• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor/startproblemen 1.3CDTI corsa D 2009 - Update 10-02 .... Probleem blijft...

Goedemorgen,

Post m'n probleem even in opdracht van m'n wanhopig vrouwtje :p

Haar trouwe corsatje doet de laatste weken echt moeilijk ivm het starten.

Situatie: 's morgens vertrekken naar school om de kinderen af te zetten (korte afstand). Daar aangekomen de motor stilleggen.
En dan wanneer er terug vertrokken wordt beginnen de problemen.
Auto start moeilijk, en wanneer hij dan uiteindelijk start, danst het stationair toerental redelijk op en neer. Na ongeveer 1min loopt hij normaal.
We hebben ondervonden dat wanneer er gas gegeven wordt vlak na het starten, het toerental sneller normaal is.
We dachten eerst dat het aan de batterij zou liggen, maar was niet het geval.
Mij Lijkt de corsa bij de start te weinig brandstof te krijgen???

De auto wordt enkel voor woon-werkverkeer gebruikt (20km enkel) en voor de kinderen op school af te zetten/halen
Door de problemen ben ik zelf een paar keer met de wagen gaan werken (50km enkel).
Naar m'n werk heb ik dan (als de motor goed warm is) een paar keer goed door gereden.
Uiteindelijk heb ik toch ook 1 keertje zo'n aarzelende (dansende) start gekend, maar na even wat gas te geven vlak na het starten was dit weg...
Wanneer ik zou starten en hem zou laten doen, lijkt hij gewoon stil te vallen !

Uiteindelijk vorige week gelijk een groot onderhoud laten uitvoeren waarbij alle filters vervangen zijn.
Echter blijft het starten een probleem.
Nu is er sinds zaterdag de melding INSP 4 bij gekomen.
Deze code hebben we vorig jaar ook een paar keer tegen gekomen (ook in koude periodes), en zou wijzen op water in de brandstoffilter...
Maar vorig jaar was bij het starten het toerental niet zo hard aan het schommelen...

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn, of wat ik kan nakijken???

Gr Jurgen

Terug
Naar boven