• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motorkapverlengers / booskijkers voor Astra G te koop?

Baas J.

Woont hier bijna
Zoals dit dus.... of is dit custom made??

315526.bmp

315527.bmp

Volgens mij is dit custom made gemaakt. Motorkap + zijschermen zijn doorgelast.

Ik weet dat http://www.streetcustoms.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; aardig wat Astra's onder handen heeft genomen.

Zag er erg netjes uit.

De eigenaar zit ook hier op het forum volgens mij onder de naam Tuned_Tigra

Goeie vraag :shock:

Ik denk dat je de lamp naar onderen moet schuiven, onder het paneel vandaan.

DeMeistah, zou je de lampen niet onder je zijpanelen vandaan kunnen schuiven? Denk het wel hoor, als je kijk naar de vorm van de lampen en het zijpaneel.

Ja...ik denk er nog over om dit meteen te laten doen als de auto gespoten wordt, net iets aparter dan geplakte. Al heb ik die wel al liggen.

Die zij-inlaten zijn gewoon van een F GSI, wel leuk gedaan...maar of ik het zelf zou willen hmmm.

Ik vind die Gsi-happers niet zo staan. Daarentegen is een doorgelaste motorkap/zijpaneel wel stukken mooier dan een geplakte booskijker, zeker als je eens met de motorkap openstaat op een show of meeting o.i.d.

@RISL

Je bedoeld richting je grill en dan eruit trekken? weet zelf niet hoe dat bij een astra g zit, maar zitten daar geen beugels of balkjes voor?

@DeMeistah

Nee, ik bedoel echt naar onderen. Bij de G moet de bumper eraf voordat je de koplampen kunt monteren. Dus zodra je dan alles los hebt, kan de lamp er volgens mij naar onderen uitzakken.

is idd custom made, geen 1 bedrijf gezien (tot nu toe eigenlijk) die het zo verkocht.

wel zie je dat mensen ze verkopen, maar nooit als bedrijf zijnde.

Astrawez had dit, H_essel heeft dit op de astra.

de voorbeelden in de OP zijn trouwens nog extra ver doorgetrokken, voor een echte boze look.

@ RISL: nope, krijg je er naar mijn inziens niet uit door ze te kantelen.

dit omdat ze over de lamp heen worden gelast.

wil jij je lamp er normaal uit kunnen halen, en ook een aangelaste boze look, dan moet het aan het scherm teveel uitsteken.

oftewel:

DeMeistah heeft gelijk, scherm demonteren.

en idd, Tuned_Tigra of StreetCustoms (1 en de zelfde persoon, weet alleen niet welke naam hij hier gebruikt) heeft dit al bij menig auto gedaan.

en ik vind het ook mooi, wil dit namelijk ook nog eens laten doen, als de cashflow wat beter wordt.

Ik heb het zelf ook...

Je kan het nergens kopen...

Je moet het laten maken...

Koplampen haal je er heel makkelijk uit...

Gewoon de voorbumper demonteren...

Maar hoe vaak haal je je koplampen er nou uit...

De voorste banden hebben misschien wat weinig plaats om te bewegen,

en het wordt ook moeilijk om de deur te openen als de kap dicht is.. (geen hendel) :D

Precies wat ik zei dus...voorbumper demonteren en dat moet sowieso voor het onderste bevestigingspunt.

@FnF-racer: ze worden inderdaad over de lamp heen gelast, maar wel alleen over het bovenste schuine deel. Zodra je je voorbumper demonteert, is de weg naar onderen dus vrij! DeMeistah had dus geen gelijk.

Terug
Naar boven