• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor temp meter doet raar.

Ik heb een astra 1.6i een 8 klepper uit 2001.

Mijn probleem is dat als het wat kouder word dat het heel lang duurt dat mijn meter naar de 80 graden gaat.

Als ik op de snel weg rijd zakt deze weer in temparateur tot begin stand.

Ik heb nog niet gevoeld of mijn slangen voor en na de thermostaat warm zijn.Een collega van mij heeft het zelfde probleem met de zelfde motor.Kachel werkt wel gewoon goed dus je zou zeggen dat de thermostaat wel open gaat.

Dus je zou zeggen dat dit toch een redelijk voorkomend probleem moet zijn.

Is dit een termostaat probleem of zou er iets met een sensor/opnemer zijn ik wil graag van dit probleem af want ik vind het nogal storend en ben bang dat mijn motor niet goed op temparateur komt.

Mvg Marcel.

Ik ben nu van het probleem af :D Thermostaat is vervangen en temperatuur blijft netjes tussen de 85 en 90 graden :D

Ben zeer netjes behandeld door de verkoper wat dat betreft, auto was zonder garantie gekocht maar zou wel helemaal worden nagekeken bij aflevering. Het 'geluk' is nu wel dat we direct dit probleem hadden gemeld toen we erachter kwamen (zaterdag opgehaald en maandag de melding gedaan).

Alle lof voor Bleeker & De Jong uit Hardenberg voor de kostenloze reparatie (uitgevoerd door Hofsink & Nijland :D).

Kachel heeft niks met de thermosstaat te maken, kachel stroomt altijd door ook als de thermosstaat dicht staat, net als bij elke andere auto van welk merk dan ook..

Thermosstaat is puur om de koelradiateur af te sluiten van het koelsysteem om de bedrijfstemperatuur van de motor te behalen..

vervolgens opent de thermosstaat (normaal rond de 90graden) om de motor te koelen via de koelradiateur.

Wat in het geval van jullie het probleem is is inderdaad de thermosstaat, dit is ook een veel voorkomend probleem bij de smallbock 8kleppers.

thermosstaat zit alleen wel achter de distributiekap, en deze moet los om de thermosstaat te kunnen vervangen.

Let op, je kan zo door rijden, dit resulteerd in een hoger verbruik, en het niet warm krijgen van het interieur als het echt koud word.

Willem

Ik ben nu van het probleem af :D Thermostaat is vervangen en temperatuur blijft netjes tussen de 85 en 90 graden :D

Ben zeer netjes behandeld door de verkoper wat dat betreft, auto was zonder garantie gekocht maar zou wel helemaal worden nagekeken bij aflevering. Het 'geluk' is nu wel dat we direct dit probleem hadden gemeld toen we erachter kwamen (zaterdag opgehaald en maandag de melding gedaan).

Alle lof voor Bleeker & De Jong uit Hardenberg voor de kostenloze reparatie (uitgevoerd door Hofsink & Nijland :D).

Ik hoop niet dat de distibutie hier voor los moet maar alleen de kap want dan kan ik zelf doen.Normaal doe ik alles zelf aan mijn auto's alleen distributie heb ik geen kaas van gegeten.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. :thumb

Kachel heeft niks met de thermosstaat te maken, kachel stroomt altijd door ook als de thermosstaat dicht staat, net als bij elke andere auto van welk merk dan ook..

Thermosstaat is puur om de koelradiateur af te sluiten van het koelsysteem om de bedrijfstemperatuur van de motor te behalen..

vervolgens opent de thermosstaat (normaal rond de 90graden) om de motor te koelen via de koelradiateur.

Wat in het geval van jullie het probleem is is inderdaad de thermosstaat, dit is ook een veel voorkomend probleem bij de smallbock 8kleppers.

thermosstaat zit alleen wel achter de distributiekap, en deze moet los om de thermosstaat te kunnen vervangen.

Let op, je kan zo door rijden, dit resulteerd in een hoger verbruik, en het niet warm krijgen van het interieur als het echt koud word.

Willem

Ik hoop niet dat de distibutie hier voor los moet maar alleen de kap want dan kan ik zelf doen.Normaal doe ik alles zelf aan mijn auto's alleen distributie heb ik geen kaas van gegeten.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. :thumb

mag ik even inhaken.

heb het zelfde probleem. maar wanneer ik op de snelweg rijd, 120. laat ik hem afzakken tot 90, zet ik hem in zn 4 volgas, dan gaat hij wel weer naar die 85 graden. is mijne dan ook stuk? en MOET deze vervangen worden?

mijn db riem moet over 10.000km gedaan worden. (voor de zomer wissel heb ik dat wel gereden)

gaan die dingen snel stuk?

en is het duur om het te laten vervangen?

robert

jupzz is kapot, als de motor moet werken is het logisch dat de temperatuur stijgt, jij begint ook te zweten bij volle inspanning...

en MOET ie vervangen worden???

dat is aan jezelf, je motor knapt er niet van op, en als ie goed gaar is jijzelf ook niet, dan zit je van de winter in de kou namelijk...

Willem

mag ik even inhaken.

heb het zelfde probleem. maar wanneer ik op de snelweg rijd, 120. laat ik hem afzakken tot 90, zet ik hem in zn 4 volgas, dan gaat hij wel weer naar die 85 graden. is mijne dan ook stuk? en MOET deze vervangen worden?

mijn db riem moet over 10.000km gedaan worden. (voor de zomer wissel heb ik dat wel gereden)

gaan die dingen snel stuk?

en is het duur om het te laten vervangen?

robert

oke, ga ik een afspraak maken voor vervangen van...

bedankt. verdorrie, eerste echte serieuse omkosten aan mijn trouwe niet olie verbruikende z16se :swear

jupzz is kapot, als de motor moet werken is het logisch dat de temperatuur stijgt, jij begint ook te zweten bij volle inspanning...

en MOET ie vervangen worden???

dat is aan jezelf, je motor knapt er niet van op, en als ie goed gaar is jijzelf ook niet, dan zit je van de winter in de kou namelijk...

Willem

ik had pas hetzelfde probleem

Zoals willem al zei, distri moet los anders kunnen ze er niet bij.

Als je de distri riem laat vervangen, laat dan ook gelijk de waterpomp vervangen, grote kans dat die anders gaat lekken.

oke, ga ik een afspraak maken voor vervangen van...

bedankt. verdorrie, eerste echte serieuse omkosten aan mijn trouwe niet olie verbruikende z16se :swear

Mocht je de volgende keer aan een distri vervanging toe zijn, laat voor die paar 10tjes extra altijd de thermosstaat mee nemen..

Willem

Terug
Naar boven