• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor temperatuur

bjorn1988

Post weleens wat
Beste mensen,

Ik heb sinds 2 weken geleden een nieuwe motortemp.sensor ingebouwd. Ik vraag mij af wat eigenlijk de normale bedrijfstemperatuur is. Mijn wijzer op het dashboard geeft meestal 95 Graden aan, als ik hem eens op zijn beest geef op de snelweg gaat hij al snel richting de 97 tot 98 is dit normaal??

Gr bjorn

Ik krijg de temperatuur nooit hoger dan 93 graden. En dat haal ik pas als ik 120km/h in z'n 4 blijf rijden, kwartiertje ofzo...

Ik krijg de temperatuur nooit hoger dan 93 graden. En dat haal ik pas als ik 120km/h in z'n 4 blijf rijden, kwartiertje ofzo...

die van mij komt meestal nooit bij de 90 in de buurt, hij gaat omhoog en dan zie je op de meter wanneer de thermostaat opengaat want dan valt de temperatuur als n gek naar beneden. Koelt op het moment iets te hard met di koude weer.

die van mij komt meestal nooit bij de 90 in de buurt, hij gaat omhoog en dan zie je op de meter wanneer de thermostaat opengaat want dan valt de temperatuur als n gek naar beneden. Koelt op het moment iets te hard met di koude weer.

[rquote=1865084&tid=142407&author=Klopper]Ik krijg de temperatuur nooit hoger dan 93 graden. En dat haal ik pas als ik 120km/h in z'n 4 blijf rijden, kwartiertje ofzo...[/rquote]

waarm doe je zo iets ?:puke

of was je vergeten dat je een 5 had :wtf

trouwens ik heb een c14nz gehad die had dat ook ... had thermostaat ook al eens vervangen dat hielp ook niet ....

daarna met een koele thermostaat ging het al een stuk beter.

[rquote=1865084&tid=142407&author=Klopper]Ik krijg de temperatuur nooit hoger dan 93 graden. En dat haal ik pas als ik 120km/h in z'n 4 blijf rijden, kwartiertje ofzo...[/rquote]

trouwens ik heb een c14nz gehad die had dat ook ... had thermostaat ook al eens vervangen dat hielp ook niet ....

[rquote=1865286&tid=142407&author=Mr. Horsepower][rquote=1865084&tid=142407&author=Klopper]Ik krijg de temperatuur nooit hoger dan 93 graden. En dat haal ik pas als ik 120km/h in z'n 4 blijf rijden, kwartiertje ofzo...[/rquote]

[/rquote]

Yep, mijn c14nz komt ook slecht op temperatuur. Wilde ook de thermostaat vervangen maar zoals ik het kan lezen overal zit deze achter de distributieriem, dus laat ik die lekker zitten ;)

[rquote=1865286&tid=142407&author=Mr. Horsepower][rquote=1865084&tid=142407&author=Klopper]Ik krijg de temperatuur nooit hoger dan 93 graden. En dat haal ik pas als ik 120km/h in z'n 4 blijf rijden, kwartiertje ofzo...[/rquote]

[/rquote]

Yep, mijn c14nz komt ook slecht op temperatuur. Wilde ook de thermostaat vervangen maar zoals ik het kan lezen overal zit deze achter de distributieriem, dus laat ik die lekker zitten ;)

[/rquote]Omdat ik regelmatig kijk naar hoe mijn auto reageert op bepaalde dingen...

Maak je maar geen zorgen, normaal gaattie bij de 80 km/h over op z'n 5 ;)

[/rquote]Omdat ik regelmatig kijk naar hoe mijn auto reageert op bepaalde dingen...

Maak je maar geen zorgen, normaal gaattie bij de 80 km/h over op z'n 5 ;)

Okey, dus het is vrij normaal deze temperatuur, ik heb ook gemerkt dat de koelvin pas inslaat bij 104 grade is dit ook goed?

Okey, dus het is vrij normaal deze temperatuur, ik heb ook gemerkt dat de koelvin pas inslaat bij 104 grade is dit ook goed?

Terug
Naar boven