• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor storing corsa b c14se

Zeagers

Post weinig
Hallo

Sinds vandaag knippert bij mijn corsa b (c14se) het motorstoring lampje.

Nadat ik de auto heb uitgelezen doormiddel van de knipper diagnose, komt er geen conclusie uit. (geeft geen foutcode).:hmmz

Het probleem is dat de auto hoog stationair loopt, en het tourental niet direct terug valt bij gas geven.

Heeeel langzaam loopt het tourental af tot ong. 1500 touren.

Ook heeft de auto een hoog brandstof verbruik.:(

Er klinkt ook een krakend geluid uit het gasklephuis.

Ikzelf denk aan de gasklep positie sensor.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

of info hoe ik het probleem kan zoeken?

alvast bedankt

Mvg Jordy

Kun je toch zo doormeten? Maar volgens mij moet daar wel een storing uit rollen hoor....:hmmz

Kun je toch zo doormeten? Maar volgens mij moet daar wel een storing uit rollen hoor....:hmmz

uit de knippercode komt niks uit.

ik kan hem op het werk mischien eens aan de laptop hangen, mischien dat dat wat uit haalt.:hmmz

maar ben er bang voor.

de gasklep positiesensor en stationair regel sensor kan ik idd doormeten, maar je komt er echt moeilijk bij.:swear

uit de knippercode komt niks uit.

ik kan hem op het werk mischien eens aan de laptop hangen, mischien dat dat wat uit haalt.:hmmz

maar ben er bang voor.

de gasklep positiesensor en stationair regel sensor kan ik idd doormeten, maar je komt er echt moeilijk bij.:swear

Moet zeggen dat ik geen 1e hands ervaring heb met die motor hoor, maar je kan die sensoren ook op stekker van de ECU meten. Dan meet je gelijk de bedrading mee....

B83 is de MAP sensor en B147 de gasklep positie potmeter:

LyCNt.jpg

Moet zeggen dat ik geen 1e hands ervaring heb met die motor hoor, maar je kan die sensoren ook op stekker van de ECU meten. Dan meet je gelijk de bedrading mee....

B83 is de MAP sensor en B147 de gasklep positie potmeter:

LyCNt.jpg

knipperend lampje van motorstoring is meestal een fout met de ecu, startonderbreker of transponder ring.

even langs de vob om hem met een tech uit te lezen of met een opcom bij een forum lid

knipperend lampje van motorstoring is meestal een fout met de ecu, startonderbreker of transponder ring.

even langs de vob om hem met een tech uit te lezen of met een opcom bij een forum lid

waarschijnlijk is het probleem gevonden: kapotte luchtregelingklep van stationair toerental. (dit was ook het krakend geluid)

deze ga ik nu vervangen, en hopen dat het probleem dan opgelost is.

ik hou jullie op de hoogte

waarschijnlijk is het probleem gevonden: kapotte luchtregelingklep van stationair toerental. (dit was ook het krakend geluid)

deze ga ik nu vervangen, en hopen dat het probleem dan opgelost is.

ik hou jullie op de hoogte

ik heb vanmiddag de lucht regel klep vervangen, maar helaas maakt dit geen verschil.

toch ben ik een stukje gaan rijden, en als me motor goed warm is, doet hij weer normaal en is het motorstorings lampje uit.

zou het kunnen dat hij zich gewoon heeft moeten resetten?

ik heb vanmiddag de lucht regel klep vervangen, maar helaas maakt dit geen verschil.

toch ben ik een stukje gaan rijden, en als me motor goed warm is, doet hij weer normaal en is het motorstorings lampje uit.

zou het kunnen dat hij zich gewoon heeft moeten resetten?

vanmorge de auto weer gestart (in koude toestand), liep en deed het gewoon als van ouds.

gelukkig is het probleem opgelost.

Morgen op apk ermee.

Jongens bedankt voor de reacties:thumbup

vanmorge de auto weer gestart (in koude toestand), liep en deed het gewoon als van ouds.

gelukkig is het probleem opgelost.

Morgen op apk ermee.

Jongens bedankt voor de reacties:thumbup

Auto is goed gekeurt:D

Maar het electrisch probleem is weer terug.:swear

Zou het mischien een massa kabel kunnen zijn?

Auto is goed gekeurt:D

Maar het electrisch probleem is weer terug.:swear

Zou het mischien een massa kabel kunnen zijn?

Behalve het hoge stationair draaien, stottert de auto heletijd rond de 2000 t/min

nog iemand een idee??:hmmz

voor mijzelf is het een raadsel, en wil dit snel opgelost hebben

Terug
Naar boven