• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor van frontera overzetten

tvh

Lid
ik heb een heel groot probleem ik heb een frontera uit 92

en de motor is defect geraakt bij het 4x4 rijden nu wil ik eigenlijk een andere motor er in gaan hangen

omdat de motor alleen stationair nog draait maar dan ook nog heel slecht en hij tikt erg

nu komt mijn vraag mijn motor type is c20ne u9 maar kan op mijn versnellingsbak ook gewoon een motorblok van bijvoorbeeld een calibra met hetzelfde motor nummer ?

of past dat niet op de versnellingsbak en motor steunen ?

motorsteunen kan ik zelf omlassen ben zelf vrij handig namelijk

ik hoor graag jullie meningen en ervaringen

:thumb

oke dank je wel voor je snelle reactie hier heb ik wat aan :D dus ik kan mijn 4x4 versnellingsbak er zo op zetten ?

dat zou wel super zijn dan ga ik inderdaad voor de 16 v

moet ik dan nog wat veranderen ? of ergens op letten ?

maar ik zie nu wel dat de xe een stuk duurder is als de ne dus denk dat ik er maar 2 koop van de ne voor hetzelfde geld

ik sloop waarschijnlijk er toch wel nog 1 haha

Tja, C20XE is best gewild voor de cross enzo.

Het zijn sterke en betrouwbare blokken :thumb

En wat meer vermogen kost altijd geld ;)

oke nouja heel erg bedankt voor de info

ik kan bij iemand 5 kilometer verder bij mij vandaan 2 ne motoren helemaal kompeet met kabelboom en alles voor 275 euro kopen dus denk dat ik daar maar even kijkje ga nemen

ik zou het ook zonde vinden als ik een xe koop en veel geld er in stop en 1 keer een hap blubber in me snorkel komt (wat nu ook is gebeurd) en dan weer alles kapot is :D

dus ik houd jullie wel even op de hoogte hoe het gaat

groetjesss

Het is niet zo ff omlepelen je moet andere karterpan en olieaanzuigbuis onder een fwd c20ne doen die van je oude blok anders past hij niet ivm vooras

en je moet de fan om zetten omdat dit.bij een fwd blok electrisch is en.bij een.frontera riem aangedreven en je moet vliegwiel samen met koppeling van je frontera blok op een fwd blok zetten anders past de bak er.niet op

ooow zo ik begreep het verkeerd haha

en heb net trouwens paar dingen van me motor af gehaald en echt alles zit onder de modder haha raar dat hij het niet meer doet

526173_299402623500836_266305410_n.jpg

daar kan je even zien waarom me motor er mee gestopt is :P ;)

de buren waren niet blij toen ik hem aan het afspuiten was haha zeker niet wat er allemaal tussen me versnellingsbak enzo zat

ik ben zowiezo van mening dat fronteras slechte autos zijn:p heb twee frontera b gehad en heb nog me oude frontera a sport staan die nog na sloop moet alleen maar problemen met die dingen :cry

Voor 4x4 rijden is de ne voldoende, op het asfalt is de xe wel lekkerder.

Je moet idd de carterpan enz overzetten.

En als je er 4x4 mee wil rijden nog een tip: bouw er een electrische fan op. Standaard zijn ze riem aangedreven met visco koppeling, eraf en electrisch maken! Voorkomt oververhitte motoren.

Terug
Naar boven