• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorombouw 2.8 naar 3.0E

Nee die kabel is als het goed is en origineel de aansluiting naar de electronica van de ontsteking,die stekker met die 3 witte kabels is van de gaskleppositie sensor.

Meet maar eens met een multie meter of die gelijk zijn:

stekker van de gasklepsensor lostrekken en dan meten bij die witte kabels.

Helaas ik zou het zo ff niet weten waarom de handel niet wil lopen.

Zo,n klachten als niet willen aanslaan of pruttelen tijdens starten of afsterven tijdens stationair loop komen vaak door:

Brandstof slangen fout aangesloten=dus niet het geval

Toerental signaal ontbreek=is niet het geval

Luchtweger kapot= is niet bekent ga der niet van uit

Computer kapot=ga der niet van uit

De bougies vonken,de pomp geeft saus,en alle massa punten zijn goed?

origineel gepost door GSE

Nee die kabel is als het goed is en origineel de aansluiting naar de electronica van de ontsteking,die stekker met die 3 witte kabels is van de gaskleppositie sensor.

Meet maar eens met een multie meter of die gelijk zijn:

stekker van de gasklepsensor lostrekken en dan meten bij die witte kabels.

Helaas ik zou het zo ff niet weten waarom de handel niet wil lopen.

Zo,n klachten als niet willen aanslaan of pruttelen tijdens starten of afsterven tijdens stationair loop komen vaak door:

Brandstof slangen fout aangesloten=dus niet het geval

Toerental signaal ontbreek=is niet het geval

Luchtweger kapot= is niet bekent ga der niet van uit

Computer kapot=ga der niet van uit

De bougies vonken,de pomp geeft saus,en alle massa punten zijn goed?

Heb je de ontsteking los gehad? Heb je de bougiekabels goed gemonteerd? (niet toevallig de rotor 180 grd verdraaid t.o.v. de verdelerkap, kan overigens alleen als je de complete ontsteking eraf haalt en fout monteerd in het tandwiel van de oliepomp.??) Even checken.

Ja ik heb wel een compleet andere ontsteking erop gezet maar dat zat ook goed.

Maar hij loopt nu!

De computer die ik erbij heb gekregen is OF kapot, of het is de verkeerde.

De computer die ik erbij kreeg heeft deze nummers: 0 280 001 303 / 90 156 369

Toen had ik een computer geprobeerd van een 4 cilinder met deze nummers: 0 280 000 301 / 90 144 512 en daar liep hij meteen op maar wel een beetje onregelmatig.

En toen nog een computer geprobeerd waar JETRONIC opstaat met: 0 280 001 312 / 90 234 340 en daar startte en liep hij perfect op.

Die computers zijn niet van mij dus ik moet er nog eentje zien te vinden maar welke zal ik nu moeten hebben, dezelfde als mijn oude of toch die jetronic omdat hij daar ook op loopt?

Toevallig niemand die iets van die computer nummers weet?

De automaatbak ligt alweer op de werkbank. De atf stroomde eronder uit ergens tussen de koppelomvormer en de bak zelf. De keerring is niks mis mee, dus even zoeken waar die nu lekt. :hmmz

Terug
Naar boven