• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor verbruikt olie

van die tid heb ik ook gehad in mn tigra, ook vergat hij steeds de tijd omdat hij soms even zonder stroom leek te zitten, paar klappen erop en hij deed het weer. na een andere tid te hebben gehaald nog steeds hetzelfde verhaal, bleek dat mn stekkertje niet zo goed meer was dus heb hem nu extra goed erin gedaan en vast gezet, al een paar maanden geen last meer van ;) temperatuur begon ook te schommelen tussen -35 en +35 ongeveer als je er op tikte of sloeg

Even een kleine update;

Motor verbruikt geen olie meer, althans, hij gooit het er niet uit via uitlaat.

Wel lekt de motor een beetje aan de onderkant via de carterpan-pakking...

Gewoon een nieuwe pakking ertussen en klaar?

Even een kleine update;

Motor verbruikt geen olie meer, althans, hij gooit het er niet uit via uitlaat.

Wel lekt de motor een beetje aan de onderkant via de carterpan-pakking...

Gewoon een nieuwe pakking ertussen en klaar?

Als je carterpan pakking lekt moet je idd die pakking vervangen

Ik vervang hem altijd door een x20xev pakking

Dat is een spatplaat met een rubberren pakking eraan vast

Klein beetje vloeibaar erbij en de boutjes op 12nm vastzettn

Als je carterpan pakking lekt moet je idd die pakking vervangen

Ik vervang hem altijd door een x20xev pakking

Dat is een spatplaat met een rubberren pakking eraan vast

Klein beetje vloeibaar erbij en de boutjes op 12nm vastzettn

jup

complete distributie eraf, incl. achterste distributiekap

oliepomp uiteraard eraf

carter moet er zowiezo ook onderuit

en dan indd voor zo'n XEV pakking gaan ;)

jup

complete distributie eraf, incl. achterste distributiekap

oliepomp uiteraard eraf

carter moet er zowiezo ook onderuit

en dan indd voor zo'n XEV pakking gaan ;)

Hmm, nou dat je het zegt, die kan ook wel eens medeplichtig zijn... Zag een paar druppels op de oliekoeler-adapter zitten (die pakkingen zijn gelukkig wel goed :)) Zit allemaal wel zo'n beetje op dezelfde hoogte, maar liever een pakking te veel als te weinig :P

Toch tijd voor een nieuw aankomende aanpassing van m'n blokkie, dus kan het meteen wel meenemen... Project; Semi-Turbo :P To be continued :P

@GSI Racer: Maikel gaat blijkbaar onder 2 namen, zowel Meijs als Colle, misschien dat z'n ouders gescheiden zijn ofzo :S

Hmm, nou dat je het zegt, die kan ook wel eens medeplichtig zijn... Zag een paar druppels op de oliekoeler-adapter zitten (die pakkingen zijn gelukkig wel goed :)) Zit allemaal wel zo'n beetje op dezelfde hoogte, maar liever een pakking te veel als te weinig :P

Toch tijd voor een nieuw aankomende aanpassing van m'n blokkie, dus kan het meteen wel meenemen... Project; Semi-Turbo :P To be continued :P

@GSI Racer: Maikel gaat blijkbaar onder 2 namen, zowel Meijs als Colle, misschien dat z'n ouders gescheiden zijn ofzo :S

oh dat zou best kunnen.

weet niet hoe dat zit prive.

maar eh, semi turbo?

leg uit :sleeping

wat ik zou doen in jou geval:

ff alles mooi schoon droog maken (remmenreiniger)

en dan de motor een tijdje stationair of met verhoogd toerental laten lopen.

liever niet gaan rijden, want dan heb je weer rijwind waardoor je de lekkage niet goed kan zien

oh dat zou best kunnen.

weet niet hoe dat zit prive.

maar eh, semi turbo?

leg uit :sleeping

wat ik zou doen in jou geval:

ff alles mooi schoon droog maken (remmenreiniger)

en dan de motor een tijdje stationair of met verhoogd toerental laten lopen.

liever niet gaan rijden, want dan heb je weer rijwind waardoor je de lekkage niet goed kan zien

Zal het eens proberen aankomende zaterdag... Heb geen remmenreiniger liggen, maar wel verfschoon, werkt ook :)

Semi-turbo is iets waar ik nog theoretisch enkele dingen aan moet bedenken... En is een geheel nieuw concept waar nog wel wat pk'tjes uit te halen valt :P

Zal het eens proberen aankomende zaterdag... Heb geen remmenreiniger liggen, maar wel verfschoon, werkt ook :)

Semi-turbo is iets waar ik nog theoretisch enkele dingen aan moet bedenken... En is een geheel nieuw concept waar nog wel wat pk'tjes uit te halen valt :P

Terug
Naar boven