• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor wordt erg warm, maar koelt niet!

Zo hangt ziet de stekker eruit als ik 'm buiten de bumper hang:

1325648406_5_D8nk.jpeg

Hier komt 'ie op uit, in m'n bumper:

1325648734_5_r5JZ.jpeg

Zo ziet de enige stekker op m'n ventilator eruit:

1325649014_5_vGkl.jpeg

Ik heb voor 't huis asociaal staan gas geven en de ventilator slaat niet aan.. :hmmz

Zo hangt ziet de stekker eruit als ik 'm buiten de bumper hang:

1325648406_5_D8nk.jpeg

Hier komt 'ie op uit, in m'n bumper:

1325648734_5_r5JZ.jpeg

Zo ziet de enige stekker op m'n ventilator eruit:

1325649014_5_vGkl.jpeg

Ik heb voor 't huis asociaal staan gas geven en de ventilator slaat niet aan.. :hmmz

Ja, zoek de sensor.. Ik heb er op de kop in gehangen, maar een sensor gezien? Uh, even denken...

Nee.. :(

Maar heeft iemand enig idee waar die loshangende stekker dan wél van is en 'm kan identificeren d.m.v. die foto hierboven?

Ja, zoek de sensor.. Ik heb er op de kop in gehangen, maar een sensor gezien? Uh, even denken...

Nee.. :(

Maar heeft iemand enig idee waar die loshangende stekker dan wél van is en 'm kan identificeren d.m.v. die foto hierboven?

dat ding is idd je buitentemperatuursensor. Ventilatorschakelaar zit ergens aan de zijkant van je radiateur, kan eigenlijk niet missen.

dat ding is idd je buitentemperatuursensor. Ventilatorschakelaar zit ergens aan de zijkant van je radiateur, kan eigenlijk niet missen.

Temp. sensor die alles aanstuurt voor de ventilator zit rechts onderin de radiateur (als je voor de auto staat). Daar moet je beginnen.

Is dat loshangende ding niet je buitentemp. meter, die normaal achter je bumper hangt?

thumb.aspx

Temp. sensor die alles aanstuurt voor de ventilator zit rechts onderin de radiateur (als je voor de auto staat). Daar moet je beginnen.

Is dat loshangende ding niet je buitentemp. meter, die normaal achter je bumper hangt?

thumb.aspx

waarom in vredesnaam je auto laten lopen om een ventilator te testen.

Als je je thermoswitch wilt testen kan ik daarin komen, maar eerst de ventilator testen dan pas je thermoswicth.

Rechtsvoor in je radiateur (dus passasierskant) zit onderin de radiateur een thermoswitch.

Hierop zit een stekker. Zet je auto op contact, haal deze stekker er even af (dus die van de thermoswitch), je pakt een draadje beide kant ontmantelen (ader bloot leggen) en verbind de 2 contacten in deze stekker door. Nu moet de ventilator gaan draaien.

Doet ie dat niet dan zul je moeten gaan meten met een multimeter.

de thermoswitch is niets anders dan een massaschakelaar voor je ventilator op temp.

Wanneer je ventilator nu wel aanslaat dan is de bedrading goed.

Sluit de thermoswitch weer aan en nu ga je pas je auto starten.

Let wel op, de thermoswicth van een corsa b schakelt de eerste keer pas in de buurt van de 100-105 graden koelwater temp.

Dus het kan even duren voordat er wat gebeurd.

Is de ventilator bij 110 graden nog niet aangesprongen dan is je thermoswitch defect.

Zie je trouwens niet vaak

Betreffende het rare stekkertje wat je omschrijft.

Die is van je temperatuursensor tbv tid schermpje

Hoort daar te zitten,

nix mis mee

waarom in vredesnaam je auto laten lopen om een ventilator te testen.

Als je je thermoswitch wilt testen kan ik daarin komen, maar eerst de ventilator testen dan pas je thermoswicth.

Rechtsvoor in je radiateur (dus passasierskant) zit onderin de radiateur een thermoswitch.

Hierop zit een stekker. Zet je auto op contact, haal deze stekker er even af (dus die van de thermoswitch), je pakt een draadje beide kant ontmantelen (ader bloot leggen) en verbind de 2 contacten in deze stekker door. Nu moet de ventilator gaan draaien.

Doet ie dat niet dan zul je moeten gaan meten met een multimeter.

de thermoswitch is niets anders dan een massaschakelaar voor je ventilator op temp.

Wanneer je ventilator nu wel aanslaat dan is de bedrading goed.

Sluit de thermoswitch weer aan en nu ga je pas je auto starten.

Let wel op, de thermoswicth van een corsa b schakelt de eerste keer pas in de buurt van de 100-105 graden koelwater temp.

Dus het kan even duren voordat er wat gebeurd.

Is de ventilator bij 110 graden nog niet aangesprongen dan is je thermoswitch defect.

Zie je trouwens niet vaak

Betreffende het rare stekkertje wat je omschrijft.

Die is van je temperatuursensor tbv tid schermpje

Hoort daar te zitten,

nix mis mee

Excuses voor 't asociaal late antwoord, maar ik was ff een paar daagjes er tussen uit! Nu is de accu weer helemaal vol.

Nou, zonet nog even opzoek geweest naar die stekker en meteen gevonden. Ding losgetrokken en de contactpunten doorverbonden.

Gelukkig begon m'n ventilator meteen te draaien. Dus dat zit goed! Nu laat ik dat zo ff zitten, dat als ik 't contact aan zet, dat 'ie meteen

begint te draaien. Dan kook ikzelf niet meer de auto uit.

Nu ga ik prutsen tot ik 'm met een schakelaar in 't dashboard heb verbonden, zodat ik 'm zelf aan kan zetten bij 90 graden.

Al ga ik ook informeren naar dat ding wat stuk is. (Kan ff niet meer op de naam komen.) Kijken wat zoiets op de sloop kost.

Excuses voor 't asociaal late antwoord, maar ik was ff een paar daagjes er tussen uit! Nu is de accu weer helemaal vol.

Nou, zonet nog even opzoek geweest naar die stekker en meteen gevonden. Ding losgetrokken en de contactpunten doorverbonden.

Gelukkig begon m'n ventilator meteen te draaien. Dus dat zit goed! Nu laat ik dat zo ff zitten, dat als ik 't contact aan zet, dat 'ie meteen

begint te draaien. Dan kook ikzelf niet meer de auto uit.

Nu ga ik prutsen tot ik 'm met een schakelaar in 't dashboard heb verbonden, zodat ik 'm zelf aan kan zetten bij 90 graden.

Al ga ik ook informeren naar dat ding wat stuk is. (Kan ff niet meer op de naam komen.) Kijken wat zoiets op de sloop kost.

haal nou gewoon ff n nieuwe thermoswitch voor die 10 euro ;)

geen gepruts met n gebruikt dingetje die nieuw ook nix kost

haal nou gewoon ff n nieuwe thermoswitch voor die 10 euro ;)

geen gepruts met n gebruikt dingetje die nieuw ook nix kost

Het is ook zeker weten dan die thermoswitch?

Niet dat ik 10 euro uitgeef aan iets wat ik niet kan gebruiken. :lol:

Waar kun je zo'n ding kopen?

Het is ook zeker weten dan die thermoswitch?

Niet dat ik 10 euro uitgeef aan iets wat ik niet kan gebruiken. :lol:

Waar kun je zo'n ding kopen?

Elke goede auto onderdelen zaak heeft zo'n ding op de plank liggen of kan hem bestellen.Wordt in veel Opelmodellen gebruikt. Voor dat geld niet tobben.

Terug
Naar boven