• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor storing corsa b c14se

Behalve het hoge stationair draaien, stottert de auto heletijd rond de 2000 t/min

nog iemand een idee??:hmmz

voor mijzelf is het een raadsel, en wil dit snel opgelost hebben

nee daar kom ik helaas niet goed bij.

maar ga het morge nogmaals proberen.

ik ga gewoon door met zoeken tot ik het probleem gevonden heb.

maar iemand die weet wat het kan zijn mag altijd reageren uiteraard;)

nee daar kom ik helaas niet goed bij.

maar ga het morge nogmaals proberen.

ik ga gewoon door met zoeken tot ik het probleem gevonden heb.

maar iemand die weet wat het kan zijn mag altijd reageren uiteraard;)

Nou, persoonlijk denk ik dat dat het probleem is. De ECU is namelijk van die sensor afhankelijk om over te gaan op stationair regeling. En als die waarde afwijkt is het mengsel verneukt en gaat hij stotteren, en het stationair toerental loopt hoog op....

En nogmaals hoef je het niet op de sensor te meten, kan gewoon op de ECU pinnen, even gas intrappen (met stilstaande motor) en je hebt de waarde. Of gewoon gelijk vervangen als het niet te duur is. Zo'n potmeter heeft niet het eeuwige leven...

Mooi plaatsje trouwens waar je woont! In het voorjaar nog asperges gegeten op een terrasje vlakbij de kerk...Heerlijk!:thumbup

Nou, persoonlijk denk ik dat dat het probleem is. De ECU is namelijk van die sensor afhankelijk om over te gaan op stationair regeling. En als die waarde afwijkt is het mengsel verneukt en gaat hij stotteren, en het stationair toerental loopt hoog op....

En nogmaals hoef je het niet op de sensor te meten, kan gewoon op de ECU pinnen, even gas intrappen (met stilstaande motor) en je hebt de waarde. Of gewoon gelijk vervangen als het niet te duur is. Zo'n potmeter heeft niet het eeuwige leven...

Mooi plaatsje trouwens waar je woont! In het voorjaar nog asperges gegeten op een terrasje vlakbij de kerk...Heerlijk!:thumbup

vinci thanks voor al je reacties:thumbup

ik ga morgen weer sleutelen en uitproberen.

want ik leef onder het motto: een dag niet gesleuteld is een dag niet geleeft.

ben altijd bezig voor het race team, en dan ook nog auto's van vrienden enzo.

en ja het is wel een mooi plaatsje, woon er al mn hele leven:D

vinci thanks voor al je reacties:thumbup

ik ga morgen weer sleutelen en uitproberen.

want ik leef onder het motto: een dag niet gesleuteld is een dag niet geleeft.

ben altijd bezig voor het race team, en dan ook nog auto's van vrienden enzo.

en ja het is wel een mooi plaatsje, woon er al mn hele leven:D

gasklep postitie sensor kost mij 30euro, dus dat is de gok wel waard dacht ik zo:P

maar ga evengoed even doormeten;)

gasklep postitie sensor kost mij 30euro, dus dat is de gok wel waard dacht ik zo:P

maar ga evengoed even doormeten;)

Terug
Naar boven