• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorprobleem Vecatr B X1.6XEL 16V

Oke, ga ik doen. Alhoewel ik nu al weet dat juist dan het probleem zich voor doet.

Maar waarom doet juist dan zich het probleem voor? Ik zou juist verwachten dat zich dan problemen voor doen die met de injectie te maken hebben, en niet zo zeer de ontsteking.

Ik dacht zelf eerst ook dat het aan de injectie lag.

Dus heb ik eerst brandstoffilter vervangen daarna injector reiniger toegevoegd, daarna brandstofdrukregelaar vervangen en daarna de brandstofpomp vervangen, maar helaas het probleem bleef.

Daarna toch maar de gok genomen en de bobinebrug vervangen en toen was het probleem weg.

Waarschijnlijk heeft het te maken dat je bobine slechter begint te worden en daardoor bij flink doortrappen het tempo niet meer bij kan houden, waardoor de vonk niet krachtig genoeg meer is.

Ik heb nog vergeten te vertellen dat ik niet exact dezelfde bougie-types terug geplaatst heb. Wel de juiste warmte graad, maar er kwamen bougies uit die 2 massa elektroden hebben, en ik heb er bougies terug geplaatst (Bossch) met maar een enkele massa elektrode. Zou het raadzaam zijn om eerst de bougies te vervangen door exact hetzelfde type als dat er in zat, en waar hij 170000 km probleemloos op gereden heeft, of direct op een nieuwe bobinebrug overstappen?

Ja ja .. ik weet het.

Het was zondag (dus geen winkel open hier) en had deze nog liggen. Deze waren nog nieuw en de oude hebben het al 170.000 km volgehouden. Zo raar is het dan toch niet.

Ik zou als ik jou was je bobinebrug vervangen en meteen 4 nieuwe bougies plaatsen.

Ik gebruik altijd meervoudig massa.

origineel gepost door master99

Ja ja .. ik weet het.

Het was zondag (dus geen winkel open hier) en had deze nog liggen. Deze waren nog nieuw en de oude hebben het al 170.000 km volgehouden. Zo raar is het dan toch niet.

nee oke.

of het veel uit maakt weet ik niet.

maar ik zou het zowiezo proberen met de bougies die er in horen.

Ik ga jullie op de hoogte houden van de resultaten. Alleen al het idee dat er mensen welwillend zijn om mee te denken met een probleem van mij, motiveert goed ! Bedankt.

Terug
Naar boven