• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit

Wim dank je

Ik heb net ff gekeken, teller begint bij de 0 (nooit op gelet, kijk er alleen naar als ik langs flitspalen rij haha :D )

Heb vanmiddag op de zaak me Corsa uit laten lezen, deze gaf een foutmelding van de snelheidssensor.

Vind het wel een beetje apart, aangezien me snelheidsmeter de laatste 2000 km vaag doet(50% van de tijd werkte ie toen niet, laatste 200 km heeeeel soms). Maar had dus af en toe dat het lampje ging branden eerst, en pas de laatste 200 km ofzo gaat ie elke keer branden als de motor in geval op temperatuur is en dan valt ie ook uit wanneer ie brandt.

Maar anyway, kan je/iemand me vertellen waar de snelheidssensor zit? :D

Geloof iets gelezen te hebben dat deze op de versnellingsbak zit? Dus de brug op neem ik aan en waaraan herken ik dat ding dan :D ?

Gr

Martin

zit op de bak waar normaal de tellerkabel zou zitten, links van waar de schakelstang de bak in gaat.

zal even kijken voor een foto.

Willem

zit op de bak waar normaal de tellerkabel zou zitten, links van waar de schakelstang de bak in gaat.

zal even kijken voor een foto.

Willem

Rechts boven de rode cirkel op de foto: (bij het begin van de afgeslepen schakelstang zeg maar).

Pennetjeschakelmechaniek2.jpg

Willem

Rechts boven de rode cirkel op de foto: (bij het begin van de afgeslepen schakelstang zeg maar).

Willem

@wim-v6 wrote:Rechts boven de rode cirkel op de foto: (bij het begin van de afgeslepen schakelstang zeg maar).

Willem

Dank je wel voor je hulp en foto, zal van de week even kijken of ik het kan vinden in real life :D

Gr

Martin

@wim-v6 wrote:Rechts boven de rode cirkel op de foto: (bij het begin van de afgeslepen schakelstang zeg maar).

Willem

Dank je wel voor je hulp en foto, zal van de week even kijken of ik het kan vinden in real life :D

Gr

Martin

Ben afgelopen vrijdag bij de Opel dealer geweest, daar is me Corsa nog ff uitgelezen, ook daar kwam uit: Snelheidsensor.

Voor de rest geen andere storingen.

Alleen zeiden ze daar ook, dat ze denken dat dat het waarschijnlijk niet is, aangezien de snelheidsmeter het al langer niet deed. Daarvoor deed ie het gewoon grotendeels van de tijd niet en had ik af en toe heel ff het MM lampje aan voor max 20 sec, maar viel toen niet uit ofzo.

Wat wel nu zo is, sinds dat ik het probleem heb dat het motormanagement lampje bijna heel de tijd brandt, is dat de snelheidsmeter het ook totaal niet meer heeft gedaan.

Wel van de week bij de Opel toen ze hem stationair lieten draaien voor een paar minuten, toen ging de teller naar 20 km/h, terwijl ie dus stil stond.

Bij de Opel denken ze in elk geval dat het met de regeleenheid/stuurcomputer te maken heeft.

Wat denken jullie ervan? Zou het misschien toch kunnen helpen de snelheidssensor vervangen?

Ben afgelopen vrijdag bij de Opel dealer geweest, daar is me Corsa nog ff uitgelezen, ook daar kwam uit: Snelheidsensor.

Voor de rest geen andere storingen.

Alleen zeiden ze daar ook, dat ze denken dat dat het waarschijnlijk niet is, aangezien de snelheidsmeter het al langer niet deed. Daarvoor deed ie het gewoon grotendeels van de tijd niet en had ik af en toe heel ff het MM lampje aan voor max 20 sec, maar viel toen niet uit ofzo.

Wat wel nu zo is, sinds dat ik het probleem heb dat het motormanagement lampje bijna heel de tijd brandt, is dat de snelheidsmeter het ook totaal niet meer heeft gedaan.

Wel van de week bij de Opel toen ze hem stationair lieten draaien voor een paar minuten, toen ging de teller naar 20 km/h, terwijl ie dus stil stond.

Bij de Opel denken ze in elk geval dat het met de regeleenheid/stuurcomputer te maken heeft.

Wat denken jullie ervan? Zou het misschien toch kunnen helpen de snelheidssensor vervangen?

Ik denk, dat de snelheidssensor een stukje geodkoper is als een hele nieuwe regelunit. Dus ik zou het eerst dar proberen. Werkt in ieder geval je snelheidsmeter weer.

Ik denk, dat de snelheidssensor een stukje geodkoper is als een hele nieuwe regelunit. Dus ik zou het eerst dar proberen. Werkt in ieder geval je snelheidsmeter weer.

@wim-v6 wrote:SNELHEIDSSENSOR!!!!!!!

100%

Willem

Ok :D

Thx voor jullie hulp weer :D

Ga ik ff ergens zo'n sensortje vandaan halen(en anders ff kijken wat ie bij de Opel kost)

Gr

Martin

@wim-v6 wrote:SNELHEIDSSENSOR!!!!!!!

100%

Willem

Ok :D

Thx voor jullie hulp weer :D

Ga ik ff ergens zo'n sensortje vandaan halen(en anders ff kijken wat ie bij de Opel kost)

Gr

Martin

Hee Martin en de rest,

Het vermelden waard voor als iemand anders op dit topic terecht komt:

Bij mij viel de snelheidsmeter ineens uit en deed vervolgens niet meer, met ook als gevolg motor management foutmeldingen en een uitvallende motor. Bij controle in een garage werd inderdaad geconstateerd dat de sensor het niet meer deed.

Gelukkig hadden ze niet gelijk tijd om hem te gaan vervangen, want toevallig las ik daarna ergens dat die sensor op een zekering zit die met niet zoveel andere elektronica gedeeld word, waaronder je achteruit rij licht. En voila, die deed het niet bij mij...

Dus de zekering verwisseld, en alles was weer goed!

Hee Martin en de rest,

Het vermelden waard voor als iemand anders op dit topic terecht komt:

Bij mij viel de snelheidsmeter ineens uit en deed vervolgens niet meer, met ook als gevolg motor management foutmeldingen en een uitvallende motor. Bij controle in een garage werd inderdaad geconstateerd dat de sensor het niet meer deed.

Gelukkig hadden ze niet gelijk tijd om hem te gaan vervangen, want toevallig las ik daarna ergens dat die sensor op een zekering zit die met niet zoveel andere elektronica gedeeld word, waaronder je achteruit rij licht. En voila, die deed het niet bij mij...

Dus de zekering verwisseld, en alles was weer goed!

Terug
Naar boven