Gr mark

Zo het probleem is verholpen sinds afgelopen woensdag..

De stekker die op de temperatuursensor hoort te zitten was door een vorige eigenaar afgeknipt en vervangen door twee amp stekkertje :angel (zie foto)

imag0319yt.jpg

imag0320y.jpg

Een originele stekker plus flink stuk draad op de sloop gehaald en er tussen gezet. (zie foto)

imag0318k.jpg

De rotor en Bosch verdelerkap vervangen (in de nieuwe zitten 4 contactpunten ipv 2 in de oude)

En toen was het direct starten en lopen en dat elke keer :thumbup :thumb :jerry

Zo het probleem is verholpen sinds afgelopen woensdag..

De stekker die op de temperatuursensor hoort te zitten was door een vorige eigenaar afgeknipt en vervangen door twee amp stekkertje :angel (zie foto)

imag0319yt.jpg

imag0320y.jpg

Een originele stekker plus flink stuk draad op de sloop gehaald en er tussen gezet. (zie foto)

imag0318k.jpg

De rotor en Bosch verdelerkap vervangen (in de nieuwe zitten 4 contactpunten ipv 2 in de oude)

En toen was het direct starten en lopen en dat elke keer :thumbup :thumb :jerry

Terug
Naar boven