• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor word warm...

hallo

ik heb een probleem..

ik heb nu ondertussen 2 week geleden me koppaking laten vervangen(heeft wel een maand geduurd voor ze eraan begonnen :???: )..omdat er drap in me koelsysteem zat ..

dat was dus daadwerkelijk de koppaking tussen olie koel kanaal :(

nu heb ik de auto trug gekregen na een reperatie van bijna 800euro(gaat om een astra gsi C20XE)

en me auto word dus nog warm,en stond de 1e keer al bij 100graden te koken :wtf (ze hadden een koelslang niet goed aangedraaid :fy1 )maar me fan sloeg ook niet aan :hmmz

anderhalve week geleden heb ik um trug gebracht naar de garage en die zeggen dat er steeds lucht in me koelsysteem komt..

na anderhalve week zijn ze er nog niet achter hoe of dat erin komt..die man van de garage denkt voor 80% dat er een scheurtje in me cilinder wand zit..wat ik denk dat het niet het geval is.

ze hebben de kop wel afgeperst en gevlakt ect.

wat miss ook zou kunnen wat we denken is dat de kop niet goed gevlakt is...

maar stel dat er een scheurtje in zit..dan zouden me lager schalen er tog ookk uit liggen?of had ik dat tog wel moeten merken?

ik zal miss wel wat vergeten zijn..maar ik word er een beetje gek van :???: ik wil er wel weer eens in kunnen rijden ipv dat hij iedere x maar stil staat..heb er bijna 800euro voor betaald en ik heb er nog niks vor trug gekregen..

Mvg

@GSI-RF93 wrote:kachel werkt perfect :thumb

waterpomp is vervangen met de reperatie hoort bij de distributie set ;)

klopt "inpricipe ja" hoor hij bij de 100 graden niet te koken maar dat was bij mij wel het geval....of hij nu nog is weet ik niet..want ze waren toen wat slang vergeten aan te draaie :hmmz bij mij in iedergeval heeft hij niet meer staan koken nadat ik die heb aan gedraaid..

Hoe is dit afgelopen?

scheurtje in het blok heb ik nog nooit mee gemaakt bij een Opel (maar wel eens gelezen dat het wel eens voor komt)

opent je thermostaat uberhaupt wel?

doet je fan het nu wel?

of je thermostaat opend kun je controleren door te voelen of alle koelslangen warm/heet worden

of demonteren en in een pan met heet water gooien, dan moet hij open gaan

Terug naar de garage. Vraag om een nieuwe thermostaat en laat ze zoiezo een koelvloeistof test doen.

Ik heb het op het werk ook liggen, speciale vloeistof in een buisje, met een warme motor kun je hem dan testen. De koelvloeistof verkleurt als het uitlaatgas "ruikt"

En dan weet je dus dat je koppakking lekt.

Een te grof gevlakte kop kan ook een oorzaak zijn van je problemen.

Afpersen van de kop is ook gebeurt? Zegt niet altijd alles (miniscule scheurtjes kunnen later nog roet in het eten gooien)

indd ff goed punt van Fearless (was ik je vergeten te zeggen)

zowiezo terug gaan naar die garage ja.

dik 800 euro lichter en nog niet goed, dat moet je niet pikken.

als hun niet zo'n buisje hebben voor te testen, kan dat ook met de uitlaatgastester. dat kun je ze best zeggen ;)

dat ben ik miss vergeten te zeggen hij staat al anderhalve week trug bij de garage..hij is nog niet trug uitelkaar geweest na de reperatie..me thermostaat is goed dat is een nieuwe die ik zelf besteld en gecontroleerd heb...

me ven slaat idd niet aan omdat er iedere x lucht in me systeem komt..(dit is de 2e nieuwe thermoschakelaar)

@Fearless ik denk dat dat wel het geval is met het vlakken..het zit teminste zoiezo in de kop..

maar hun wetn het nog steeds niet maar blijven wss bij dat er een scheurtje in cilinderwand zit..

@Arjen wrote:Je radiateur is verstopt met drap. Radiateur vervangen en klaar!

die is vervangen met de reperatie...

samen met thermostaat

thermoschakelaar

distributie set

koppaking

kopbouten

ect

laat ze dan maar eens met zo'n uitlaatgastester in het koelvloeistoftankje snuffelen

als het co dan omhoog gaat weet je genoeg

maar hij is meerdere malen ontlucht...dus dan kan/mag hij niet gaan koken...thermostaat gaat netjes open weet ik zeker...maar ven slaat niet aan omdat er lucht in zit...lus ik um door zodat hij continu koelt geen problemen en blijft hij 90 graden...en er zitte al 2nieuwe thermoschakelaars op

@GSI Racer wrote:laat ze dan maar eens met zo'n uitlaatgastester in het koelvloeistoftankje snuffelen

als het co dan omhoog gaat weet je genoeg

zal morgen eens vragen of ze dat is willen doen..

je kunt het ook zo bekijken:

ven slaat niet aan omdat er een ander probleem is, hierdoor gaat hij koken en komt er lucht in het systeem ;)

zit er wel de juiste schakelaar in dan?

owkee maarja mij lijkt dat je dat als garage zijnde allang naar gekeken heb toch?teminste na anderhalve week daar weer te staan

Terug
Naar boven