• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motornummer astra g station

martijnenyvonne

Post weleens wat
Goedenavond,

Aangezien niet bekend is wanneer de distributieriem van mijn auto de laatste x vervangen is, wil ik deze graag gaan vervangen voor alles kapot loopt

Nu heb ik rondgekeken op de site van mister-auto, maar daar staan verschillende sets op.

Er staat dan bij tot motornummer ........

Waar kan ik dit nummer vinden.

Heb al gekeken op het vlakke stuk bij de pijlstok en versnellingsbak, maar daar is niets te vinden.

Het gaat om een 1.6 16v uit 1999

Waarschijnlijk de X16XE(L).

Nummer moet aan de rechtervoorkant zitten, vlakbij de aansluiting van de versnellingsbak.

Bij de distributieriem moet je het aantal tandjes wel gaan tellen. Dit klopt niet altijd helaas.....

Bij die van mij waren er 3 verschillende distributiesetjes.

@RickR91 wrote:Bij de distributieriem moet je het aantal tandjes wel gaan tellen. Dit klopt niet altijd helaas.....

Bij die van mij waren er 3 verschillende distributiesetjes.

Daarom vragen ze ook naar de motor/chassisnummer...

:vertag

Voor de X16XEL zit het verschil tussen de 2 setjes hem in de waterpomp, namelijk de pomp met inkeping en de pomp zonder inkeping. Tandjes zijn bij mijn weten altijd gelijk.

Nu heb ik wel een setje en een persoon die hem voor mij wil vervangen.

Maar nu heeft hij het erover dat ik voor een blokeerset moet zorgen voor de nokkenas, krukas en onstekingsas.

Zonder dit wil hij hem niet vervangen.

Wie heeft een idee waar ik dit zou kunnen krijgen?

Knappe monteur dan, riem inclusief rollen en pomp is goed te doen zonder blokkeer gereedschap, nokkenas tooltje is wel handig daar het inlaat tandwiel verspringt met het los halen van de riem.

Zou lekker opzoek gaan naar iemand anders.

En anders deze setjes staan wel op ebay etc je kan het eventueel ook huren bij een automaterialen zaak: cartal,brezan etc

Het kan goed zonder.

Zelf gebruik ik alleen een nokkenas blokkeer set om het mezelf wat makkelijker te maken.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Ontstekingsas? Wauw, da's wel heel ouderwets.

Nokkenasblokkeerset is wel makkelijk, want de nokkenassen verspringen als je de riem eraf haalt. Je kunt daar ook een uitlaatrubber tussen duwen, dan blijven ze ook zitten.

Jup dat is heel oud, bij sommige auto's had je vroeger een apart wiel op de distri voor de ontsteking.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven