• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor wissellen x16xel astra g g3

nu heb ik ook direct maar een druk lager nieuwe gekocht voor als alles straks toch los ligt dit mooi meegenomen is.

dit lager kost 318 euro en is hydraulisch, nog nooit gezien, en ...... wat duur!!!! wat voor olie heb ik nodig dan? dit heb ik tot nu toe nog nooit vervangen en wist ook niet dat dit nu aan de orde was in de astra. moet ik deze ook gaan ontluchten of is dit plug en play?

iemand hier ooit zo'n ding vervangen?

30 maart was het zover, s'ochtends 9 uur rijden we de auto naar binnen, 1 maal op de brug moet hij nu omhoog : een half uur verder:

Foto-8G4FC3ON-D.jpg

eindelijk op de brug (leuk hoor zo laag aan de grond).

met hulp van Bastiaan konde we beginnen

Foto-6UQQREO3-D.jpg
Foto-VCSQLI34-D.jpg

een paar uur later dachten we dat alle bouten los waren en we dan het blok uit de aut konden gaan halen, :

Foto-EZNVANUR-D.jpg
Foto-BFH67WCN-D.jpg

maar dan na lange tijd:

Foto-I3RE8JRV-D.jpg
Foto-OQAUUNYO-D.jpg

Foto-W3PYQQAH-D.jpg
Foto-GRPKO7SA-D.jpg

de baklager direct vervangen:

Foto-3JCWRKWP-D.jpg
Foto-OKUEFHQ3-D.jpg

en dan nu de nieuwe erop ( tip NEEM MOTOR TAKEL MEE ) we hebben met zijn 2e lopen klo..... echt wat een k... zooi was dat zeg, krijg hem maar is recht voor , zodat de bak weer tegen de motor komt.....

Foto-V76GTEYD-D.jpg

Foto-6UQQREO3-D.jpg
Foto-NUHCALUF-D.jpg

eindelijk kan hij er weer terug in:

Foto-B7JFBXWA-D.jpg
Foto-8LVDEDIE-D.jpg

Foto-K8GBK384-D.jpg
Foto-QEK6HWGN-D.jpg

en toen was het 10 uur, we waren verrot in 1 stuk door gaan en eigenlijk nog niet eens gegeten. helemaal gaar, nu zondag de rest afbouwen, en druklager ontluchten. het belangrijkste dat de motor er weer in zit een het meeste werk nu klaar is.

30 maart was het zover, s'ochtends 9 uur rijden we de auto naar binnen, 1 maal op de brug moet hij nu omhoog : een half uur verder:

Foto-8G4FC3ON-D.jpg

eindelijk op de brug (leuk hoor zo laag aan de grond).

met hulp van Bastiaan konde we beginnen

Foto-6UQQREO3-D.jpg
Foto-VCSQLI34-D.jpg

een paar uur later dachten we dat alle bouten los waren en we dan het blok uit de aut konden gaan halen, :

Foto-EZNVANUR-D.jpg
Foto-BFH67WCN-D.jpg

maar dan na lange tijd:

Foto-I3RE8JRV-D.jpg
Foto-OQAUUNYO-D.jpg

Foto-W3PYQQAH-D.jpg
Foto-GRPKO7SA-D.jpg

de baklager direct vervangen:

Foto-3JCWRKWP-D.jpg
Foto-OKUEFHQ3-D.jpg

en dan nu de nieuwe erop ( tip NEEM MOTOR TAKEL MEE ) we hebben met zijn 2e lopen klo..... echt wat een k... zooi was dat zeg, krijg hem maar is recht voor , zodat de bak weer tegen de motor komt.....

Foto-V76GTEYD-D.jpg

Foto-6UQQREO3-D.jpg
Foto-NUHCALUF-D.jpg

eindelijk kan hij er weer terug in:

Foto-B7JFBXWA-D.jpg
Foto-8LVDEDIE-D.jpg

Foto-K8GBK384-D.jpg
Foto-QEK6HWGN-D.jpg

en toen was het 10 uur, we waren verrot in 1 stuk door gaan en eigenlijk nog niet eens gegeten. helemaal gaar, nu zondag de rest afbouwen, en druklager ontluchten. het belangrijkste dat de motor er weer in zit een het meeste werk nu klaar is.

Hey Miral,

Was een leuke klus maar wat een werk maar het was het wel waard :D

Hij draait nu weer als een zonnetje :thumb

Hoop dat je weer een lange tijd kan rond rijden met de Astra :D

Hey Miral,

zondag 1 april,

we hebben alles verder afgebouwd, was niet veel meer maar toch alle koelslangen -kabels-draden en ontluchten van de druklager nam weer een paar uur inbeslag. eindelijk om een uur of 4 kon hij van de brug naar buiten.

vandaag naar almere geweest en niks raars gevonden of gehoord, motor loopt erg netjes.

Foto-WMEFEWGX-D.jpg
Foto-4PNBQQFF-D.jpg

Foto-TVZD3VW8-D.jpg
Foto-HMFWDWY7-D.jpg

zondag 1 april,

we hebben alles verder afgebouwd, was niet veel meer maar toch alle koelslangen -kabels-draden en ontluchten van de druklager nam weer een paar uur inbeslag. eindelijk om een uur of 4 kon hij van de brug naar buiten.

vandaag naar almere geweest en niks raars gevonden of gehoord, motor loopt erg netjes.

Foto-WMEFEWGX-D.jpg
Foto-4PNBQQFF-D.jpg

Foto-TVZD3VW8-D.jpg
Foto-HMFWDWY7-D.jpg

als je dit vrij vertaald in het emmeloords staat er :

wat een klootte klus was dit zeg, hahashahaha

super bedankt jonge :thumb

@bastiaan1981 wrote:Hey Miral,

als je dit vrij vertaald in het emmeloords staat er :

wat een klootte klus was dit zeg, hahashahaha

super bedankt jonge :thumb

@bastiaan1981 wrote:Hey Miral,

ik hoop dat het langer is dan iets :shock: met alles wat ik er nu weer in heb gestoken zal die zeker een paar jaar zonder ellende nu moeten kunnen rijden.

alleen nu nog is de verf (spuitwerk) en dan heb ik bijna alles wel gehad -offtopic :hmmz

@chieltjuh wrote:Nou die kan er voorlopig weer tegen aan! :kewlpics man!

ik hoop dat het langer is dan iets :shock: met alles wat ik er nu weer in heb gestoken zal die zeker een paar jaar zonder ellende nu moeten kunnen rijden.

alleen nu nog is de verf (spuitwerk) en dan heb ik bijna alles wel gehad -offtopic :hmmz

@chieltjuh wrote:Nou die kan er voorlopig weer tegen aan! :kewlpics man!

tja het zal wel niet hierbij horen, maar een nieuwe topic maken was ook onzin.

ik heb de antenne voet vervangen, mijn oude was gebroken en kon daardoor bijna niks ontvangen. het is echt erg makkelijk. gewoon bekleding via koefferklep naar beneden halen en je kan bij de moer komen. dit is echt minuten werk om te vervangen.

stekkerlos halen en de water slang los.

Foto-AUW86AXJ-D.jpg
Foto-HFX7BZMO-D.jpg

tja het zal wel niet hierbij horen, maar een nieuwe topic maken was ook onzin.

ik heb de antenne voet vervangen, mijn oude was gebroken en kon daardoor bijna niks ontvangen. het is echt erg makkelijk. gewoon bekleding via koefferklep naar beneden halen en je kan bij de moer komen. dit is echt minuten werk om te vervangen.

stekkerlos halen en de water slang los.

Foto-AUW86AXJ-D.jpg
Foto-HFX7BZMO-D.jpg

Terug
Naar boven