• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motormanagementlampje en cilinder4

dus nog steeds ellende?

ik weet nie waar je woont maar heb hier nog een goeie bobine brug liggen. denk niet dat dat je probleem oplost, maar je kan het proberen. ook kan ik hem uitlezen voor je.

@rody1 wrote:

Ik moet erbij zeggen dat met stationair de auto best lage toeren draait, zo rond de 750 toeren

Iemand vertelde me dat een benzinemotor tussen de 900 en 1100 toeren hoort te staan voor stationair draaien

750toeren, is wat aan de lage kant, maar geen man overboard.

>> Mijn X16XE draad net 800 a 850 toeren, en dat is volkomen normaal

>> een benzine motor hoort tussen de 900 en 1100 toeren stationair te draaien???

- De 1e en 2e generatie 16kleppers (X14XE Z14XE C16XE X16XE X16XEL X16XEL-II Z16XE X18XE1 Z18XE Z18XEL horen tussen 800 en 950 toeren te draaien

- Mijn Vectra draait 550 toeren stationair, en dat hoort gewoon zo (tussen de 540 en 750 toeren).. is toch echt een benzine motor..

- Stationair toerental is bij iedere motor anders, de een hoort tussen de 500 en 600 te draaien, de ander weer tussen de 900 en 1000, dat is net waar de fabrikant hem op afsteld..

Willem

@rody1 wrote:

Ik moet erbij zeggen dat met stationair de auto best lage toeren draait, zo rond de 750 toeren

Iemand vertelde me dat een benzinemotor tussen de 900 en 1100 toeren hoort te staan voor stationair draaien

750toeren, is wat aan de lage kant, maar geen man overboard.

>> Mijn X16XE draad net 800 a 850 toeren, en dat is volkomen normaal

>> een benzine motor hoort tussen de 900 en 1100 toeren stationair te draaien???

- De 1e en 2e generatie 16kleppers (X14XE Z14XE C16XE X16XE X16XEL X16XEL-II Z16XE X18XE1 Z18XE Z18XEL horen tussen 800 en 950 toeren te draaien

- Mijn Vectra draait 550 toeren stationair, en dat hoort gewoon zo (tussen de 540 en 750 toeren).. is toch echt een benzine motor..

- Stationair toerental is bij iedere motor anders, de een hoort tussen de 500 en 600 te draaien, de ander weer tussen de 900 en 1000, dat is net waar de fabrikant hem op afsteld..

Willem

dat is dus een tegenvaller,had gehoopt dat het misschien iets simpels zou zijn

Zal dus weer naar de garage moeten om te laten uitlezen of er foutcodes zijn gemeld en dat zal pas maandag worden

Toch vervelend dat de auto 3 weken goed was en nu opeens weer kuren gaat vertonen

hoop niet dat ik weer terug bij af ben

Ieder geval alvast bedankt voor de reacties

PS

ik woon in Hillegom :D

dat is dus een tegenvaller,had gehoopt dat het misschien iets simpels zou zijn

Zal dus weer naar de garage moeten om te laten uitlezen of er foutcodes zijn gemeld en dat zal pas maandag worden

Toch vervelend dat de auto 3 weken goed was en nu opeens weer kuren gaat vertonen

hoop niet dat ik weer terug bij af ben

Ieder geval alvast bedankt voor de reacties

PS

ik woon in Hillegom :D

Hillegom is niet al te ver om , om een keertje langs te komen bij ons in Berkel (bij rotterdam airport).

Laatst een kadettje-C op gehaald in Haarlem, toen binnendoor terug gereden, Haarlem - Heemstede - Vogelenzang - Hillegom - Noordwijk - Katwijk - Leiden - zoeterminder

Mooi wegen daar..

Willem

Hillegom is niet al te ver om , om een keertje langs te komen bij ons in Berkel (bij rotterdam airport).

Laatst een kadettje-C op gehaald in Haarlem, toen binnendoor terug gereden, Haarlem - Heemstede - Vogelenzang - Hillegom - Noordwijk - Katwijk - Leiden - zoeterminder

Mooi wegen daar..

Willem

de wegen zijn nu grotendeels opengebroken en zullen tot medio 2013 last veroorzaken :)

zal denk eerst even naar mijn garage gaan en dan zal ik je aanbod in overweging nemen

heb nu toch vakantie

de wegen zijn nu grotendeels opengebroken en zullen tot medio 2013 last veroorzaken :)

zal denk eerst even naar mijn garage gaan en dan zal ik je aanbod in overweging nemen

heb nu toch vakantie

hoi Wim

Is geen lekker gevoel met rijden als je niet op je auto kan vertrouwen

beetje te gevaarlijk als auto midden op weg afslaat zeker als ik mijn gezin bij me hebt

Moet er wel bij zeggen dat het op het moment een "spook"storing is,en alhoewel de computer totaal geen storing of wat dan ook aangeeft kan ik niet zeggen dat dit bemoedigent klinkt

Om eerlijk te zijn heeft de auto de laatste 2 jaar veel problemen gegeven en ben er eigenlijk een beetje klaar mee

Ben al om me heen aan het kijken voor een ander

Misschien is het wel wijs om bij je langs te gaan dit weekend maar om eerlijk te zijn heb ik de hoop een beetje opgegeven en weet ik niet of het wijs is om nog meer geld te besteden aan deze auto (ondanks sommige dierbare herinneringen)

Zal dan je adres nodig hebben en of je dit weekend beschikbaar bent

extra note

heb de auto ingeruild

laatste 2 jaar te veel problemen mee gehad en ben er klaar mee

iedereen bedankt voor zijn goede bijdragen en meedenken

wim in ieder geval had je gelijk over de computer want die veroorzaakte die storing aan cilinder4 + mm lampje (spookstoring van het afslaan of het neigen tot plots afslaan is nog niet weg)

ook bedankt dat je me uitnodigde om eens langs te komen met de auto zodat je er zelf na kon kijken

Petje af voor dit forum met al zijn kundige en vooral behulpzame leden

groetjes

Rody

hoi Wim

Is geen lekker gevoel met rijden als je niet op je auto kan vertrouwen

beetje te gevaarlijk als auto midden op weg afslaat zeker als ik mijn gezin bij me hebt

Moet er wel bij zeggen dat het op het moment een "spook"storing is,en alhoewel de computer totaal geen storing of wat dan ook aangeeft kan ik niet zeggen dat dit bemoedigent klinkt

Om eerlijk te zijn heeft de auto de laatste 2 jaar veel problemen gegeven en ben er eigenlijk een beetje klaar mee

Ben al om me heen aan het kijken voor een ander

Misschien is het wel wijs om bij je langs te gaan dit weekend maar om eerlijk te zijn heb ik de hoop een beetje opgegeven en weet ik niet of het wijs is om nog meer geld te besteden aan deze auto (ondanks sommige dierbare herinneringen)

Zal dan je adres nodig hebben en of je dit weekend beschikbaar bent

extra note

heb de auto ingeruild

laatste 2 jaar te veel problemen mee gehad en ben er klaar mee

iedereen bedankt voor zijn goede bijdragen en meedenken

wim in ieder geval had je gelijk over de computer want die veroorzaakte die storing aan cilinder4 + mm lampje (spookstoring van het afslaan of het neigen tot plots afslaan is nog niet weg)

ook bedankt dat je me uitnodigde om eens langs te komen met de auto zodat je er zelf na kon kijken

Petje af voor dit forum met al zijn kundige en vooral behulpzame leden

groetjes

Rody

Terug
Naar boven