• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motormanagement lampje Opel Astra h 1.6 2005

he mich89,

bedankt voor je post. heb je enig idee wat de kosten ongeveer zijn om het schoon te laten maken?

De kosten hiervan weet ik niet. Maar is wel een aantal uurtjes aan arbeid, denk 2 a 3 uurtjes :no-money:

Hoop dat jou probleem hiermee dan ook wordt opgelost.

Groeten

als je in de field remedy kijkt zie je daar tc staan met 90 erachter, ga er ff van uit dat dit de tijd is die opel opgeeft om het te verhelpen.
dat is dus 1,5 uur is een kleine 150 euro inclusief kleinmateriaal.

Quote: Niemand weet wat dat is???

Neem aan dat je de dealer bedoeld, heb zelf zeer slechte ervaringen met de dealer :-( waaronder gebroken klepveer in de motor en een defect aan cabriodak beide keren een opgaaf van minimaal 1900 euro en in het laatste geval zelfs geen garantie dat het opgelost kon worden omdat de ecu van het dak niet kan worden uitgelezen!!!

Aan dit soort reparaties verdient de dealer niks daarom weten ze het ook niet, en vervangen ze liever onderdelen wat meestal ook niet werkt maar jij wel met kosten wordt opgescheept.

Inmiddels extra foutmeldingen erbij gekregen. Heb nu ook foutmelding met de injectoren. Ik vrees het ergste en kan de auto wss beter verkopen in plaats van kosten te maken :cry:

Denken jullie dat een vervuilde inlaat ook problemen aan de injectoren kan geven of deze kapot heeft gemaakt?

Het is allemaal wel heel toevallig, weet niet hoe het bij een astra H zit maar heb je je mischien ergens een slechte massa op je blok zitten.

behalve een vervuilt EGR traject zijn de overige storingen vooral van electronische aard, ik zou als eerste een extra massa naar het blok leggen met name naar het inlaat spruitstuk.

De foutcodes hebben is mooi, ze vertellen in welke richtig je moet zoeken maar geven niet altijd het probleem of defecte onderdeel aan.

Een bepaalde foutcode kan best het gevolg zijn van bijv. een slechte massa wat in dat geval de oorzaak is

vooral sommige dealers hebben daar nog wel eens een handje van, ze bestrijden de symptomen maar lossen het probleem niet op

Beetje oude topic, maar lees altijd graag mee. Ik heb zelf ook een opel astra h station met en z16xe motor als ik het goed heb :scratch:

Feesten mee beleeft, maar wel een fijne auto om te rijden.

Wat dhalid omschrijft heb ik ook gehad....

Bobinebank vervangen
Bougies vervangen
Aantal erg leuke onderzoeken(voor de kas van de autogarage)

Uit eindelijk zelf ook via internet gekomen op de egr, maar niet op de klep maar op de egr kanalen. Die zaten helemaal vol en nog steeds elk jaar ongeveer kan ik ze laten schoonmaken. Ik merk het aan de auto dat ie schokkend op begint te trekken.

Nu net weer storing. Kanalen laten reinigen en bleek het de klep te zijn. Toen hebben ze de de egr afgedopt(plaatje voor de inlaat), maar dat is bij deze auto niet zo'n goed idee schijnt. Motor reageert daar dusdanig gek op dat alles na een tijdje in de noodstand vliegt en je 50 richting huis kan.. de egr moet bij deze motoren ook uitgeprogrameerd worden, alleen is bij types rond 2005 dit niet mogelijk omdat ze niet goed in de computer kunnen komen zonder alles om te bouwen.

Dus plaatje er weer tussen uit en nieuwe egr klep geplaatst, kanalen waren net schoon en nu blijkt de motor door alles nog maar op 3 cilinders te lopen. Dus dat kan betekenen dat of er door het plaatje erg veel vuil ipv in de egr in de cilinders is gaan zitten of ik een lekke kop heb en dus compressie verlies.

Maar het belangrijkste probleem is, dat deze motoren en volgens de garage de meeste nieuwe auto's, fabrieksaf ruimte hebben op de cilinders, waardoor de auto naar verloop van tijd meer olie gaat zuipen, waardoor de uitlaatgassen vet worden en dus de egr en alles in de motor vol gaat zitten met aangekoekte troep.

Dus als serieuse tip, mocht je die vage storingen krijgen trek de egr kanalen en de klep eens vrij en maak dit schoon.

En zet dan de auto te koop nu die nog rijdt :cry:

O ja, en egr klep vervangen kan je echt prima zelf doen. Via YouTube filmpje gekeken van 1 of andere rus, maar wel handig.
Accu + Accu bak even eruit. Koelvloeistof bakje van zijn pootjes schuiven en op de motor leggen (gewoon vol en met slangen er nog aan) grijze pinnetje van stekker naar achter schuiven en stekker los trekken van egr en dan 4 boutjes los draaien en violá, een losse egr. Dik uur werk en maar 150e voor een nieuwe egr klep

Terug
Naar boven