• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor Up Xtreme

slick50 heb ik zelf ooit eens geprobeerd toen ik 18 was en onbezonne :P

moter ging er wel een stuk mooier van lopen.

heb ook 1 op 19 gereden met een c16nz moter..

maar kweet niet.. 3 jaar later was het een olie boot...

ik heb op de weerselose markt voor 6 jaar gelden een keer die motorup gekocht voor 15 euro, en het in de corsa A c14nz gesmeten, en het werkte echt, motor liep idd rustiger en had ook meer vermogen, top van dat hok ging van 180 naar 190 met een 4 bak, had er ook een potje bij voor in de versnellingsbak.

als ik het weer kan krijgen voor dat geld gooi ik het er zo weer in.

sommige lui die zweren ook bij TSL en slick50, daar heb ik ook nooit een filmpje van gezien dat het WEL werkt!!!!!

als je het er voor over hebt gewoon doen en als je het niet durft dan niet.

mijn mening, slick 50 werkt wel, ik reed wel 1 op 19.. moter liep soepler en stiller en zuiniger..

maa na verloop van tijd.. is het weer terug bij af.. en ik meen zelfs da er een soort hars laag achter kan later op de moter delen wat weer slecht kan zijn..

ik wou ook eerst heel graag dat dit soor shit werkte..

en iedereen zij als je moeter af is, moet je hem reviceren en geen wonder middel in gooien..

ik vond dat niet leuk om te lezen, maar tis wel zo!

Deze middeltjes zijn inderdaad goed voor Versleten en GAAR GETRAPTE motoren

Ik zou het niet in mijn auto gooien in ieder geval..

Wel hebben we een Rammelende Ford Anglia '71 weer redelijk klinkend gekregen met Slick50, en denk dat het meer geschikt is voor dit soort oude motortjes als moderner spul met hydraulische klepstoters en zo.

Willem

origineel gepost door McKaamos

Wat wordt er hier gezegd van dingen als Engine Flush eigenlijk?

Das meer reinigend toch? En niet om erin te laten zitten. Moet je is op Youtube zoeken onder " seafoam engine threatment "

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Das meer reinigend toch? En niet om erin te laten zitten. Moet je is op Youtube zoeken onder " seafoam engine threatment "

Klopt, dat mik je bij de olie in, afhankelijk van merk en soort flush even een paar minuutjes de motor laten lopen en dan de motor helemaal leeg laten lopen.

Nieuw filter er op, plug er in en weer vullen met schone nieuwe olie.

Men zegt dat het goed is voor de motor omdat alle onzuiverheden worden opgelost en mee vloeien met de oude olie zodra je het er uit laat lopen.

Je hebt dan schijnbaar weer mooie schone oliekanalen en ook zouden de onderdelen die in contact komen met olie weer prachtig mooi schoon zijn.

Iemand ervaring mee? Ik zit nl wel te overwegen om zoiets in m'n Corsa te mikken. Even het hele blok snel en simpel schoon krijgen.

Denk dat ik dan voor Forté EngineFlush ga.

Edit: Seafoam? Like wtf? Looks nasty!

Jongens wel uitkijken met dat schoonmaak/flush spul. Normaal in de motor worden gaten opgevult met roet of andere zooi en heeft het allemaal minder speling. Als je die flush erin gooit, lost dit op of gaat het mee in de olie. Dat hou je ruimtes open en gaat rammelen en doen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit ook heb ervaren en daarop meteen xado in de olie gegooid. Naar mijn mening werkt dit serieus. Als je meer wilt weten kan je volgensmij op www.xado.nl kijken. Daar staat alles wel uitgelegd. Maar is er al meer bekend van het telsell goedje?

origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

slick50 heb ik zelf ooit eens geprobeerd toen ik 18 was en onbezonne :P

moter ging er wel een stuk mooier van lopen.

heb ook 1 op 19 gereden met een c16nz moter..

maar kweet niet.. 3 jaar later was het een olie boot...

Hahahhaha je geeft zelf het antwoord al.... ik was 18.....onbezonnen.....1.6..... en een schumacher rijstijl zeker??? Hoe komt het toch dat ie olie zuupt!!!????? hahhahahaha

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Klopt, dat mik je bij de olie in, afhankelijk van merk en soort flush even een paar minuutjes de motor laten lopen en dan de motor helemaal leeg laten lopen.

Nieuw filter er op, plug er in en weer vullen met schone nieuwe olie.

Men zegt dat het goed is voor de motor omdat alle onzuiverheden worden opgelost en mee vloeien met de oude olie zodra je het er uit laat lopen.

Je hebt dan schijnbaar weer mooie schone oliekanalen en ook zouden de onderdelen die in contact komen met olie weer prachtig mooi schoon zijn.

Iemand ervaring mee? Ik zit nl wel te overwegen om zoiets in m'n Corsa te mikken. Even het hele blok snel en simpel schoon krijgen.

Denk dat ik dan voor Forté EngineFlush ga.

Edit: Seafoam? Like wtf? Looks nasty!

vind t zo link.. die losgeweekte troep gaat ook door je lagers..

uw saldo is negatief, jammer dan :P

heeft u vragen klachten of opmerkingen bel dan met jammerdan bv 0900-jammerdan , 24 uur per dag 7 dagen in de week niet bereikbaar:angel

een engine flush moet je eigenlijk weer combineren met een additief.

eerst flushen. olie + filter eruit en nieuw erop. dan schone olie en filter en additief erin.

wij gebruiken tunap. hebben ook test gedaan met forte , maar die werkte minder mooi!

de reden dat wij het gebruiken is dat de olietoevoerkanaal van de turbo van een 1.6hdi wel eens dicht slipt met alle gevolgen van dien.

voorkomen is beter dan genezen.

dus ja het werkt wel!

Terug
Naar boven