• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor verbruikt olie

Klopper

Post veel
Beste medeweggebruikers,

Nog even een interessant puntje wat bij mijn auto aan het licht kwam. Naar verloop van tijd verbruikt de motor olie (niet bijzonder veel, maar toch), en ik verwacht dat deze het er via de uitlaat uit gooit.

De motor is nog relatief schoon, enkel wat zwarte troep die er altijd al op heeft gelegen (voornamelijk op de bak, gezien de "bakjes" die aan de bovenkant zitten)...

Aan de uitlaat, zo'n lelijk jappending, zit wel een zwarte aanslag van olie, welke soms na het doortrappen aardig aan het glimmen is... Bij rustig rijden is alles gewoon netjes droog...

Wat zou het probleem hiervan kunnen zijn?

Er zit trouwens Mobil 5W40 vol in...

Er zitten maar drie plekken in de buurt van een cilinder waar het vandaan kan komen. In en uitlaatkleppen lijkt me sterk, dus het moet wel van onderaf komen. Kortom er sijpelt wat olie langs je zuigerveren.

Er zitten maar drie plekken in de buurt van een cilinder waar het vandaan kan komen. In en uitlaatkleppen lijkt me sterk, dus het moet wel van onderaf komen. Kortom er sijpelt wat olie langs je zuigerveren.

is die zwarte aanslag ook echt vettig dan?

kan ook gewoon wat roet zijn omdat de motor e.v.t rijk loopt

hoeveel verbuikt hij dan op 1000km?

als dat niet te gek veel is, geen zorgen maken

is die zwarte aanslag ook echt vettig dan?

kan ook gewoon wat roet zijn omdat de motor e.v.t rijk loopt

hoeveel verbuikt hij dan op 1000km?

als dat niet te gek veel is, geen zorgen maken

Zit net een andere kop op, dus misschien heeft hij zo het laatste zooitje er nog uit gegooit.

Zal morgen de uitlaat even schoonmaken op dat punt, dan kan ik het duidelijker zeggen.

Btw, even een andere vraag erbij; de TID is af en toe vervelend bezig. Als ik de auto na een nachtje aan zet, brand alleen het linkse lampje achter het scherm... En na een "handmatige overtuiging" gaat de rechtse pas aan kwestie van slecht contact?

En m'n buitentemperatuur geeft -34 a -35 aan. Sensor achter de bumper heb ik 3 keer vervangen, maar nog steeds geklooi... Temperatuur blijft trouwens niet constant op -34 a -35, maar schommelt af en toe nog wel eens heen en weer, maar toch steeds onder het "vriespunt" :P

Andere TID in?

Zit net een andere kop op, dus misschien heeft hij zo het laatste zooitje er nog uit gegooit.

Zal morgen de uitlaat even schoonmaken op dat punt, dan kan ik het duidelijker zeggen.

Btw, even een andere vraag erbij; de TID is af en toe vervelend bezig. Als ik de auto na een nachtje aan zet, brand alleen het linkse lampje achter het scherm... En na een "handmatige overtuiging" gaat de rechtse pas aan kwestie van slecht contact?

En m'n buitentemperatuur geeft -34 a -35 aan. Sensor achter de bumper heb ik 3 keer vervangen, maar nog steeds geklooi... Temperatuur blijft trouwens niet constant op -34 a -35, maar schommelt af en toe nog wel eens heen en weer, maar toch steeds onder het "vriespunt" :P

Andere TID in?

probeer maar eens een nieuwe TID van de sloop ofzo.

we hebben ook een Corsa hier gehad, ook sensor vervangen, nog steeds hetzelfde probleem.

andere TID erin. en weer goed :thumb

Corsa/Astra heeft daar vaak last van

probeer maar eens een nieuwe TID van de sloop ofzo.

we hebben ook een Corsa hier gehad, ook sensor vervangen, nog steeds hetzelfde probleem.

andere TID erin. en weer goed :thumb

Corsa/Astra heeft daar vaak last van

Heb vanochtend de uitlaat even schoongemaakt, daarna rustig gereden tussen de 800 en 3000 revs, en een enkele keer rustig door laten torren naar 5500 revs, uiteindelijk thuis nog even gekeken maar niets te zien... Vanavond weer eventjes rijden, en dan de 'sport-stand' aan :P Laat over een paar dagen nog wel weten hoe dit verder is afgelopen...

TID'tje ga ik morgen wel even van de sloop halen.

@GSI Racer: Z'n naam was volgens mij niet Colle, maar dat van z'n Blik Met Wielen klopt wel.

Heb vanochtend de uitlaat even schoongemaakt, daarna rustig gereden tussen de 800 en 3000 revs, en een enkele keer rustig door laten torren naar 5500 revs, uiteindelijk thuis nog even gekeken maar niets te zien... Vanavond weer eventjes rijden, en dan de 'sport-stand' aan :P Laat over een paar dagen nog wel weten hoe dit verder is afgelopen...

TID'tje ga ik morgen wel even van de sloop halen.

@GSI Racer: Z'n naam was volgens mij niet Colle, maar dat van z'n Blik Met Wielen klopt wel.

van die tid heb ik ook gehad in mn tigra, ook vergat hij steeds de tijd omdat hij soms even zonder stroom leek te zitten, paar klappen erop en hij deed het weer. na een andere tid te hebben gehaald nog steeds hetzelfde verhaal, bleek dat mn stekkertje niet zo goed meer was dus heb hem nu extra goed erin gedaan en vast gezet, al een paar maanden geen last meer van ;) temperatuur begon ook te schommelen tussen -35 en +35 ongeveer als je er op tikte of sloeg

Terug
Naar boven