goedemorgen allemaal
Hier volgt de beschrijving van het probleem dat ik heb van mijn opel
opel astra-g-cc
bouwjaar 2001
motor z 1,6 XE
benzine
automaat
mm lamp brand en motor loopt slecht/stottert
soms als ik moet remmen voor een stoplicht of rotonde slaat motor wel eens af en heb ik 3 of 4 pogingen nodig om hem weer te starten (normaal start auto in 1 keer) afslaan doet auto diverse keren in 1 of 2 weken zonder dat mmlampje brand of gebranden heeft
uitlezen bij de gargage geeft aan diverse misfire en misfire op cilinder 4
gereset maar volgende dag opnieuw storing mm weer misfire cilinder 4
Heb deze storing 2 jaar geleden ook gehad en bleek Bobine te zijn
Ik besluit met de monteur om de Bobine te vervangen en de 4 bougies te vervangen (de te verwachten kosten 240 euro maar ja kan ook niet anders want bobine alleen al kost 160 -zonde dat zo een duur onderdeel zo storingsgevoelig is-)
1 Bobine die ze alle 4 aanstuurt en direct op bougies zit
Storing komt echter terug met nieuwe bobine en bougies en geeft cilinder 4 aan
We besluiten om de auto te laten staan zodat hij met koude start getest kan worden tevens verplaats de monteur de injector van 4 op 2 om deze eventueel uit te sluiten
EGR Kleppen worden nagekeken en tevens wordt er spul ingegooid om de motor "schoner" te krijgen want mischien kan vervuiling ook een oorzaak wezen tevens wordt de oude bobine weer teruggeplaatst
Na getest te hebben door de garage (2 dagen gebleven daar) en na diverse ritten zonder storing kan ik de auto ophalen
Hiervoor worden geen kosten berekent
Kruisje slaan en starten maar
Vind zelf voor mijn gevoel dat auto motorisch nog steeds niet goed rijdt
Volgende dag na nog geen 5 kilometer en al redelijk slecht lopend gaat mmlampje weer branden en stoterd motor weer en zijn we weer terug bij af
Op de terugweg savonds van mijn werk terwijl auto in noodcircuit loopt slaat motor af als ik moet remmen voor rotonde
Direct na garage om weer uit te lezen
Opnieuw cilinder4 waar de storing zit (dus geen injector probleem want die hadden we verplaatst)
En wat nu ?
-bougies en bobine zijn vervangen geeft nog steeds misfere bij cilinder 4
-compressietest is gedaan
-EGR kleppen zijn schoongemaakt
-reinigingsvloeistof in benzinetank voor tegen vervuiling
-injectoren omgewisseld
-computer is opgestuurd naar actronics maar hebben niets aanwijbaar gevonden, zla 450 euro gaan kosten let wel ook inclusief testen en onderzoeken van gargae
computer wordt vanmiddag weer ingezet
lijkt me dus sterk dat dit dan de reden was
zou het misschien kunnen dat ook die nieuwe bobine niet goed is hebben misfire cilinder 4 en meerdere misfire nog andere bekende oorzaak
bijvoorbaat dank
Hier volgt de beschrijving van het probleem dat ik heb van mijn opel
opel astra-g-cc
bouwjaar 2001
motor z 1,6 XE
benzine
automaat
mm lamp brand en motor loopt slecht/stottert
soms als ik moet remmen voor een stoplicht of rotonde slaat motor wel eens af en heb ik 3 of 4 pogingen nodig om hem weer te starten (normaal start auto in 1 keer) afslaan doet auto diverse keren in 1 of 2 weken zonder dat mmlampje brand of gebranden heeft
uitlezen bij de gargage geeft aan diverse misfire en misfire op cilinder 4
gereset maar volgende dag opnieuw storing mm weer misfire cilinder 4
Heb deze storing 2 jaar geleden ook gehad en bleek Bobine te zijn
Ik besluit met de monteur om de Bobine te vervangen en de 4 bougies te vervangen (de te verwachten kosten 240 euro maar ja kan ook niet anders want bobine alleen al kost 160 -zonde dat zo een duur onderdeel zo storingsgevoelig is-)
1 Bobine die ze alle 4 aanstuurt en direct op bougies zit
Storing komt echter terug met nieuwe bobine en bougies en geeft cilinder 4 aan
We besluiten om de auto te laten staan zodat hij met koude start getest kan worden tevens verplaats de monteur de injector van 4 op 2 om deze eventueel uit te sluiten
EGR Kleppen worden nagekeken en tevens wordt er spul ingegooid om de motor "schoner" te krijgen want mischien kan vervuiling ook een oorzaak wezen tevens wordt de oude bobine weer teruggeplaatst
Na getest te hebben door de garage (2 dagen gebleven daar) en na diverse ritten zonder storing kan ik de auto ophalen
Hiervoor worden geen kosten berekent
Kruisje slaan en starten maar
Vind zelf voor mijn gevoel dat auto motorisch nog steeds niet goed rijdt
Volgende dag na nog geen 5 kilometer en al redelijk slecht lopend gaat mmlampje weer branden en stoterd motor weer en zijn we weer terug bij af
Op de terugweg savonds van mijn werk terwijl auto in noodcircuit loopt slaat motor af als ik moet remmen voor rotonde
Direct na garage om weer uit te lezen
Opnieuw cilinder4 waar de storing zit (dus geen injector probleem want die hadden we verplaatst)
En wat nu ?
-bougies en bobine zijn vervangen geeft nog steeds misfere bij cilinder 4
-compressietest is gedaan
-EGR kleppen zijn schoongemaakt
-reinigingsvloeistof in benzinetank voor tegen vervuiling
-injectoren omgewisseld
-computer is opgestuurd naar actronics maar hebben niets aanwijbaar gevonden, zla 450 euro gaan kosten let wel ook inclusief testen en onderzoeken van gargae
computer wordt vanmiddag weer ingezet
lijkt me dus sterk dat dit dan de reden was
zou het misschien kunnen dat ook die nieuwe bobine niet goed is hebben misfire cilinder 4 en meerdere misfire nog andere bekende oorzaak
bijvoorbaat dank