• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorkap!

Beste forumleden nu wil ik een Corsa b kopen maar ik zie dat de voorkant een beetje braaf kijkt, nu heb ik een Corsa met booskijkers zien rijden ( gelast) nu vraag ik me af waar ik zoiets ook mogelijk kan laten maken , graag verneem ik dit Gr ! :thumb

Bij elke doe het zelfer met een degelijk lasapparaat.. Je kunt ook de geplakt versie pakken.. Mocht je het later niks vind kun je het zo verwijderen en heb je niet je motorkap verknalt..

Koplamp plakkers officieel apk afkeur, doorlassen paar centen meer maar wel mooier. Zelf je lijn bepalen en aan de lasser doorgeven. Beste:kap op de sloop kopen, wegbrengen naar lasser en daarna spuiter, en originele kap weer verkopen.

Greetz Emiel

Zei ook officieel ;)

Mag niets van folie of anders op een koplamp zitten. Maar ik ben ook met genoeg weggekomen hoor :jerry

Dat van die geplakte booskijkers is pas nog langs gekomen op het forum. Is officieel gewoon goedkeur.

viewtopic.php?p=2555907#p2555907

@louwe 16 klepper wrote:Wou net zeggen

Is onzin je mag alles op je koplamp plakken

Mits het beeld goed blijft.....

En lassen n paar centen meer??

En je eigen kap verkopen valt ook tegen

De handel in corsa b delen is ook niet zo.groot meer.....

Laat ik het anders formuleren : lassen is geen APK gezeur, en ja als je een keurmeester hebt die de regels naleeft is het afkeur. Genoeg APK stations die er niet naar kijken hoor.

Lassen is zeker duurder dan plakken, maar degelijker en de meeste motorkappen roesten toch al dus dan is dat stukje nieuw metaal best handig. Haal al een motorkap strip, is de lasser sneller klaar *klik* en vind een hobbylasser, misschien zelfs hier op t forum. Meeste kosten gaan in t spuiten zitten.

Oude kap levert weinig op, maar elk tientje dat je terug pakt is er 1 en weggooien of stallen is ook zonde.

Greetz Emiel

True...lees trouwens net in het APK handboek dat het tegenwoordig wel mag!

Werking en toestand verplichte lichten en retroreflectoren Artikel 5.2.55 lid 3

Onder toelichting staat dan:

Booskijker

Een koplampglas mag beplakt zijn met een zogenaamde booskijker of met koplampwimpers als de functie van het licht (zoals lichtbeeld en opbrengst) niet nadelig wordt beïnvloed. Op dezelfde manier wordt ook een gerepareerde beschadiging met bijvoorbeeld kit beoordeeld.

Greetz Emiel

@louwe 16 klepper wrote:@bandido wrote:Ik had ze geplakt op de koplampen en werd afgekeurd :( :swear

Na de corsa had ik een b vectra

Daar had ik ze ook opgeplakt nooit problemen mee gehad

Zelf n keer tijdens apk steekproef gehad

Zelfs die steekproef contoleur vond het geen punt

Wel had die t beeld gechekt dat was uiteraard gewoon goed......

Ja mooi geluk voor jou dan. Bij mij hadden ze nog helemaal nie het beeld gecheckt.

Moesten eraf.

Terug
Naar boven