• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motorolie

Hallo allemaal, mijn opel astra GCC had voorheen 10 w 40 gebruikt, maar moest ik vaak opnieuw olie indoen, nu heeft iemand mijn auto een kleine beurt gegeven, en die had 10w60 erin gezet, die is beter zegt hij, toen ik dit had gebruikt hoef ik niet vaak olie erin te doen, maar later ben ik de winkel ingegaan om dit te kopen, de verkopers raden mij af om 10w 60 te kopen voor mijn auto, ze zeiden dat het meer voor auto-s met zware motoren geschikt zijn, wie heeft nou gelijk of weet wat voor mijn auto de beste is. :help:

alvast bedankt

Als je veel korte afstanden rijd zou ik het niet aanraden. Maar in princiepe zal een astra G geen probleem krijgen door gebruik van dikkere olie zoals 10W60.

Wel altijd tijdig verversen en volsyntetische olie gebruiken.

Wij gebruiken ook vaak 10W60 voor auto's die olie gebruiken. Voornamelijk bij de 1.6THP blokken van PSA en TFSI blokken van Volkswagen. Het olieverbruik wordt er echt stukken minder van. Het is alleen wel belangrijk dat er niet alleen kleine stukjes gereden worden. Omdat het vrij dikke olie is, is het belangrijk dat de olie goed warm wordt. Anders gaat dit op den duur ten koste van de smering van je lagers

Ik gok dat je een 1.6 16v moter (type x16xel) erin hebt zitten?

Dan moet je het probleem bij de bron aanpakken en dat is een revisie (nieuwe zuigerveren en cilinderwanden honen etc.).

Het gebruik van 10w60 zou ik niet doen in dit type motor, 10w40 overigens ook niet, persoonlijk zou ik er 5w40 vol syntheet in doen.

Terug
Naar boven